A Decathlon új visszavásárlási szolgáltatást vezet be mind a 24 hazai üzletében. A Buyback szolgáltatás kezdetben a sportszerkereskedő vállalat saját márkás kerékpárjaira összpontosít, de később valamennyi termékkategóriára kiterjesztenék. Az újítás a vállalat kisebb környezeti terheléssel járó, körkörös üzleti modellre való átállásának egyik eleme.
A sportszerkereskedő vállalat új Buyback szolgáltatást vezet be a Decathlon hűségprogram profillal rendelkező vásárlóinak, amelynek keretén belül a saját márkás gyerek-és felnőtt kerékpárokat (kivéve elektromos kerékpárok) visszavásárolja a cég, majd az üzletekben a szükséges javításokat és felújításokat elvégezve, ‘Második esély’ termékkategórián belül újra értékesíti azokat. A vásárlók digitális Decathlon ajándékkártya formájában kapják meg a kerékpárjuk utáni összeget.
A folyamatot minél egyszerűbbre tervezte a vállalat: a vásárlók egy rövid online felmérést kitölthetnek, mely alapján egy előzetes árkalkulációt kapnak. Regisztrálniuk kell a megfelelő termék visszaszolgáltatását, majd azonnal ajánlatot kapnak. Ezután személyesen szükséges, hogy leadják a terméket a legközelebbi Decathlon áruházban, ahol az ügyletért cserébe Decathlon ajándékkártyát kapnak.
A Decathlon hazai viszonylatban, új szereplőként lép be a használt kerékpárok piacára. A Buyback szolgáltatás célja, a termékek életciklusának növelése, a kihasználatlan vagy kinőtt sporteszközök visszahozása a körforgásba. A kezdeményezéssel a cég megerősítené a körforgásos üzleti modell iránti elkötelezettségét, valamint azt a törekvést, amellyel a felelősségteljesebb és fenntarthatóbb fogyasztást szorgalmazza.
"A Decathlon arra szeretne ösztönözni mindenkit ezzel a szolgáltatással, hogy bátran gondolkodjanak fenntarthatóbb, tudatosabb fogyasztási szokások kialakításában. Egy kétgyermekes családnál jelentős kiadást jelenthet a folyamatosan növésben lévő gyermekek kerékpárjainak beszerzése, tárolása, így a termékek életciklusának, használatának meghosszabbítása mellett, valódi alternatívát tudunk kínálni a felmerülő anyagi terhek csökkentésére is" - mondta el Herczeg Lilla, a Decathlon marketing és brand igazgatója.