- Hirdetés -

Virtuális valósággal erősít az Audi

|

- Hirdetés -

Az Audi újradefiniálta Las Vegasban, a Consumer Electronics Show-n (CES) az autós szórakoztatást. A jövőben a hátsó ülésen utazók VR szemüveg használatával filmezhetnek, videójátékozhatnak vagy interaktív tartalmakat fogyaszthatnak, minden eddiginél élethűbb módon. A prémium márka olyan technológiát mutatott be, amely az utazás során igazodik a jármű valós mozgásához: amikor a kocsi jobbra kanyarodik, a virtuális űrhajó, amelyen a játékban utazunk ugyanezt a mozgást követi. Az Audi leányvállalatán keresztül alapította meg a „holoride” nevű start-upot, a fejlesztésükhöz pedig nyitott forráskódú platformot használtak, így a jövőben minden autóipari- és szoftverfejlesztő cég számára elérhetővé válik a megoldás.

Egy Marvel produkcióval mutatta be legújabb fejlesztését az Audi a Consumer Electronics Show-n (CES), amit ezúttal is Las Vegasban rendeztek január közepén. A magával ragadó, futurisztikus technológiát a Disneyvel közösen alkották meg a négykarikás márka mérnökei, amely egy VR szemüveg segítségével a virtuális valóságba repíti az Audi e-tron hátsó utasait. A szemüveget felvéve egy lenyűgözően ábrázolt világűrbe kerülnek a hátul ülők, ahol a kocsi a Galaxis Őrzőjének űrhajójává változik, s a 2019 tavaszán megjelenő Bosszúállók sorozat, Végjáték című filmjében is szereplő Mordállyal együtt halad át egy aszteroida mezőn. Az élmény különlegességét az adja, hogy az űrhajó, – amelyben a virtuális valóságban utazunk –, leköveti az e-tron mozgását: ha a kocsi jobbra fordul, az űrhajónk jobbra megkerül például egy szemből érkező, csillagközi járművet, ha az e-tron gyorsít, akkor az űrhajó is ezt utánozza.

Annak érdekében, hogy az autós szórakoztatás legújabb műfaját minél gyorsabban elérhetővé tegyék a vásárlók számára, az Audi új megközelítést alkalmazott: holoride néven start-up céget alapított, amelyben leányvállalatán, az Audi Electronics Venture-ön keresztül rendelkezik kisebbségi tulajdonnal. A holoride fejlesztette a technológiát, s ezen a cégen keresztül szabadalmaztatták a megoldást. A programhoz nyílt platformot használtak, így más autógyártóknak és fejlesztő cégeknek is lehetőségük nyílik arra, hogy saját tartalmat programozzanak. „A kreatívok arra fogják használni a platformunkat, hogy olyan virtuális valóságot hozzanak létre, amely a monoton utazást igazi kalanddá varázsolják” – mondta Nils Wollny, az Audi digitális részlegének vezetője és a holoride jövőbeli vezérigazgatója. – „A jövő új szórakoztatási lehetőségét kizárólag a jármű-, eszköz- és tartalomgyártók együttműködésével tudjuk továbbfejleszteni.”

A játéktermi programok adaptálásától kezdve, a víz alatti kalandokon és az űrkutatáson át, történelmi városokon vezető túrán vagy az emberi véráramot bemutató utazáson keresztül szinte bármi megvalósítható ezen a felületen. A holoride egy olyan szoftverfejlesztői csomagot biztosít a partnereknek, amely a jármű adataihoz biztosít interfészt és azokat változtatja virtuális valósággá. Ez pedig lehetőséget ad a programozóknak arra, hogy olyan világot hozzanak létre, amely az összes érzékszervünkre hat. Mivel a vizuális élmény és a felhasználók érzései szinkronban mozognak, a hagyományos filmek, sorozatok vagy prezentációk úgy tekinthetőek meg menetközben, hogy szinte minimális az esélye a rosszullétnek.

A holoride várhatóan három éven belül vezeti piacra a terméket. Hosszútávon, a közlekedési infrastruktúra elemei közötti (Car-to-X) információcsere fejlődésével a forgalmi helyzetek is élményelemmé változhatnak: ha például megállunk a lámpánál, akkor egy váratlan tárgy bukkanhat fel a játékban, vagy például egy oktatóprogramot egy kvíz szakíthatja meg.

Az Audi és a Marvel Studios – a Marvel univerzum filmek kezdete óta – szoros kapcsolatban állnak egymással, a 2008-ban bemutatott Vasemberben például a főszereplő Tony Stark egy Audi R8 segítségével küzdött meg az ellenségeivel. A két vállalat együttműködésre építve hozták létre közösen az új VR játékukat: a „Bosszúállók: Mordály menekülése” (Rocket’s Rescue Run) című program azt mutatja be, hogy mennyire élvezetessé lehet varázsolni egy utazást a VR technológia segítségével.

„Az Audi, a Marvel és a Disney ezzel a programmal ünnepli a Marvel Studios fennállásának tizedik évfordulóját, amely az egyedülálló tartalmat ötvözi az innovatív technológiával” – mondta Mike Goslin, a Disney Games and Interactive Experiences alelnöke. – „A játék a CES-re készült és pusztán a kísérletezés és a felfedezés hajtott minket. Folyamatosan keressük az új technológiai megoldásokat, hogy érdekesebbé tehessük a történeteinket.”

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Tippek a tökéletes fesztiválélményhez

Két év kihagyás után a Sziget Fesztivál visszatér! Várod már, hogy a színes programkavalkádban a legmenőbb zenéket hallgatva jól érezd magad a barátaiddal a nyári napsütésben? Mi is izgulunk! A Diageo a világ vezető...

Újabb környezetvédelmi rekord a Tiszán

Rekordmennyiségű, 2880 zsák hulladék összegyűjtésével zárult a X. Jubileumi Felső-Tiszai PET Kupa. A pillepalackokból épült hajók versenyében a legtöbb hulladékot a Siemens Energy vállalati önkéntesekből és gyerekeikből álló csapata nyerte, akik ezúttal az egy...

Komoly problémákat okoz a válság a vállalatoknak

Bár Magyarországon már eddig is érezhetők voltak a háborús konfliktus hatásai, a közgazdászok szerint a komolyabb nehézségek még csak most kezdenek begyűrűzni a hazai gazdaságba, amelynek egyik sarokpontja a bérköltség növekedése lehet.„A nagymértékű infláció...

Új HR vezető a Yettelnél

2022. augusztus 1-jétől Szalai Enikő a Yettel Magyarország Zrt. HR vezérigazgató-helyettese. A HR-menedzsment területén 25 év nemzetközi tapasztalattal rendelkező szakember egy kihívásokkal teli időszakban, izgalmas vállalati környezetben veszi át a terület vezetését a telekommunikációs...

Megelőzte a Disney a Netflixet

Július elején már több streaming előfizetője volt a Disney-nek, mint a Netflixnek a két cég negyedéves üzleti jelentése szerint. A Disney+ nagyot nőtt a második negyedévben, több mint 14 millió új előfizetőt gyűjtött, decemberben...

Pozsonyban terjeszkedik a Green Fox Academy

A Green Fox Academy dinamikusan növekszik és mára erős nemzetközi vállalattá vált. Másfél év alatt felépítette a szlovák IT képzési piac legerősebb márkáját, az online oktatás átütő sikerére alapozva pedig idén nyáron megnyitotta második...

Az Astoria Agency-vel dolgozik a Network4

Molnár Ágnes és Kordos Szabolcs ügynöksége támogatja a médiacég sajtókommunikációs tevékenységét. A Network4 mérföldkőhöz érkezett, hiszen augusztus 5-én indult el a MATCH4 sportcsatorna, amely az ARENA4 sportadó és az ARENA4+ sportstreaming szolgáltatás testvéradójaként működik....

Nagyon népszerűek a pénzügyi appok

A magyarok 73 százaléka használ valamilyen pénzügyi alkalmazást, amely így a második legnépszerűbb applikáció típus a közösségi média alkalmazások után – derül ki a Magyar Bankholding reprezentatív kutatásából. Az online bankolás legnagyobb előnyeként a...

Kilőtt a céges értékesítés a GreenGonál

Soha nem látott érdeklődés követte a magyar kormány hatósági üzemanyag árának eltörlését a közösségi elektromos autómegosztó szolgáltatónál – számolt be Ádám Boglárka a GreenGo vezérigazgatója. Az ok egyszerű: ahogy a magyar háztartások többsége, úgy...

Különleges okosmobilokkal rukkolt elő a Samsung

A Samsung bejelentette az összehajtható okostelefonok következő generációját: megérkezett a Galaxy Z Flip4 és a Galaxy Z Fold4. A készülékek testreszabható, elegáns külsővel és továbbfejlesztett teljesítménnyel érkeznek. A Galaxy Z sorozat, ahogy eddig is,...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Így alakul a fiatalok médiafogyasztása

A Z-generáció és a millenniál generáció digitális szórakozása egyre inkább előtérbe kerül világszerte. Ma már a videós streaming szolgáltatásokkal fej fej mellett versenyez a közösségi média és a gaming a fogyasztók figyelméért – derül...

Tippek a tökéletes fesztiválélményhez

Két év kihagyás után a Sziget Fesztivál visszatér! Várod már, hogy a színes programkavalkádban a legmenőbb zenéket hallgatva jól érezd magad a barátaiddal a nyári napsütésben? Mi is izgulunk! A Diageo a világ vezető...

Újabb környezetvédelmi rekord a Tiszán

Rekordmennyiségű, 2880 zsák hulladék összegyűjtésével zárult a X. Jubileumi Felső-Tiszai PET Kupa. A pillepalackokból épült hajók versenyében a legtöbb hulladékot a Siemens Energy vállalati önkéntesekből és gyerekeikből álló csapata nyerte, akik ezúttal az egy...

Komoly problémákat okoz a válság a vállalatoknak

Bár Magyarországon már eddig is érezhetők voltak a háborús konfliktus hatásai, a közgazdászok szerint a komolyabb nehézségek még csak most kezdenek begyűrűzni a hazai gazdaságba, amelynek egyik sarokpontja a bérköltség növekedése lehet.„A nagymértékű infláció...

Új HR vezető a Yettelnél

2022. augusztus 1-jétől Szalai Enikő a Yettel Magyarország Zrt. HR vezérigazgató-helyettese. A HR-menedzsment területén 25 év nemzetközi tapasztalattal rendelkező szakember egy kihívásokkal teli időszakban, izgalmas vállalati környezetben veszi át a terület vezetését a telekommunikációs...
- Hirdetés -

Don't Miss

A marketingvezetők jó esetben interdiszciplináris gondolkozók

Manapság a marketing az egyetlen omnipotens diszciplina, amely egy vállalat működésének teljességét képes átfogni – állítja Szabó Béla. A Magyar Telekom márkakommunikációs igazgatója a Marketing Summitot beharangozó interjúsorozatban az mmonline.hu-nak beszélt arról, hogy milyen...

Együtt erősebbek vagyunk

A marketing szakemberek, vezetők szerepe jelentősen megnövekedett a vállalaton belül és az üzleti értékteremtés folyamatában is – mutatott rá Bánhegyi Zsófia. A Szerencsejáték Zrt. marketing és kommunikációs igazgatója a szeptember 15-i Marketing Summitot felvezető...

Rekordok éve

A Marketing&Media magazin idén is összeállította a legnagyobb hazai reklámügynökségek listáját a tavalyi üzleti eredmények alapján. Iparági vezetőket is megkérdeztünk arról, hogyan értékelik a múlt évet és mit várnak idén, Biró László, a Mediator...

További növekedés lehet

A Marketing&Media magazin idén is összeállította a legnagyobb médiaügynökségek rangsorát a tavalyi üzleti eredmények alapján. Iparági vezetőket is megkérdeztünk arról, hogyan látják a múlt évet és mire számítanak idén, Novák Péter, a Dentsu Hungary...

Az UX az új arany

A járvány hihetetlenül felpörgette a digitalizációt, a szolgáltatóknak pedig önbizalmat adott. Egyre fontosabb a fel használói élmény tervezése, ám a Z generáció a korábbiakhoz képest sokkal „puritánabb” szolgáltatási portfóliót igényel – mondta el Mondovics...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Újabb környezetvédelmi rekord a Tiszán

Rekordmennyiségű, 2880 zsák hulladék összegyűjtésével zárult a X. Jubileumi Felső-Tiszai PET Kupa. A pillepalackokból épült hajók versenyében a legtöbb hulladékot a Siemens Energy vállalati önkéntesekből és gyerekeikből álló csapata nyerte, akik ezúttal az egy...

Együttműködik a WWF és a Coca-Cola

A WWF – világszerte és Magyarországon is – többek között azért dolgozik, hogy megóvja a folyókat és a vizesélőhelyeket. A Duna forrásától a deltáig a folyó mentén élő emberekkel együttműködve tesznek konkrét lépéseket a...

Hatalmas zöld projektben a Toyota

Fukusima prefektúra és a Toyota hidrogénre, mint új energiaforrásra helyezi a hangsúlyt. 2021 júniusa óta tárgyalnak a projekt konkrét kezdeményezéseiről különböző partnerekkel, hogy olyan megvalósítási modellt hozzanak létre, amely a Japánra jellemző, 300.000 körüli...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....