- Hirdetés -

Világszerte népszerű a magyar mobilapp

|

- Hirdetés -

Három éve indult útjára a digitális “jenki huszár”, azaz a Hello HuGo nevű applikáció, amely felhasználóbarát módon gyűjti össze a lehető legtöbb magyar vonatkozású pontot az USA-ban, amiből eddig több, mint 1500 található az appon. A ma már nívódíjas alkalmazást több, mint tízezer ember használja az Atlanti-óceánon innen és túl, Ausztráliától, Kanadán át Indiában, Belgiumban, Franciaországban, Mexikóban, Jamaikában és még több más országban keltette föl az emberek érdeklődését.

A Hello HuGo egy hiánypótló közösségi applikációként indult 2021-ben, elsődleges céljaként összegyűjteni az Amerikában lévő magyar vonatkozású helyeket, helyszíneket, a függetlenségi háborútól napjainkig létrejött - történelmi, kulturális vagy akár gasztronómiai - „magyar nyomok” hálózatát folyamatosan felépítve. “Mi, magyarok, több száz éve hozzájárulunk Amerika fejlődéséhez, szinte nincs olyan szeglete az USA-nak, ahol ne találnánk magyar vonatkozásokat” – mondta korábban az applikációt fejlesztő, washingtoni székhelyű Hungary Foundation vezetője, Smith Lacey Anna.

A huszár alakja egy valós történelmi személyre utal: a függetlenségi háborúban egy magyar huszár, Kováts Mihály az amerikai lovasság megalakításában vállalt komoly szerepet, majd a harcokban vesztette életét. Az ő példája a magyarok szerepét szimbolizálja a független Egyesült Államok létrejöttében és az USA történelmében. “A Hello HuGo nem csupán egy a magyar érintettségű, amerikai helyeket bemutató online térkép, de egy közösségi alkalmazás is, melyre a felhasználók folyamatosan tölthetik fel az általuk felfedezett, ide illő helyeket. Mindemelett egy olyan applikáció, amely egyrészt erősíti az Amerikában élő magyarok összetartását, illetve egy olyan közösség, mely segíti a felhasználókat. Az alkalmazást több, mint tízezer ember használja szerte a világon és bátran bíztatunk erre mindenkit, aki érdeklődő vagy akár javaslata is van bővíteni a tartalmat” – tette hozzá Smith Lacey Anna.

Az immár hároméves jenki huszár híre bejárta már az egész világot, minden kontinensről érkezett letöltés, a legtöbb USA-ból és Magyarországról, de Ausztráliától, Kanadán át Indiában, Belgiumban, Franciaországban, Mexikóban, Jamaikában és számos további országban megmozgatta az emberek fantáziáját. A HuGo által bemutatott helyek pedig folyamatosan bővülnek, többszáz feltöltés érkezett Amerika számos államából. Legtöbben a magyar vonatkozású történelmi helyeket említik, de különböző szolgáltatások, események is felkerültek már az appba ugyanúgy, mint a magyar vonatkozású gasztronómiai érdekességek, ugyanakkor az USA-ban élő magyar közösségek száma is egyre gyarapodik az alkalmazás adatbázisában. “A leggyakrabban az amerikai magyar rendezvényeket, fesztiválokat, táborokat töltik fel, ide heti rendszerességgel kerülnek új tartalmak. Az események szervezői kezdik felismerni az app közösségformáló erejét, hiszen ezen keresztül több ezer felhasználó azonnal kap értesítést, bárhol is legyen az országban. Kitűnő közönségnövelő eszköz a Hello HuGo, hasonló eléréssel kevés diaszpóra szervezet büszkélkedhet.” - mondja a Hungary Foundation vezetője.

Az alapítvány vezetője kiemelte továbbá, hogy a Hello HuGo nagy segítséget nyújt az USA-ba készülő turistáknak, látogatóknak az utazás szervezésében, az USA-ba készülő diákoknak és kutatóknak a helyi érdekességek és kapcsolatok könnyebb feltérképezésében. Smith Lacey Anna érdekességként kiemelte, hogy a Budapestre készülő amerikai diplomaták is használják az appot a szakmai alapozó munkájukban. Fontos azonban az app azért is, hogy a helyi magyarok megismertessék kultúrájukat az amerikai ismerőseikkel, családtagjaikkal, de a magyar diaszpóra tagjai számára is hasznos az új vagy eddig nem ismert helyi érdekességek feltárásában.

Smith Lacey Anna számos érdekességet is említ, mely ott található HuGo adattárában. Kevesen tudják például, hogy Tóth “Farkas” Péter szobrász összesen 74 totemszobrot faragott, minden amerikai államban található egy, az amerikai indián törzseket megörökítő reprezentatív totemszobra. Neki köszönhetően olyan gyéren lakott, távoli államokban is vannak magyar vonatkozású helyek, mint Utah, Észak-vagy Dél-Dakota, vagy Wyoming. Az talán nem meglepő, hogy Kossuth a legnépszerűbb magyar Amerikában: több, mint egy tucat emléktáblája, mellszobra és szobra van az USA-ban (New York, Pennsylvania, Ohio, California, Missouri, New Jersey és Washington DC államokban), van róla elnevezve utca Ohioban, iskola Mississippiben, közpark New Jerseyben, tér Brooklynban és megye is Iowaban. Az alkalmazásból az is megtudható, hogy van egy magyar hegymászóról elnevezett szoros „Hungarian Pass” Oregonban, hogy Los Angelesben, a Hollywood Boulevardon csillagot kapott a magyar származású Harry Houdini, Gabor Zsa Zsa, Paul Lukas, George Cukor, Lugosi Béla vagy Hargitai Mariska. De fény derül arra, hogy Alaszka mely éttermében szolgálnak fel magyaros gombalevest, hol lehet Las Vegasban kolbászt kapni és hogy Henry, the Elephant (eredeti nevén Fénykövi Elefánt) a Smithsonian Museum of Natural Historyban Fénykövi József, magyar vadász ajándéka.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Sokat spórolhatnak a nyugdíjasoknak

2022 áprilisa óta mintegy 2,6 milliárd forinttal támogatta a Tesco a nyugdíjasokat nyugdíjas kedd elnevezésű promóciójával, aminek keretében a nyugdíjas igazolvánnyal és hűségkártyával rendelkező vásárlók keddenként 5% kedvezményt kaptak vásárlásuk végösszegéből. Az áruházlánc a...

Újdonságokkal rukkolt elő a Rossmann

2024 elején debütált a Rossmann Rutin, mellyel először bőtípusunknak megfelelő tudatos arcápolási rutint állíthattunk össze, most megérkezett hozzá a hajápolásra kiterjesztett változat is. A drogérialánc online Virtuális Tükörrel, offline pedig digitális polccímkékkel is erősített...

Így lehet biztonságos az online kommunikáció

A Rakuten Viber szakértői tippjeivel megtudhatod, hogyan teheted védetté a kommunikációs csatornád, és akadályozhatod meg a nem kívánt üzeneteket és hívásokat.A Rakuten Viber szeretné emlékeztetni a felhasználókat arra, hogy a nyári kommunikáció nyüzsgésében hogyan...
Forma-1 Magyar Nagydíj 2024

Műsorok terén a Forma-1, csatornaszinten a TV2 áll az élen

A kereskedelmi célcsoportnál a vasárnapi Forma-1 futam bizonyult a mögöttünk álló hét legnézettebb műsorának. A csatornáknál a TV2, a teljes portfólióknál a TV2 Csoport végzett az élen. Véget ért a labdarúgó Európa-bajnokság, így visszatért a...

Díjnyertes kamerák az okosmobilokban

A HONOR 200 és a HONOR 200 Pro készülékek elnyerték a tekintélyes DXOMARK ezüst (“Silver”) címkét kiemelkedő kamerateljesítményükért.A HONOR 200 Pro lenyűgöző, 137-es összpontszámot ért el a DXOMARK rangsorában, ezzel a 2. helyet szerezte...

A főzés is lehet zöldebb

A Schneider Electric befektetési alapja és több partnere összesen 3,75 millió dollárt fektetett az IoT technológiát használó elektromos főzőlapot fejlesztő ATEC nevű vállalkozásba. Az új forrás révén további lendületet vehet a főzés „zöld” forradalma...

Itt nézhetjük a Fradi első BL-meccseit

Ma megkezdi BL-szereplését az előző idény hazai futball bajnoka, a Ferencváros. Bár a 2024/2025-ös idénytől az RTL szerezte meg a legrangosabb európai kupasorozat hazai közvetítési jogait, a Fradi első, selejtezős mérkőzéseit mégis a M4...

Többen nézték a skót-magyar meccset, mint az EB döntőjét

Az élő sportesemények rajongóinak megváltást jelent, hogy ma már szinte bárhol, akár mobilon is élőben követhetik kedvenc sporteseményeiket: a nemrég zárult labdarúgó Európa-bajnokság a Yettel tévészolgáltatásának nézőit is lázba hozta. A legnagyobb nézettséget kimagaslóan...

Újabb rekord a belföldi használtautó-piacon

A DataHouse előzetes adatai szerint a hazai használtautó-piacon közel 457 ezer személygépkocsi cserélt gazdát az első félévben. Ez az érték 12,4 százalékkal haladja meg a tavalyi első félév volumenét. A JóAutók.hu várakozása szerint jelentős...

Ezek a legnépszerűbb belföldi nyaralóhelyek

A Szallas.hu friss elemzése szerint bár a Balaton népszerűsége elvitathatatlan a vakációzók körében, a Tisza-tónál is sokan nyaralnak. A magyar tenger térségében Siófok, Balatonfüred és Hévíz szálláshelyeit választották eddig a legtöbben nyaraláshoz, a Tisza-tónál...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Egyre több magyar használ hitelkártyát

A rövid távú, átmeneti pénzzavarban lévő emberek egyre inkább a hitelkártyákra hagyatkoznak: a hitelkártya-tartozás ma már nagyobb, mint a folyószámlahitel-állomány – a hitelkártyás költések növekedése közel 50 százalékkal haladta meg a betéti kártyás vásárlások...

Sokat spórolhatnak a nyugdíjasoknak

2022 áprilisa óta mintegy 2,6 milliárd forinttal támogatta a Tesco a nyugdíjasokat nyugdíjas kedd elnevezésű promóciójával, aminek keretében a nyugdíjas igazolvánnyal és hűségkártyával rendelkező vásárlók keddenként 5% kedvezményt kaptak vásárlásuk végösszegéből. Az áruházlánc a...

Újdonságokkal rukkolt elő a Rossmann

2024 elején debütált a Rossmann Rutin, mellyel először bőtípusunknak megfelelő tudatos arcápolási rutint állíthattunk össze, most megérkezett hozzá a hajápolásra kiterjesztett változat is. A drogérialánc online Virtuális Tükörrel, offline pedig digitális polccímkékkel is erősített...

Így lehet biztonságos az online kommunikáció

A Rakuten Viber szakértői tippjeivel megtudhatod, hogyan teheted védetté a kommunikációs csatornád, és akadályozhatod meg a nem kívánt üzeneteket és hívásokat.A Rakuten Viber szeretné emlékeztetni a felhasználókat arra, hogy a nyári kommunikáció nyüzsgésében hogyan...
Forma-1 Magyar Nagydíj 2024

Műsorok terén a Forma-1, csatornaszinten a TV2 áll az élen

A kereskedelmi célcsoportnál a vasárnapi Forma-1 futam bizonyult a mögöttünk álló hét legnézettebb műsorának. A csatornáknál a TV2, a teljes portfólióknál a TV2 Csoport végzett az élen. Véget ért a labdarúgó Európa-bajnokság, így visszatért a...

Don't Miss

Magyarországról erősít a Publicis Groupe CEE

A Publicis Groupe CEE Komáromi Zsófiát, a cég magyarországi Chief Talent Officer-ét nevezte ki a Közép-Kelet Európai régió CEE Talent Transformation Partnerének. Zsófia az új regionális feladatait jelenlegi pozíciója mellett látja el. Zsófia új...

Ezek a projektek nyerték el idén a Digitális Készségek Európai Díját

Ezek a projektek nyerték el idén a Digitális Készségek Európai Díját A Digitális Készségek Európai Díjának (European Digital Skills Awards) idei nyertes projektei között kiberbiztonságra fókuszáló, hátrányos helyzetűek digitális készségeinek fejlesztését, illetve a nők technológiai...

Folyamatosan újra kell gondolnunk, hogyan maradhatunk relevánsak – interjú Erich Mullerrel

Sok tekintetben a budapesti gyártóközpont az ügynökségünk szíve, amely életre kelti a stratégiai és kreatív csapatok által nap mint nap kitalált csodálatos koncepciókat és ötleteket – mondta el Erich Muller. A Publicis Groupe Hungary...

A csapatmunka és az emberi kreativitás nem lecserélhető – interjú Juhász Péterrel

Ha mindenáron le akarunk nyomni valamit a nézők torkán, akkor azt nem fogják befogadni és elkapcsolnak – állítja Juhász Péter. A 235 egyik tulajdonosa, a Tippmix reklámfilmek rendezője az mmonline.hu-nak adott interjúban beszélt arról...

Marketingfronton újított a Tesco

Az áruházlánc 44 üzletében 132 darab innovatív digitális kijelzőt helyez üzembe az eladáshelyi reklámok hatékonysága és a vásárlói élmény növelése érdekében. A Tesco június 21-én, a kiskereskedelmi ügyféladatokat elemző dunnhumby-val közösen tartott első Tesco...