Kreinbacher, Sauska, Gere, Vis Vitalis, Ilcsi. Az Unger and Partners alapítója és ügyvezetője, Unger Zsolt prémiummárka-specialista, és kizárólag olyan termékeket épít, amelyeket ő maga is fogyaszt. A Marketing&Media magazinnak adott interjúban beszélt arról is, milyen az új Bambi.
– El tudod adni magad három mondatban?
– Sajnos nem. Túl összetett a tevékenységünk, és szükségem van hozzá fél órára. De most tisztítottuk és strukturáltuk újra a szolgáltatásportfóliónkat. Aki vet egy pillantást az új szájtra, azzal biztos, hogy gyorsabb a bemutatkozás.
– Prémiummárka-specialistaként milyen kvalitásokra van szükséged?
– Nem tennék különbséget a szegmensek között, mert szerintem minden szakma sikeréhez két kulcs van: az életkor és a gyakorlati tapasztalat. Emellett nyitottnak kell lenni, nem szabad dogmák szerint dolgozni, mert ellehetetlenítjük a saját működésünket és nem tudunk innovatív megoldásokat produkálni. A másik fontos a jó ízlés és a stílus, de szerintem ez mindenkinél jön magától. Ezt nem érzem különleges képességnek, mert ez adott számomra.
– Honnan merítesz inspirációt a munkáidhoz?
– Rengeteget utazunk a családommal, eszünk-iszunk, jövünk-megyünk és sokat kertészkedem otthon. Ez mind olyan tevékenység, amely feltölt és inspirál. Minden esetben két-három munka van a fejemben, amelyekre aktuálisan napi szinten koncentrálok és tervezek. Ilyenkor az agyam csak ezeken a koncepciókon jár, és ösztönösen gyűjtöm hozzájuk az anyagokat, infókat, inspirációkat. Az is fontos, hogy az ügyfeleimmel való egyeztetések is inspirálóan hatnak, hiszen segít becsatornázni az infókat egy adott irányba, és pontosan tudom, hogy akár egy párizsi étteremből is jöhet az ihlet, vagy csak a számokra és az elemzésekre szabad hagyatkoznom.
– Honnan tudod, hogy készen vagy egy termékfejlesztéssel?
– A termékfejlesztés pont olyan, mint egy családi ház: sosincs igazán készen. Egy nagyon precíz projektterv mentén dolgozunk, amely nemcsak a dizájnt, hanem a technológiai folyamatokat is lefedi, és gyakorlatilag amikor elérkezünk az első fázisig, akkor vezethetjük be a terméket vagy a szolgáltatást a piacra. De amikor az az érzésem, hogy az adott verziót már szívesen megmutatnám az ügyfélnek, akkor közeledünk az optimális fázishoz. Úgy dolgozunk, mint egy fine dining konyha: én vagyok a séf, kitalálom a fogásokat, elindítom a folyamatokat, mindenki dolgozik a saját részén, a végén pedig kész a hétfogásos vacsora.
– Érzelmileg kapcsolódsz a termékeidhez? Használod és fogyasztod őket a munkát követően?
– Mindegyikhez és nagyon. Csak olyan termékeken dolgozunk, amelyeket én is fogyasztanék vagy magamra kennék. Az a szerencse, hogy az ügyfélkörünk is ennek mentén alakult ki, és nem is keresnek meg olyan megrendelők, akikkel nincs meg az alapvető metszéspontunk. Fontos, hogy 100 százalék legyen a receptúra, és a munkák nagy részében ezeket is közösen alkotjuk meg. Az Ilcsi kozmetikumoknál erre nem volt szükség, ott elég volt a teljes rebranding, de a legújabb Bambi üdítők esetében közös erővel alkottuk meg a négy receptúrát. Soha nem a pillanatnyi pénzért dolgozunk, hanem hosszú távon tervezünk, mert mindig az utolsó munka hozza a következőt.
– Mit lehet tudni a Bambi-projektről?
– Ez egy craft üdítő, amely 1947-ben született a Hazai Szikvíz és Üdítő Italok Üzemében. Az édes ízét a gyümölcstartalom garantálja, tehát utólag csak minimálisan kell cukrozni. Botanical szódának van aposztrofálva a természetes gyümölcspermet miatt, a négy ízből az egyik legfinomabb a gyömbér- és borókakombináció. Helyi üdítőként lehet azonosítani és a napokban jelenik meg a piacon. A dizájn természetes lett, és véleményünk szerint tökéletesen beleillik a legaktuálisabb gasztronómiai trendekbe. Menő és finom.
Az Unger Zsolttal készült interjú teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható.
Borókai Fanni