- Hirdetés -

Világszinten is különleges kávézó nyílt Budapesten

|

- Hirdetés -

A Kende Gastro Zrt. a világ első pénztármentes kávézóját hozta létre Magyarországon. A TAKE IT EASY! 100 négyzetméteres bemutató üzletében 21 kamerát kapcsoltak össze a mesterséges intelligenciával, amely nyomon követi a vásárlást. Az automatizált kiskereskedelmi egységgel 2022-ben a Trade Magazin és a Hungexpo innovációs termékversenyén első helyezést értek el Technológiai Kategóriában. A technológiával a pandémia sújtotta kereskedelmi ágazatot szeretnék támogatni.

A Liferay Hungary különböző iparágak meghatározó szereplőit szólaltatja meg a Digital Talks videó-beszélgetés sorozatában, ahol különböző digitalizációs iparági trendeket, kihívásokat, újdonságokat és megoldásokat mutat be. “Az átfogó sorozatunk elkészítésének célja, hogy különböző best-practice-eket osszunk meg és a tudásmegosztással értéket teremtsünk a COVID-19 okozta sebzett piaci környezetben” - magyarázza Balogh Zsolt, a Liferay közép- és kelet-európai régiójának vezetője.

A Digital Talks legújabb adásában az automatizált kiskereskedelem terület pandémia alatti és az ezt követő digitalizációs kihívásait ismerhetjük meg. A világ első automatizált kávézóját létrehozó Kende Gastro Zrt. társalapítójával és gazdasági igazgatójával, Kende Gáborral beszélget Balogh Zsolt, a Liferay közép- és kelet-európai régiójának vezetője.

Folyamatos változásban

Az 1989. óta működő Kende Gastro Zrt. egy kis családi vállalkozásból nőtte ki magát. Kezdetben fagylalt alapanyagokat és kiegészítőket értékesítettek, majd a ’90-es évek közepén a vendéglátóiparban használt snack-gépeket és kisebb konyhai gépeket kezdtek el forgalmazni. Mára már professzionális konyhatechnológiai berendezéseket kínálnak a HORECA (hotelek, éttermek, catering) szegmens, illetve építőipari cégek számára. A cég életében nagy változást hozott, amikor a kisebb snack-es beruházásokról átálltak a 100-200 millió forintos gigaprojektekre. “Nagyon fontosnak tartjuk, hogy az elejétől a végéig segítsük az ügyfeleinket, ezért beépítettük szolgáltatásaink közé a tervezést, az értékesítést és a kivitelezést, illetve saját szerviz csapatunkkal a karbantartási munkálatokat is mi végezzük” - mondja Kende Gábor.

A pandémia azonban újabb komoly változást hozott a Kende Gastro Zrt. életébe. Bár az építőipari megrendeléseknek köszönhetően csupán 40 százalékkal csökkent az árbevételük, és sikerült minden munkatársukat megtartani, sőt 2021-ben újakat is felvenni, újabb fejlesztésre volt szükség. A járvány időszakában a régóta tervezett webshop kialakítása jó megoldásnak tűnt, s ma már több mint 10 000 terméket sikerült beépíteni az online boltjukba.

Világelső a kasszamentes technológia

Kende Gábor 2020 szeptemberben figyelt fel egy cikkben az automata konténerüzletre. Számos nemzetközi fejlesztő céggel tárgyaltak, míg végül egy kaliforniai technológiai startup vállalkozás, az AiFi Inc.-al sikerült megállapodni. Az AiFi egy összetett, bonyolult mesterséges intelligencián alapuló technológiát fejleszt, amelynek a segítségével a klasszikus működésű üzletek át tudnak állni intelligens, okos bolttá. A boltokban innentől kezdve nincs szükség pénztárosra vagy személyzetre, mivel egy speciális kamerarendszer követi nyomon a vásárlást és azonosítja a polcról levett termékeket. A vásárlási folyamat is végtelenül egyszerű: le kell tölteni a TAKE IT EASY! applikációt, meg kell adni a kért adatokat, majd a beléptetésnél oda kell érinteni a telefonon megjelenő QR-kódot a forgótárcsás kapu leolvasójához. A belépés után bármelyik termék levehető a polcról, s a vásárló készíthet a kávégépen egy finom kávét, majd egyszerűen kisétálhat a vásárlási területről. A rendszer csak az egyéneket és a mozgásukat nézi, azaz, ha a vásárló valamit levesz a polcról, akkor azt algoritmusok segítségével beazonosítják, majd a választott terméket automatikusan hozzáadják a virtuális kosárhoz. A rendszer azt is kezelni tudja, ha végül visszateszik a polcra az árut.

Az egész folyamat GDPR-barát, ugyanis a rendszerben nincs arcfelismerés, mivel a belépés után digitális jellé válunk, azaz egy digitális csontváz jelenítődik meg. “Az ún. planogram (vizuális vázlat) alapján a rendszer képes értelmezni, hogy körülbelül ahová nyúlunk, ott milyen termékek vannak a polcon, s amikor levesszük az árut, akkor a kamera akár a termék egy pici szegletéből is pontosan meg tudja állapítani, melyik árucikkről van szó” - magyarázza Kende Gábor. Hozzáteszi, hogy a rendszer csak azokat az adatokat gyűjti, amiket a felhasználók bevisznek az applikációba, azaz a nevet, az e-mail címet és a jelszót. A kártya adatok már egy másik rendszerben kerülnek rögzítésre, ez náluk már nem jelenik meg. A megadott bankkártya adatoknak köszönhetően pedig az üzlet elhagyását követően levonják a bankkártyáról a vásárlás összegét.

Szerelemprojektből üzleti csoda

Végül a COVID-járványnak köszönhetően Magyarországon igazi szerelem projektté vált a TAKE IT EASY! automatizált kávézó. A megoldást már használják például Londonban, ahol az Aldinak nyitottak üzletet, de Kínában, az Amerikai Egyesült Államokban, Angliában, Franciaországban és Németországban is egyre több élelmiszerüzlet használja. “De kaptunk már megkeresést barkácsbolttól, könyvkiadótól, szépségápolási cégtől és sportszerforgalmazó vállalkozástól is.”

A koronavírus alaposan felforgatta a napi rutint az emberek életében és a vásárlási szokásokat is megváltoztatta. A kereskedelemben is átírta a korábban megszokott működést: bármikor jöhet például újra létszámkorlátozás vagy lezárás. Egy automatizált egységgel viszont elérhető, hogy egy vásárló akár 6 másodperc alatt elintézze a vásárlását. “Mi mindent megteszünk annak érdekében, hogy Magyarországon elterjedjen ez az innováció, s büszkék vagyunk arra, hogy olyan dolgot találtunk ki, ami nem egy hagyományos szolgáltatás, hiszen még senki nem csinált ilyen kávézót korábban. Azon dolgozunk, hogy azoknak a kereskedelmi egységeknek segítsünk, akik most gondban vannak” - teszi hozzá Kende Gábor.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Különleges közvetítésre készül a Sport TV

A Sport TV története során először számol be egyszerre több platformon is élőben egy kiemelt eseményről. Az olasz bajnokság aranyérméről döntő két találkozóról a Sport2-n körkapcsolás keretében számol be, míg az AMC Mikro nevű,...

Kitalálod, milyen ízű az új Fanta?

A Fanta elhozta az év feladványát és játékos nyomkeresésre hívja a fogyasztóit. A sokakat izgató kérdés: milyen titkos ízt rejt az új #WhatTheFanta üdítőital palackja? A boltok polcain májustól elérhető a rejtélyes rózsaszín üdítőital,...

Újabb segítség a vállalkozásoknak – okosmobilból POS-terminál

Kiugróan sikeres évet zárt az OTP Bank fintech leányvállalata, az OTP Mobil, amely széles körben kínál készpénzmentes fizetési és a mindennapi ügyintézést megkönnyítő szolgáltatásokat. A Simple megoldások „legfiatalabb tagja”, a SimpleBusiness alkalmazás a 2020-as...

Egyre népszerűbbek az egészségügyi témájú mobilappok

Míg az idősebb korosztály az e-receptek és az okos vérnyomásmérőhöz hasonló, újszerű orvostechnikai eszközök iránt érdeklődik, a fiatalabb generáció inkább tünetek ellenőrzésére és diagnózis felállítására használja az internetet – derül ki a GWI a...

Nagyon pörög a hazai használtautó-piac

Áprilisban is magas forgalom jellemezte a hazai használtautó-piacot: a DataHouse frissen közzétett előzetes adatai szerint az elmúlt hónapban 69 113 személygépkocsi cserélt gazdát, ami 7,2 százalékkal haladja meg a tavalyi hasonló időszak volumenét. Egyre...

Hamarosan nálunk is kapható lesz a díjnyertes okosmobil

A HONOR Magic4 sorozat ismét felkerült a DxOMark toplistájára: ezúttal a HONOR legújabb csúcskategóriás okostelefonja, a HONOR Magic4 Pro érdemelte ki a DxOMark Gold Camera minősítését.A Magic4 sorozat Ultimate tagja korábban már megszerezte az...

Egyre több magyar venne elektromos autót

A kedvezőbb fenntartási költségek és az alacsonyabb károsanyag-kibocsátás miatt minden harmadik magyar járművezető mérlegeli, hogy a jövőben alternatív hajtású kocsit vásároljon – derül ki az EY reprezentatív kutatásából. Az elektromos kocsiknál az akkumulátorhibától, a...

Újabb részletek a Disney+ reklámos terveiről

Azt már korábban bejelentette a Disney, hogy hirdetésekkel támogatott verziója is lesz a Disney+ streamingszolgáltatásnak, ami az Egyesült Államokban az év végén, a többi piacon pedig 2023-ban lesz elérhető. Úgy tűnik, hogy visszafogott reklámmennyiséggel...

Új hirdetési lehetőség a kkv-knak

A tudatos kis- és középvállalatok most már a podcast hallgatók egyre növekvő táborát is elérhetik könnyen, akár médiavásárlási tapasztalat nélkül a DisplayNOW hirdetési webshop segítségével. A podcast egyre hasznosabb hirdetési eszköznek számít, az IAB...

Ultramodern raktárat nyitott az Euronics

Az Euronics, a kizárólag magyar tulajdonban lévő műszaki áruházlánc a mai napon nyitotta meg új, 28 000 m2-es raktárát Üllőn. A vállalat 1,6 milliárd forintos beruházással Magyarország egyik legmodernebb, okos, robotizált raktárbázisát hozta létre,...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Művészi kampány a BMW-től

Az új BMW i7 bevezető kampányát napjaink egyik leginnovatívabb és legmeghatározóbb divatfényképésze alkotta meg. Az egyedülálló fotó- és videókoncepció a feje tetejére állítja a megszokott perspektívákat. A tisztán elektromos meghajtású BMW i7 világpremierjével megkezdődik...

Különleges közvetítésre készül a Sport TV

A Sport TV története során először számol be egyszerre több platformon is élőben egy kiemelt eseményről. Az olasz bajnokság aranyérméről döntő két találkozóról a Sport2-n körkapcsolás keretében számol be, míg az AMC Mikro nevű,...

Kitalálod, milyen ízű az új Fanta?

A Fanta elhozta az év feladványát és játékos nyomkeresésre hívja a fogyasztóit. A sokakat izgató kérdés: milyen titkos ízt rejt az új #WhatTheFanta üdítőital palackja? A boltok polcain májustól elérhető a rejtélyes rózsaszín üdítőital,...

Újabb segítség a vállalkozásoknak – okosmobilból POS-terminál

Kiugróan sikeres évet zárt az OTP Bank fintech leányvállalata, az OTP Mobil, amely széles körben kínál készpénzmentes fizetési és a mindennapi ügyintézést megkönnyítő szolgáltatásokat. A Simple megoldások „legfiatalabb tagja”, a SimpleBusiness alkalmazás a 2020-as...

Egyre népszerűbbek az egészségügyi témájú mobilappok

Míg az idősebb korosztály az e-receptek és az okos vérnyomásmérőhöz hasonló, újszerű orvostechnikai eszközök iránt érdeklődik, a fiatalabb generáció inkább tünetek ellenőrzésére és diagnózis felállítására használja az internetet – derül ki a GWI a...
- Hirdetés -

Don't Miss

Várkonyi Balázs TOP25

Közös platformon

Várkonyi Balázs, eMAG-Extreme Digital, ügyvezető igazgató - Április közepén jelentették be, hogy összevonják a platformjaikat, és a jövőben az eMAG platformját használja a cég, az Extreme Digital vásárlóinak is erre kell váltaniuk. Miért volt szükség...

Hiszünk a versenyben

Takács Csaba, Alza.hu, ügyvezető igazgató - Mi jelentette a legnagyobb kihívást tavaly az Alza számára a magyar piacon? - A fő kihívást a fogyasztói kereslet váratlan és kiszámíthatatlan változásai jelentették, mindkét irányban: felfelé és lefelé is...

Mindent bevetünk

Ötszáz gép, húszezer munkatárs, ekkora lesz 2030-ra a Wizz Air. Radó András, a légitársaság senior cabin crew recrutiment managere beszélt többek között arról, hogyan toboroznak, illetve milyen nyárra számítanak.   - Nagyon komoly bővülés előtt áll...

A valódi értékek, valódi üzenetek építik igazán a márkát

Mottl-Molnár Orsolya, HEINEKEN Hungária, marketing- és kereskedelmi marketingigazgató   - Februártól irányítod a Heineken Hungária marketing és kereskedelmi marketing részlegét, közben az élet ismét furcsán alakult körülöttünk. Mennyire nehezíti meg, késztet változtatásra a szomszédos háborús helyzet? -...

A napi pénzügyeket régóta mobilról intézem

Yalcinkaya Veronika, a Raiffeisen Bank marketingigazgatója   - Februárban indult el az új sárga ajtós kampányotok, milyenek az eddigi visszajelzések, hogyan fogadta a piac, a fogyasztók? - Nagyon hittünk ebben a kampányban, és jól tettük. Az eddig...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Újabb hazai sztárok álltak ki a természetvédelemért

A természet megóvása, bolygónk védelme ma már olyan alapvetésnek számít, ami mellett az ismert emberek és a kreatív szakma legnagyobbjai világszerte és hazánkban is egyre gyakrabban kiállnak. Ki egy civil szervezetet támogat, ki a...

A Ford is csak elektromos hajtású autókat értékesítene

27 vállalattal együtt a Ford Európa is aláírta azt az Európai Unióhoz címzett petíciót, aminek lényege, hogy 2035-től Európában minden új személyautó és haszonjármű nulla károsanyag-kibocsátású legyen, és amelyben kötelező jellegű célkitűzéseket kérnek a...

Újabb Auchan áruházakban lehet majd használt ruhát venni

Éppen két hónapja vágott bele az Auchan Magyarország a jó minőségű, átválogatott, fertőtlenített használt ruhák forgalmazásába, ami olyan népszerű lett, hogy az eddigi hét áruház mellé ma újabb hat csatlakozik. Ezentúl Budakalászon, Óbudán, Fóton,...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....