- Hirdetés -

Visszatérnek a befektetők az ingatlanpiacra

|

A koronavírus-járvány kezdetén az ingatlanpiacon is behúzták a kéziféket a befektetők, de a korlátozások enyhítése óta kezd visszaerősödni a vásárlási kedv. A legnagyobb áresés a szűk belvárosban tapasztalható, ahol a korábbi egymilliós négyzetméterárak mára sok esetben 700-800 ezer forint körül alakulnak. Virág Gergő az Imperial Holdingtól arról beszélt, akár két évbe is telhet, mire a válság után az ingatlanárak visszakorrigálnak, de arra sincs garancia, hogy ez meg fog történni.

Ahogy a koronavírus megjelent Magyarországon, egyfajta pánikhelyzet uralkodott el a befektetők körében az ingatlanpiacon. Mindez azt eredményezte, hogy két hónapig meredeken esett az adásvételi szerződések száma, de ahogy elkezdtünk kifelé jönni a járványból, az érdeklődés ismét felerősödött.

Virág Gergő, az Imperial Holding szakértője szerint az emberek biztos befektetésnek érzik az ingatlanokat, ezért abba mentik a pénzüket a krízis időszakában. Trendszerű jelenség ugyanakkor, hogy a legtöbben áresésre várnak.

„Sokan inkább év végén terveznek ingatlant vásárolni, mert arra számít, hogy az árak tovább fognak zuhanni. A piac bizonyos szegmenseiben ez reális is. Budapest belső kerületeiben, ahol a turizmus eltűnése miatt számtalan Airbnb-s lakás maradt kihasználatlanul, már érződik egy csökkenés, ami a 15-20 százalékot is elérheti. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy a korábban egymillió forintos négyzetméterárak sok esetben 700-800 ezer forintra mérséklődtek. Akár két évbe is telhet, mire az ingatlanárak visszakorrigálnak, de nem is biztos, hogy ez bekövetkezik” – magyarázta a szakember.

Megjegyezte, a belvárosi ingatlanok már eddig is túl voltak árazva, és egy visszaesés már 2020 elején elkezdődött, ezt a folyamatot a járvány gyorsította fel. Virág Gergő felhívta rá a figyelmet, várhatóan a vendéglátóipart kiszolgáló ingatlanok értéke és bérbeadási díja mindennél nagyobbat esik majd.

A Zuglóban, Újpesten, a XVII. kerületben zajló projektjeiknél azt tapasztalják, hogy bár a kereslet az utóbbi hónapokban visszaesett, már kezd stabilizálódni és nincs jelentős árcsökkenés sem.

A Jávorka Ádám utcában és a Mályva közben épült ingatlanjaik az átlagember pénztárcájához vannak igazítva, azok válságállók akár lakhatási, akár befektetési célra. Ezek jellemzően egy, másfél szobás, 30 millió forint alatt elérhető lakások, amelyeknek hosszútávú bérbeadási konstrukcióban 13 százalék a várható hozama.

„Jelentős az érdeklődés a belvárostól távolabb eső újépítésű ingatlanjainkra. A kialakult helyzetben sokan kénytelenek nagyobb lakásból kisebbe költözni, vannak, akik csupán elvágyódnak a belső kerületekből, és olyanokkal is találkoztunk, akik egy esetleges második karanténra számítanak, és nem szeretnének zsúfolt helyen élni. 25-30 millió forint alatt pedig a jelenlegi piaci környezetben olcsónak számít lakást vásárolni” – magyarázta az Imperial Holding szakértője.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ismét meghirdették a Magyar Innovációs Nagydíjat

A Magyar Innovációs Szövetség 33. alkalommal hirdette meg kis-, közép- és nagyvállalatok számára a Magyar Innovációs Nagydíjat, amelyre a cégek a gyakorlatban is megvalósult, 2024. évben mérhető üzleti hasznot hozó innovációs projektekkel nevezhetnek. A...

A metaverzumban növelik beruházásaikat a vállalatok

Bár az ipari metaverzum megvalósulása még nem a mindennapok gyakorlata, már most egyre több vállalat számára válik valós üzleti előnyöket biztosító technológiai platformmá – mutat rá a Siemens, az S&P Global Market Intelligence és...

Rekord karácsonyi forgalomra készül a Kifli.hu

A Kifli.hu online szupermarket 400 futárral és 300 kiszállító gépkocsival készül a karácsonyi vásárlói rohamra. A normál időszaki forgalom nagyjából dupláját hozó ünnep előtti csúcsszezonban napi 80 ezer táskát készítenek majd össze a Kifli-raktárban,...

Különleges karácsonyi vásárok

A karácsonyi vásárokról talán legtöbbünknek ugyanaz jut eszébe: fagyos esték, forralt bor, sült gesztenye, fabódék és kézműves ajándékok. Akik azonban idén a megszokottól eltérően ünnepelnék a karácsonyt, és megismerkednének különböző kultúrák különböző karácsonyi tradícióival,...

Így segítünk az ünnepek idején

Karácsonykor legtöbben beteg, hátrányos helyzetű vagy nehéz sorsú gyermekek javára terveznek adományozni – derült ki a Yettel karácsonyi szokásokat vizsgáló friss országos reprezentatív kutatásából. Sokan szeretnék tudni, pontosan mi az, amire az adományozottnak szüksége...

Nagyot nőtt a mobilfizetések száma

Tíz hónap alatt 469 milliárd forintnál többet költöttek a K&H-sok az okoseszközökkel. Ez 58 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit, míg 2022 azonos időszakával összevetve 180 százalékos többletről van szó. Az Apple Pay-fizetések...

Jön a Marsra magyar! karácsonyi különkiadása

December 22-én karácsonyi különkiadással jelentkezik a Magyar Telekom és a KMH Film koprodukciójában készült Marsra magyar! sorozat. A speciális epizód kiemelt nézettségű műsorsávba került az RTL-en, és az RTL+-on is elérhető lesz. A Marsra...

A digitális piac nagyágyúi trendekről és feladatokról – 1. rész

Izgalmas változásokat hozott az elmúlt egy év a hazai digitális piacon. A jelen és a jövő trendjeiről, a legfontosabb feladatokról kérdeztük a digitális piac legmeghatározóbb személyeiségeit bemutató Top 50-es listánk élmezőnyében végzett vezetőket.   Az...

Elindult a Budapest Airport munkáltatói márka kampánya

A VINCI Airports által üzemeltetett Budapest Airport hisz abban, hogy a tehetség mindenkiben megvan, de akkor csillan meg igazán, ha megtalálja a helyét. Ahhoz azonban, hogy megtaláljuk azt a munkakört, amiben valóban szárnyalhatunk, először...

Megvannak a legjobb mobilfotók

Több mint 650 ezer nevezés közül választotta ki a zsűri a legjobb műveket a HUAWEI XMAGE Awards nemzetközi mobilfotós pályázatán. Az idei nyertes alkotások között olyan képek szerepelnek, amelyek a hétköznapi élet szépségét új,...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Csúcsot dönt az utasbiztosítások száma

Elkezdtek újra biztosítást kötni a magyarok. A külföldre utazási kedv az idén csúcsra járatja az utasbiztosításokat, és az egészségüket, nyugdíjukat is jóval többen igyekeznek bebiztosítani. Ráadásul megtörtént az is, amire másfél évtizede nem volt...

Ismét meghirdették a Magyar Innovációs Nagydíjat

A Magyar Innovációs Szövetség 33. alkalommal hirdette meg kis-, közép- és nagyvállalatok számára a Magyar Innovációs Nagydíjat, amelyre a cégek a gyakorlatban is megvalósult, 2024. évben mérhető üzleti hasznot hozó innovációs projektekkel nevezhetnek. A...

A metaverzumban növelik beruházásaikat a vállalatok

Bár az ipari metaverzum megvalósulása még nem a mindennapok gyakorlata, már most egyre több vállalat számára válik valós üzleti előnyöket biztosító technológiai platformmá – mutat rá a Siemens, az S&P Global Market Intelligence és...

Rekord karácsonyi forgalomra készül a Kifli.hu

A Kifli.hu online szupermarket 400 futárral és 300 kiszállító gépkocsival készül a karácsonyi vásárlói rohamra. A normál időszaki forgalom nagyjából dupláját hozó ünnep előtti csúcsszezonban napi 80 ezer táskát készítenek majd össze a Kifli-raktárban,...

Különleges karácsonyi vásárok

A karácsonyi vásárokról talán legtöbbünknek ugyanaz jut eszébe: fagyos esték, forralt bor, sült gesztenye, fabódék és kézműves ajándékok. Akik azonban idén a megszokottól eltérően ünnepelnék a karácsonyt, és megismerkednének különböző kultúrák különböző karácsonyi tradícióival,...

Don't Miss

Nemzetközi ügynökségi hálózat tagja lett a Positive Adamsky

A Positive Adamsky csatlakozott a MISSION HUBS független nemzetközi ügynökségi hálózathoz. Ez az együttműködés a cégcsoport régóta tervezett külpiaci stratégiájának kiemelt lépése, amely a nemzetközi jelenlét erősítését és a globális partnerkapcsolatok bővítését célozza.A londoni...

Fontos európai díjat nyert a magyar HR vezető

Komáromi Zsófiának, a Publicis Groupe Hungary Chief Talent Officerének és a Publicis Groupe CEE Talent Transformation Partnerének ítélték oda a 2024-es HR Diversity Champion of the Year kategóriadíját a European Diversity Awards-on. Az egyik...

Lengyel vezető a dentsu új régiójánál

A dentsu globális kreatív-, marketing- és médiaügynökségi hálózatának EMEA régiós vezetése bejelentette a DACH (Németország, Ausztria, Svájc) és a CEE (Közép-Kelet-Európa) piaci területek összevonását egy új, egységes Közép-Európa régió formájában. Az új Közép-Európa klaszter...

Logó és arculattervezést segítő könyvet adott ki a [brandguide]

Megjelent a legújabb logó- és arculattervezés témájú szakkönyv a kiadásában. Egy szokatlan és egyedi formátumban: feltett kérdésekkel segíti a könyv a logó- és arculattervezés folyamatát. A könyv nem csak szorosan szakmabeliekhez szól, hanem...

A hazai kortárs művészet előtt tiszteleg az ACG

Idén ünnepli 20. születésnapját a hazai kreatív szektor megkerülhetetlen szereplője, az ACG. Az évforduló apropóján az ügynökség egy egyedülálló kiadványban, az ACG TWENTY Bookazine-ban tiszteleg azon hazai kortárs alkotók előtt, akik munkásságából az elmúlt...