- Hirdetés -

Virtuális startup találkozót szervezett a Hiventures

|

- Hirdetés -

Negyedik alkalommal, de a pandémia miatt először kizárólag online rendezte meg a kelet-közép-európai régió legkiemelkedőbb startup networking eseményét, a neves előadókat felvonultató és rengeteg érdeklődőt vonzó Regional Startup and Innovation Day-t a Hiventures és a Startup Campus. Az aktuális járványhelyzet ismert körülményeit tekintve kimondottan optimista hangvételű esemény egy időben több mint 500, összesen közel 2000 megtekintést generált. A hagyományos kategóriák mellett ezúttal a covid krízisre legkiválóbban reagált startupot is díjazták, valamint megtartották a már megszokott boxringben szervezett Get in the Ring pitch párbajt is.

Nem múlhat el ősz a Regional Startup and Innovation Day nélkül: a Hiventures az idén is megrendezte Kelet-Közép-Európa startup ökoszisztémájának legnagyobb eseményét – a COVID-19 miatt ezúttal kizárólag virtuálisan. Ez a helyzet a szervezőket is új megoldásokra inspirálta, különleges digitális látványelemekkel színesítették az előadásokat. Ami viszont nem változott, hogy a korábbi évekhez hasonlóan neves nemzetközi és hazai előadóktól hallhatott nívós előadásokat a közönség.

„Míg a tavalyi év még a virágzó aranykort jelentette a startup ökoszisztéma számára, az aktuális helyzetben rengeteg, olykor extrém kihívással találták magukat szemben a szereplők. A startupok esetében a túlélés vagy a vállalkozás átalakítása, a befektetők tekintetében a megnövekedett kockázatok kezelése és a portfolió megóvása került a fókuszba” – foglalta össze a helyzetet nyitóbeszédében Katona Bence, a Hiventures vezérigazgatója. Hozzátette, hogy „mindemellett a történelem már többször bebizonyította: a krízis egyben lehetőség is, hiszen ambiciózus alkalmat teremt új vállalkozások elindításához, teret nyit az új ötleteknek és az innovációnak. Utóbbira jó példák a digitális megoldásokat fejlesztő startupok, akik megmutatták, hogy egy válság közepén is lehet gyorsan és hatékony skálázódni.” A Hiventures vezérigazgatója a befektetői oldalt elemezve pedig bíztatónak nevezte, hogy „bár 2019 hasonló időszakához képest az európai kockázatitőke ügyletek értéke 12%-kal visszaesett, az első negyedév 9,5 milliárd euró értékű befektetései minden idők harmadik legmagasabb adatát jelentik”. A hallgatóságot hasznos útravalóval ellátva kiemelte, hogy „a krízis átvészelésében az alkalmazkodásé a főszerep. Aki az adaptációhoz helyesen méri fel, hogy a terméke, szolgáltatása hosszú távon képes-e a piaci igényeket megválaszolni, majd ennek megfelelően frissíti az üzleti tervét, valamint felkészül a krízis utáni éra növekedési lehetőségeire, az – akárcsak egy teve – hosszú távon, bármilyen kemény körülmények között is képes lesz nagy teljesítményt nyújtani.”

Hasonló derűlátás jellemezte Jason Williamson, az amerikai székhelyű Oracle for Startups és az Oracle for Research alelnökének előadását is, aki szerint a pandémiás időszak rávilágított arra, hogy a startup szektor a virtuális térben is tökéletesen működik, amellyel új távlatok nyílnak meg a világ bármelyik pontjáról érkező ötletek becsatornázásában. „A startup-innovációk jövőjében a nagyvállalatoknak kulcsszerepe van, akik többsége egyrészt örömmel kínál együttműködési lehetőséget, másrészt tökéletes ugródeszkaként szolgálhat az innovatív vállalkozásoknak” – hangsúlyozta a világcég startup programjának vezetője.

A prezentációk sorát folytatva Michael Schuster, a páneurópai Speedinvest társalapítója és ügyvezető partnere arról osztott meg értékes gondolatokat hallgatósággal, hogy a virtuális üzletkötés elterjedése, mely a kapcsolatépítésnek már egy új, magasabb szintjét jelenti, a kockázati tőke európai viszonylatban rendelkezésre álló bőséges volumene, továbbá az a tény, hogy az egyre több kategóriateremtő startup sikertörténetnek köszönhetően befektetői szemmel Európa egyre érettebb vállalkozói ökoszisztémának számít, hogyan teszi egyre intenzívebbé a kockázati tőkét nyújtó szervezetek közötti versenyt. A befektetői oldalt követően Hosszú Katinka magyar úszórekorder, aki egy pekingi világversenyen kapta az Iron Lady becenevet és aki ebből a brandből sikeres üzletet, úszóklubot, úszóiskolát indított, lépett a virtuális színpadra és osztotta meg tapasztalatait a közönséggel arról, hogy karrierjében és az üzleti életben egyaránt jelen lévő kivételes szenvedélye, sikerei, olykor sikertelenebb időszakai milyen szerepet játszottak személyes márkájának felépítésében. „A legfontosabb, hogy találd meg a szenvedélyed és azt, mi tesz téged mássá és egyedivé. A pénzügyek vagy az eredmények helyett pedig sokkal inkább a termékedre koncentrálj, vagyis arra, amit csinálsz” – árulta el legfontosabb tanácsát Katinka, aki sikerének egyik zálogát a hitelességben látja.

Az este egyik fénypontja idén is a Startup and Innovation Award of Hungary díjátadó volt. A koronavírus járvány miatt azonban egy új díjat is létrehoztak a szervezők, az est során először került kiosztásra a The Best Crisis-Agile Startup (A Covid-19 krízisre legkiválóbban reagáló startup) elismerés. A díjat az intelligens vállalati szövegelemző megoldásokat nyújtó Neticle nyerte, miután annak dacára, hogy a pandémia nagyon komoly kihatással volt a működésére, olyan új utat talált, amellyel úgy tudta fenntartani a működését, hogy nem kényszerült sem a létszám, sem a fizetések csökkentésére. A közönség döntötte el a wmn.hu felületén a The Best Female Entrepreneur of the Year (Az év női startup vállalkozója) kategória nyertesét: a közel 25 ezer szavazat több mint felét és az elismerést a gyerekeket játszva, élményalapon programozni tanító Logiscool alapító vezetője, Dr. Breuer Anita kapta. A Founder of the Year (Év startup alapítója) díj pedig a Hiventures portfóliójába tartozó üzleti alkalmazásfejlesztéssel foglalkozó Oriana alapítójáé, Basa Richárdé lett.

Az RSID egyik esszenciáját jelentik a személyes megbeszélések, találkozók, amelyek idén is megvalósításra kerültek. Az online találkozók lehetősége ezúttal kétszer annyi érdeklődőt vonzott, mint a tavalyi évben, a befektetői Speed Datingen több mint 200 tárgyalás zajlott le, ahol a körönként 10 perces meetingeken komoly nemzetközi tapasztalatokkal rendelkező cégek képviselői segítették szakmai eszmecserével és potenciális befektetési lehetőséggel a startupokat.

Nem maradhatott el a Hiventures portfóliójába tartozó startupokból létrehozott digitális kiállítás sem. A látványos szakmai show félidejében öt hazai csapat, a Rollin Technologies (vezetéknélküli elektromos roller töltés), a Robogaze (AI-alapú arcfelismerés és közúti balesetmegelőzés), a 9axis (forgatható gombok nélküli játékvezérlő), a Green Deops Farm (innovatív hidropóniáus növényrendszer) és a Norsgud (csúcstechnológiás hőtartó cipőtalpak) kapott lehetőséget, hogy a nagyközönségnek bemutassa fejlesztését.

Az este talán legjobban várt része a Get in the Ring! startupverseny regionális döntője volt, a Szerencsejáték Zrt., mint az esemény főszponzorának támogatásával. A versenyzőknek idén az e-sport, a sport digitalizáció és a sporttechnológiai iparág forradalmasítására kellett innovatív megoldásokat találniuk. „A nagyvállalatok hajlamosak arra, hogy a nagy újításokra fókuszáljanak, ezért időnként elfeledkeznek azokról a kisebb, akár meglévő termékekhez kapcsolódó fejlesztésekről, amelyek a mai világban meghatározó fontosságúak az ügyfélélmény folyamatos javításához. Reményeink szerint a startupok és az ehhez hasonló versenyek segítenek ezen a téren is fejlődni” – foglalta össze várakozásait Koppány Gergely, a Szerencsejáték Zrt. játékfejlesztési és stratégiai igazgatója. A zsűri döntése alapján 2020-ban a járványbiztos szurkolásban új fejezetet nyitó Seyu – Együtt a győzelemért! vitte el a díjat: a magyar fejlesztésű alkalmazással akár több ezer kilométer távolságból is biztathatjuk már kedvenc csapatunkat, sportolónkat, úgy, hogy az applikáción keresztül beküldött buzdító selfieket kihelyezésre kerülnek a stadionokban található LED kijelzőkre.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Spórolással élnénk túl az inflációt

Szinte nincs olyan magyar háztartás, ahol ne érzékelnék a növekvő infláció negatív hatásait: az NN Biztosító felmérésében a válaszadók mindössze 2 százaléka nyilatkozott úgy, hogy nem változott a helyzete a pénzromlás következtében. Miközben a...

Zuhannak az ingatlanárak

A többség ugyan egyelőre inkább kivár, azonban az eladásra kínált lakásoknál a sikeres értékesítés reményében egyre többen csökkentik a meghirdetett árat – derül ki az otpotthon.hu adataiból. A nagyságrendet és a reális árazással kapcsolatos...

Így lehetnek sikeresek a kisvállalkozások

Akár a pénzügyeink kezeléséről, akár egy számlakifizetésről van szó, hozzászoktunk a gyorsasághoz, a hatékonysághoz, a kényelemhez és a biztonsághoz. Ugyanez nem mindig mondható el a kisvállalkozások mindennapjairól, pedig a pénz gyors és biztonságos kezelésének...

Az elegáns okosórák a legnépszerűbbek

A kelet-közép-európai vásárlók mintegy 90 százaléka az egészségfigyelést tartja az okosórák legfontosabb funkciójának, az eszközök vásárlásakor pedig az akkumulátor üzemideje, a vízállóság és a meglévő okostelefonjaikkal való kompatibilitás az elsődleges szempontok – derült ki...

Rangos elismerést nyert el az LG

Az LG Electronics tennesseei üzeme az iparágban az első háztartásigép-gyár, amely kiérdemelte az Világgazdasági Fórum Lighthouse Factory minősítését. Az LG Electronics (LG) háztartási készülékeket gyártó üzemét az Egyesült Államokban a Világgazdasági Fórum (WEF) a világ...

Tovább zöldült a BMW

Az előzetes belső kalkulációk alapján a BMW Group 2022-ben az Európa-szerte értékesített összes új autójával átlagosan kilométerenként 105 grammra (WLTP) csökkentette károsanyag-kibocsátását. E tekintetben a müncheni központú vállalatcsoport több mint 9 százalékos éves összemisszió-csökkenést...

Ingyenes hirdetés feladás regisztráció nélkül, csupán pár kattintással (x)

Az online hirdetések évtizedek óta kedvező opciót jelentenek a kereskedelemre eladók és vásárlók számára egyaránt. Az egyik legfontosabb tényező a hozzáférhetőség, hiszen az erre dedikált oldalakon lényegében bárki hirdethet. Ez pedig még egyszerűbb, mint...

„Izgalmas 2023 elé nézünk” – interjú Németh Károllyal

Ahogy az interjúból is kitűnik majd, amilyen érdekesnek találta Németh Károly a feltett kérdéseket, olyan érdekes válaszokat is adott rájuk. A SPAR Magyarország Signature CEO díjban részesült marketingvezetőjét harmadmagával faggattuk ki a marketing jelenlegi...

Új marketingigazgatóval folytatja a Westend

Tavaly év végén vette át Kovács Zsombor a Westend marketingigazgatói feladatait a szülési szabadságra távozó Pőcze Judittól.Az új marketingigazgató széles ismeretekkel rendelkezik a plázaszektorról, hiszen nem csak a Westendben dolgozott korábban, hanem szinte valamennyi...

Ismét díjazták a legkiemelkedőbb marketingaktivitásokat

Január 26-án, a budapesti SYMBOL-ban adták át a Marketing Diamond Awards 2022-es elismeréseit. Idén ismét a Billingo Technologies Zrt. lett „Az Év Megbízója”, a Kreatív Vonalak Kft. pedig a tavalyi évhez hasonlóan „Az Év...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Lezárták a Vodafone felvásárlását

Január 31-én a vételár kifizetésével lezárult a Vodafone Magyarország Távközlési Zrt. megvásárlása. A január 8-án aláírt adásvételi megállapodásnak megfelelően a 4iG Nyrt. 51, a Magyar Állam pedig 49 százalékos közvetett befolyást szerzett a magyar...

Spórolással élnénk túl az inflációt

Szinte nincs olyan magyar háztartás, ahol ne érzékelnék a növekvő infláció negatív hatásait: az NN Biztosító felmérésében a válaszadók mindössze 2 százaléka nyilatkozott úgy, hogy nem változott a helyzete a pénzromlás következtében. Miközben a...

Zuhannak az ingatlanárak

A többség ugyan egyelőre inkább kivár, azonban az eladásra kínált lakásoknál a sikeres értékesítés reményében egyre többen csökkentik a meghirdetett árat – derül ki az otpotthon.hu adataiból. A nagyságrendet és a reális árazással kapcsolatos...

Így lehetnek sikeresek a kisvállalkozások

Akár a pénzügyeink kezeléséről, akár egy számlakifizetésről van szó, hozzászoktunk a gyorsasághoz, a hatékonysághoz, a kényelemhez és a biztonsághoz. Ugyanez nem mindig mondható el a kisvállalkozások mindennapjairól, pedig a pénz gyors és biztonságos kezelésének...

Az elegáns okosórák a legnépszerűbbek

A kelet-közép-európai vásárlók mintegy 90 százaléka az egészségfigyelést tartja az okosórák legfontosabb funkciójának, az eszközök vásárlásakor pedig az akkumulátor üzemideje, a vízállóság és a meglévő okostelefonjaikkal való kompatibilitás az elsődleges szempontok – derült ki...

Podcast

A játék egy válságálló műfaj

Mi a jellemző a magyar emberre játékvásárlás szempontjából és hogyan tudja fenntarthatóságra nevelni vásárlóit egy játékforgalmazó? Erről is szó esett a Business Lounge podcast december 20-i, itt meghallgatható epizódjában, ahol ezúttal Gyaraki Dávid, a...

Az elégedett partner viszi a jó szolgáltató hírét

Varga Balázs huszonötévnyi koncertszervezés után hozta létre a Tixát, vele beszélgettek a Business Lounge műsorvezetői a jegyértékesítő piac telítettségéről, a kultúrafogyasztói szokások változásáról, és arról is, hogy szükség van-e egy újabb Pesti Estre? A...

A trendet alakítani kell, nem pedig követni

Online kontra offline vásárlás, felhalmozás, vásárlói edukáció – többek között erről is faggatták a műsorvezetők Kanyó Rolandot, a dm kft. marketing és PR menedzserét és Fazekas Bálintot, az Euronics kereskedelmi ügyvezetőjét a radiocafé Business...

Don't Miss

„Izgalmas 2023 elé nézünk” – interjú Németh Károllyal

Ahogy az interjúból is kitűnik majd, amilyen érdekesnek találta Németh Károly a feltett kérdéseket, olyan érdekes válaszokat is adott rájuk. A SPAR Magyarország Signature CEO díjban részesült marketingvezetőjét harmadmagával faggattuk ki a marketing jelenlegi...

Óvatos tervezés

Az ember és a gép újjászervezett együttműködése új üzletágakat nyithat meg és segíthet a munkaerőhiány kezelésében – jelezte a technológia kínálta lehetőségek kapcsán Rakoncza Zsolt. A Dell Technologies Magyarország vezérigazgatója beszélt arról is, hogy...

A megújulás kötelező

Palkó András, a Coca-Cola HBC Magyarország marketingigazgatója is egyike annak a 14 üzleti döntéshozónak, akik idén Signature CEO díjban részesültek. Amennyire derűsen vette át a díjat, annyira lelkesen válaszolt kérdéseinkre Jakus Melindával, a Signature...

60 százalékkal nőtt a digitális lottózás aránya – interjú Bánhegyi Zsófiával

Hogyan élte meg a pandémiát a Szerencsejáték Zrt.? Milyennek látják a marketingszakmán belül megváltozni látszó helyzetet? Milyen új, innovatív megoldásokat terveznek jövőre, amikor megjelennek az első külföldi versenytársak a táv-szerencsejátékpiacon? Többek között ezekre a...

Reklámszakemberként időben felkészültél a 2023-as év kihívásaira?

Összeszedtünk néhány tippet a digitális reklámköltések esetében mire érdemes figyelni a piaci szereplőknek, amennyiben sikeres évet szeretnének tudni maguk mögött. Egy olyan évben, amikor az elmúlt időszak legmagasabb inflációjával és a megélhetési költségek drasztikus emelkedésével...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Tovább zöldült a BMW

Az előzetes belső kalkulációk alapján a BMW Group 2022-ben az Európa-szerte értékesített összes új autójával átlagosan kilométerenként 105 grammra (WLTP) csökkentette károsanyag-kibocsátását. E tekintetben a müncheni központú vállalatcsoport több mint 9 százalékos éves összemisszió-csökkenést...

Forradalmi újítás a műanyag újrahasznosítására

A Procter & Gamble elkötelezett a fenntarthatóság és a technológiai fejlődés mellett, mindez erőteljes befolyással bír globális partnerségeinek kialakításában is. Az idei Világgazdasági Fórum panelbeszélgetésein bemutatták többek között együttműködésüket a PureCycleTM újrahasznosítási rendszerrel, saját...

Nem tud mit kezdeni a használt sütőolajjal? – Itt egy új lehetőség

Használt sütőolaj gyűjtésére és tárolására alkalmas konténereket telepített országszerte 40 üzemanyagtöltő állomásán az OMV olajtársaság. A kihelyezett tárolókban a lakosság csavarzáras PET palackokban biztonságosan lerakhatja a használatra már alkalmatlan zsiradékot – írja az MTI a...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....