Ventilátorra átlagosan 12 ezret, mobilklímára 95-100 ezret költenek a vásárlók. A meghosszabbított Otthon Melege Program nyertes pályázatainak mintegy 20 százaléka vár még megvalósításra, így a támogatott hűtővásárlás is pörög az Euronicsnél.
Szélsőséges időjárással érkezett meg a nyár júniusban, hőhullámok és viharos, jelentős csapadékkal járó időszakok váltják egymást. Emiatt a levegő forró és párás, a hőérzetünk pedig még magasabb, mint száraz melegben volna. Az Euronics alaposan felkészült a nyári szezonra, azonban a vásárlói roham még így is meglepő számokat produkált. Június elseje és huszadika között több mobilklíma fogyott az Euronics webáruházán keresztül, mint a 2018-as évben összesen. A meghosszabbított Otthon Melege Program részeként a vásárlók jelentős része szeretne hűtőgépet cserélni, hiszen a régi darabok nem feltétlenül tudnak megbirkózni a most tapasztalható forrósággal, ami miatt a hűtésre szánt élelmiszerek sokkal gyorsabban romlanak meg.
A hirtelen jött nyári hőségben több termékcsoportban is megugró keresletet regisztrált az Euronics, ezek nem mindegyike triviális azonban. Azt például valószínűleg kevesen gondolták volna, hogy a vezeték nélküli hangszórók piaca a nyári hónapokra 2,5-3-szorosára ugrik, ezzel még a karácsonyi időszakot is beelőzve. A vásárlók számára a legfontosabb az akku üzemideje, illetve a vízállóság (természetesen csak a hangzás után), úgy tűnik egyre többen szeretnének a szabadban is zenét hallgatni, akár a vízparti pihenés közben is.
Nem csak a levegőt hűtenék
A június még egy érdekességgel szolgált: a meghosszabbított Otthon Melege Program révén a hűtőgépek forgalma is felpörgött, még több mint húszezer érvényes pályázatot nem indítottak el a nyertesek, most viszont belelendültek: a legnagyobb darabszámban értékesített termék az Euronicsnál még a mobilklímákat is megelőzve az egyajtós hűtőszekrény, a webáruházban pedig az alulfagyasztós kombinált hűtőszekrények kategóriát keresik fel a mobilklímák után legtöbben az utóbbi napokban. Az Otthon Melege Program pályázatainak több mint harmadát az Euronics üzletekben érvényesítették az ügyfelek.
„Az utóbbi 1-2 évben sokat változtak a vásárlói szokások, egyre többen szűrnek a webáruházban az A+++-os termékekre, illetve az Euronics üzleteiben is gyakrabban vizsgálják meg az energiacímkét a fogyasztók. Ennek ellenére sajnos a többség továbbra is az árat tartja a legfontosabbnak egy-egy nagy háztartási gép vásárlása során, pedig a hatékonyabb energiabesorolás jelentette kezdeti többletköltség viszonylag hamar megtérül a villanyszámlán” – véli Hunyady László, az Euronics marketing és értékesítési igazgatója.
„Idén nyártól már saját márkánknak számít a Dyras, a középkategóriás, kifejezetten jó áron elérhető termékek körét kiegészítettük ventilátorokkal is, melyekre a nagy melegben hatalmas a kereslet.” – erről már Fazekas Bálint, az Euronics nemzetközi kapcsolatokért felelős igazgatója beszélt. Június első húsz napjában több ventilátort értékesített az Euronics az interneten, mint a tavalyi évben júniusban és júliusban összesen. A vásárlók átlagosan 12 ezer forintot költenek ventilátorra, továbbra is az állóventilátorból fogy a legtöbb, de az asztali verzió iránt is nagy a kereslet.
Az idei nyár slágere a mobilklíma
Mivel sok lakásban nem megoldható a fix telepítésű klímaberendezés beszerelése, ezért a vásárlók jelentős része a mobilklímák felé fordult. Az idei év nyári slágerének mindenképp ez a termékkategória tűnik, az euronics.hu oldal keresőmezőjében már most ötvenszer több alkalommal írták be ezt a kifejezést, mint a tavalyi év azonos időszakában, de az eladásokon is jól látszik a tendencia, a legtöbb darabszámban fogyó termékkategóriák sorában a második helyre került júniusban, megelőzve az állóventilátorokat.
„A vásárlói attitűdök között egyre nagyobb szerepet kap a tudatosság is, mivel egyre többen ismerik fel, hogy az extrém magas hőérzetért a magas páratartalom is felelős, sokan érdeklődnek a párátlanítók iránt, a kereslet ezen a területen is felélénkült” – mesélt a változásról Fazekas Bálint.