- Hirdetés -

Virtuális startup találkozót szervezett a Hiventures

|

- Hirdetés -

Negyedik alkalommal, de a pandémia miatt először kizárólag online rendezte meg a kelet-közép-európai régió legkiemelkedőbb startup networking eseményét, a neves előadókat felvonultató és rengeteg érdeklődőt vonzó Regional Startup and Innovation Day-t a Hiventures és a Startup Campus. Az aktuális járványhelyzet ismert körülményeit tekintve kimondottan optimista hangvételű esemény egy időben több mint 500, összesen közel 2000 megtekintést generált. A hagyományos kategóriák mellett ezúttal a covid krízisre legkiválóbban reagált startupot is díjazták, valamint megtartották a már megszokott boxringben szervezett Get in the Ring pitch párbajt is.

Nem múlhat el ősz a Regional Startup and Innovation Day nélkül: a Hiventures az idén is megrendezte Kelet-Közép-Európa startup ökoszisztémájának legnagyobb eseményét – a COVID-19 miatt ezúttal kizárólag virtuálisan. Ez a helyzet a szervezőket is új megoldásokra inspirálta, különleges digitális látványelemekkel színesítették az előadásokat. Ami viszont nem változott, hogy a korábbi évekhez hasonlóan neves nemzetközi és hazai előadóktól hallhatott nívós előadásokat a közönség.

„Míg a tavalyi év még a virágzó aranykort jelentette a startup ökoszisztéma számára, az aktuális helyzetben rengeteg, olykor extrém kihívással találták magukat szemben a szereplők. A startupok esetében a túlélés vagy a vállalkozás átalakítása, a befektetők tekintetében a megnövekedett kockázatok kezelése és a portfolió megóvása került a fókuszba” – foglalta össze a helyzetet nyitóbeszédében Katona Bence, a Hiventures vezérigazgatója. Hozzátette, hogy „mindemellett a történelem már többször bebizonyította: a krízis egyben lehetőség is, hiszen ambiciózus alkalmat teremt új vállalkozások elindításához, teret nyit az új ötleteknek és az innovációnak. Utóbbira jó példák a digitális megoldásokat fejlesztő startupok, akik megmutatták, hogy egy válság közepén is lehet gyorsan és hatékony skálázódni.” A Hiventures vezérigazgatója a befektetői oldalt elemezve pedig bíztatónak nevezte, hogy „bár 2019 hasonló időszakához képest az európai kockázatitőke ügyletek értéke 12%-kal visszaesett, az első negyedév 9,5 milliárd euró értékű befektetései minden idők harmadik legmagasabb adatát jelentik”. A hallgatóságot hasznos útravalóval ellátva kiemelte, hogy „a krízis átvészelésében az alkalmazkodásé a főszerep. Aki az adaptációhoz helyesen méri fel, hogy a terméke, szolgáltatása hosszú távon képes-e a piaci igényeket megválaszolni, majd ennek megfelelően frissíti az üzleti tervét, valamint felkészül a krízis utáni éra növekedési lehetőségeire, az – akárcsak egy teve – hosszú távon, bármilyen kemény körülmények között is képes lesz nagy teljesítményt nyújtani.”

Hasonló derűlátás jellemezte Jason Williamson, az amerikai székhelyű Oracle for Startups és az Oracle for Research alelnökének előadását is, aki szerint a pandémiás időszak rávilágított arra, hogy a startup szektor a virtuális térben is tökéletesen működik, amellyel új távlatok nyílnak meg a világ bármelyik pontjáról érkező ötletek becsatornázásában. „A startup-innovációk jövőjében a nagyvállalatoknak kulcsszerepe van, akik többsége egyrészt örömmel kínál együttműködési lehetőséget, másrészt tökéletes ugródeszkaként szolgálhat az innovatív vállalkozásoknak” – hangsúlyozta a világcég startup programjának vezetője.

A prezentációk sorát folytatva Michael Schuster, a páneurópai Speedinvest társalapítója és ügyvezető partnere arról osztott meg értékes gondolatokat hallgatósággal, hogy a virtuális üzletkötés elterjedése, mely a kapcsolatépítésnek már egy új, magasabb szintjét jelenti, a kockázati tőke európai viszonylatban rendelkezésre álló bőséges volumene, továbbá az a tény, hogy az egyre több kategóriateremtő startup sikertörténetnek köszönhetően befektetői szemmel Európa egyre érettebb vállalkozói ökoszisztémának számít, hogyan teszi egyre intenzívebbé a kockázati tőkét nyújtó szervezetek közötti versenyt. A befektetői oldalt követően Hosszú Katinka magyar úszórekorder, aki egy pekingi világversenyen kapta az Iron Lady becenevet és aki ebből a brandből sikeres üzletet, úszóklubot, úszóiskolát indított, lépett a virtuális színpadra és osztotta meg tapasztalatait a közönséggel arról, hogy karrierjében és az üzleti életben egyaránt jelen lévő kivételes szenvedélye, sikerei, olykor sikertelenebb időszakai milyen szerepet játszottak személyes márkájának felépítésében. „A legfontosabb, hogy találd meg a szenvedélyed és azt, mi tesz téged mássá és egyedivé. A pénzügyek vagy az eredmények helyett pedig sokkal inkább a termékedre koncentrálj, vagyis arra, amit csinálsz” – árulta el legfontosabb tanácsát Katinka, aki sikerének egyik zálogát a hitelességben látja.

Az este egyik fénypontja idén is a Startup and Innovation Award of Hungary díjátadó volt. A koronavírus járvány miatt azonban egy új díjat is létrehoztak a szervezők, az est során először került kiosztásra a The Best Crisis-Agile Startup (A Covid-19 krízisre legkiválóbban reagáló startup) elismerés. A díjat az intelligens vállalati szövegelemző megoldásokat nyújtó Neticle nyerte, miután annak dacára, hogy a pandémia nagyon komoly kihatással volt a működésére, olyan új utat talált, amellyel úgy tudta fenntartani a működését, hogy nem kényszerült sem a létszám, sem a fizetések csökkentésére. A közönség döntötte el a wmn.hu felületén a The Best Female Entrepreneur of the Year (Az év női startup vállalkozója) kategória nyertesét: a közel 25 ezer szavazat több mint felét és az elismerést a gyerekeket játszva, élményalapon programozni tanító Logiscool alapító vezetője, Dr. Breuer Anita kapta. A Founder of the Year (Év startup alapítója) díj pedig a Hiventures portfóliójába tartozó üzleti alkalmazásfejlesztéssel foglalkozó Oriana alapítójáé, Basa Richárdé lett.

Az RSID egyik esszenciáját jelentik a személyes megbeszélések, találkozók, amelyek idén is megvalósításra kerültek. Az online találkozók lehetősége ezúttal kétszer annyi érdeklődőt vonzott, mint a tavalyi évben, a befektetői Speed Datingen több mint 200 tárgyalás zajlott le, ahol a körönként 10 perces meetingeken komoly nemzetközi tapasztalatokkal rendelkező cégek képviselői segítették szakmai eszmecserével és potenciális befektetési lehetőséggel a startupokat.

Nem maradhatott el a Hiventures portfóliójába tartozó startupokból létrehozott digitális kiállítás sem. A látványos szakmai show félidejében öt hazai csapat, a Rollin Technologies (vezetéknélküli elektromos roller töltés), a Robogaze (AI-alapú arcfelismerés és közúti balesetmegelőzés), a 9axis (forgatható gombok nélküli játékvezérlő), a Green Deops Farm (innovatív hidropóniáus növényrendszer) és a Norsgud (csúcstechnológiás hőtartó cipőtalpak) kapott lehetőséget, hogy a nagyközönségnek bemutassa fejlesztését.

Az este talán legjobban várt része a Get in the Ring! startupverseny regionális döntője volt, a Szerencsejáték Zrt., mint az esemény főszponzorának támogatásával. A versenyzőknek idén az e-sport, a sport digitalizáció és a sporttechnológiai iparág forradalmasítására kellett innovatív megoldásokat találniuk. „A nagyvállalatok hajlamosak arra, hogy a nagy újításokra fókuszáljanak, ezért időnként elfeledkeznek azokról a kisebb, akár meglévő termékekhez kapcsolódó fejlesztésekről, amelyek a mai világban meghatározó fontosságúak az ügyfélélmény folyamatos javításához. Reményeink szerint a startupok és az ehhez hasonló versenyek segítenek ezen a téren is fejlődni” – foglalta össze várakozásait Koppány Gergely, a Szerencsejáték Zrt. játékfejlesztési és stratégiai igazgatója. A zsűri döntése alapján 2020-ban a járványbiztos szurkolásban új fejezetet nyitó Seyu – Együtt a győzelemért! vitte el a díjat: a magyar fejlesztésű alkalmazással akár több ezer kilométer távolságból is biztathatjuk már kedvenc csapatunkat, sportolónkat, úgy, hogy az applikáción keresztül beküldött buzdító selfieket kihelyezésre kerülnek a stadionokban található LED kijelzőkre.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Hosszú szünet után visszatér a Főzdefeszt

Még 2011-ben, a Mikszáth téren rendezték meg az első Főzdefesztet, az esemény is szerepet játszott abban, hogy beindult itthon a kézműves sörök forradalma. Hat év szünet után idén visszatér a rendezvény, június közepén a...

Minden patika! – Így kampányol Istenes Bence a Rossmannak

Új kampányt indított a Rossmann, amelynek gyártója és főszereplője Istenes Bence. A Rossmann futár-kampánnyal a cég azt a szolgáltatást népszerűsíti, amellyel az online felületükön vásárlók 5 órán belül hozzájuthatnak a megrendelt árukhoz Budapesten és...

Rekordáron kelt el két Star Wars plakát Budapesten

Hazai viszonylatban rekordáron kelt el a Falra fel! 7.0 plakátaukcióján több tétel is egy budapesti árverésen. Star Wars poszterért magyarországi teremárverésen ennyit korábban még senki sem fizetett: a kalapács egymillió-kétszázezer, valamint egymillió forintnál csapott...

Elszállhat a nyári táborok ára

Egyre több táborszervező kénytelen megemelni a táborok árait a megnövekedett költségeik miatt, így a vakáció programok díjai is eltérhetnek akár két hét múlva is a mostanitól. A már lefoglalt táborok árait tartják a táboroztatók...

Nagy változás a budapesti plázában

A hazai bevásárlóközpontok közül elsőként a Westend tette lehetővé a teljesen automatizált, okos mobilitási megoldásokkal bővített parkolás lehetőségét. Mostantól nincs szükség sem papíralapú parkolójegyre, sem aprópénzre, csupán indulás előtt egy egyszeri, gyors applikációs regisztrációt...

Fiataloknak kínál munkalehetőséget a Lufthansa

A Lufthansa Systems Hungária feltett szándéka, hogy a jövő IT szakemberei számára vonzó karrierlehetőséget és hosszútávú perspektívát kínáljon egy egyedi területen. A légiközlekedési informatika egyik piacvezető vállalata ennek érdekében idén is elindítja IT Young...
tévé tévézés nézőszám

Nézettség: átok van a balatoni sorozatokon

A kereskedelmi célcsoportnál A mi kis falunk, a teljes lakosságnál pedig a Tények bizonyult a múlt hét legnézettebb műsorának. Az RTL-es Konyhafőnök továbbra is kifejezetten erős nézettséget hozott, a TV2-s Drágám, add az életed...

Új elnökségi tagok a DIMSZ-ben

Megtartotta idei éves tisztújító közgyűlését a Direkt és Interaktív Marketing Szövetség (DIMSZ), ahol több pozíció megerősítése mellett új elnökségi tagokat is választott a tagság.Május elején tartotta rendes éves tisztújító ülését a szövetség, ahol Huszics...

A jövőnket veszélyeztetik a közösségi médiában terjedő dezinformációk

Az emberek zöme bízik a tudományban, annak képviselőiben és eredményeiben, és ez a bizalom a pandémia hatására csak nőtt – derül ki a 3M kutatásából. Nagy arányban aggasztja a válaszadókat, hogy a tudomány hitelét...

Hatalmas gyermeknapi buli készül a Városligetben

A Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat hosszú kényszerszünet után újra megrendezi ingyenes gyermeknapi programjait a Városligetben. Koranyári idő, megújult környezet, gazdag program, változatos helyszínek: minden adott ahhoz, hogy akár több tízezer gyermek és családja találjon magának...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Közel félmilliárddal nő a streaming előfizetések száma

A 2021 és 2027 közötti időszakban közel félmilliárddal nő a streaming előfizetések száma a Digital TV Research friss előrejelzése szerint. A vizsgált időszak végére a Disney+ megelőzi a Netflixet. A prognózis szerint 2027-re 1,69...

Hosszú szünet után visszatér a Főzdefeszt

Még 2011-ben, a Mikszáth téren rendezték meg az első Főzdefesztet, az esemény is szerepet játszott abban, hogy beindult itthon a kézműves sörök forradalma. Hat év szünet után idén visszatér a rendezvény, június közepén a...

Minden patika! – Így kampányol Istenes Bence a Rossmannak

Új kampányt indított a Rossmann, amelynek gyártója és főszereplője Istenes Bence. A Rossmann futár-kampánnyal a cég azt a szolgáltatást népszerűsíti, amellyel az online felületükön vásárlók 5 órán belül hozzájuthatnak a megrendelt árukhoz Budapesten és...

Rekordáron kelt el két Star Wars plakát Budapesten

Hazai viszonylatban rekordáron kelt el a Falra fel! 7.0 plakátaukcióján több tétel is egy budapesti árverésen. Star Wars poszterért magyarországi teremárverésen ennyit korábban még senki sem fizetett: a kalapács egymillió-kétszázezer, valamint egymillió forintnál csapott...

Elszállhat a nyári táborok ára

Egyre több táborszervező kénytelen megemelni a táborok árait a megnövekedett költségeik miatt, így a vakáció programok díjai is eltérhetnek akár két hét múlva is a mostanitól. A már lefoglalt táborok árait tartják a táboroztatók...
- Hirdetés -

Don't Miss

Várkonyi Balázs TOP25

Közös platformon

Várkonyi Balázs, eMAG-Extreme Digital, ügyvezető igazgató - Április közepén jelentették be, hogy összevonják a platformjaikat, és a jövőben az eMAG platformját használja a cég, az Extreme Digital vásárlóinak is erre kell váltaniuk. Miért volt szükség...

Hiszünk a versenyben

Takács Csaba, Alza.hu, ügyvezető igazgató - Mi jelentette a legnagyobb kihívást tavaly az Alza számára a magyar piacon? - A fő kihívást a fogyasztói kereslet váratlan és kiszámíthatatlan változásai jelentették, mindkét irányban: felfelé és lefelé is...

Mindent bevetünk

Ötszáz gép, húszezer munkatárs, ekkora lesz 2030-ra a Wizz Air. Radó András, a légitársaság senior cabin crew recrutiment managere beszélt többek között arról, hogyan toboroznak, illetve milyen nyárra számítanak.   - Nagyon komoly bővülés előtt áll...

A valódi értékek, valódi üzenetek építik igazán a márkát

Mottl-Molnár Orsolya, HEINEKEN Hungária, marketing- és kereskedelmi marketingigazgató   - Februártól irányítod a Heineken Hungária marketing és kereskedelmi marketing részlegét, közben az élet ismét furcsán alakult körülöttünk. Mennyire nehezíti meg, késztet változtatásra a szomszédos háborús helyzet? -...

A napi pénzügyeket régóta mobilról intézem

Yalcinkaya Veronika, a Raiffeisen Bank marketingigazgatója   - Februárban indult el az új sárga ajtós kampányotok, milyenek az eddigi visszajelzések, hogyan fogadta a piac, a fogyasztók? - Nagyon hittünk ebben a kampányban, és jól tettük. Az eddig...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Újabb Auchan áruházakban lehet majd használt ruhát venni

Éppen két hónapja vágott bele az Auchan Magyarország a jó minőségű, átválogatott, fertőtlenített használt ruhák forgalmazásába, ami olyan népszerű lett, hogy az eddigi hét áruház mellé ma újabb hat csatlakozik. Ezentúl Budakalászon, Óbudán, Fóton,...

Ökotudatos sorsjegyekkel rukkolt elő a Szerencsjáték Zrt.

Új, 100 százalékban újrahasznosított papír alapanyagból gyártott, környezetbarát sorsjegyeket vezetett be a Szerencsejáték Zrt., amelyre Magyarországon eddig még nem volt példa. Az Ökokaland sorsjegypár főnyereménye 50, illetve 75 millió forint.A Szerencsejáték Zrt. stratégiai céljaival...

Izgalmas ötletekkel tennék fenntarthatóbbá a jövőt a fiatalok

A program utolsó fázisára készülnek a Samsung x EdisonKids Megoldások a holnapért kihívás résztvevői, a zsűri tagjai szerint pedig idén is ígéretes ötleteket hoztak magukkal a fiatalok. Több mint 300 diák és tanár vett...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....