Boris Herrmann sporthajós az első német rekorderként, a bajor prémiumgyártó járműfejlesztésért felelős tervezőmérnökeinek segítségével kezdheti meg felkészülését a világ legkeményebb vitorlásversenyére, a Vendée Globe futam 2020 novemberében megrendezendő következő felvonására.
A nemzetközi vitorlásversenyek történetében új fejezet kezdődik, hiszen a sportág csúcsaként ismert Vendée Globe futamon most először száll vízre német sporthajós: a hamburgi születésű, 36 esztendős Boris Herrmann célként tűzte ki, hogy 2020 novemberében elindul a világ legkeményebb földkerülő szólóvitorlás versenyének következő fordulóján, amely a déli óceánok hullámain vezet keresztül. Társa és támogató partnere a monacói jacht klub (YCM – Yacht Club de Monaco) színeiben induló Malizia csapat alapítója, a monacói Karolina hercegnő legkisebb fia, Pierre Casiraghi lesz, a leghatékonyabb vitorlástechnológia kifejlesztésében pedig a BMW innovációs partnerként vesz részt. A bajor prémiumgyártó járműfejlesztésért felelős tervezőmérnökei több évtizedre visszanyúló autógyártási szaktudásukra támaszkodva segédkeznek az ütőképes sportgép megalkotásában.
A BMW 2002 óta aktív résztvevője a vitorlásversenyek Amerika Kupájának is, amelyben a 2010-es forduló abszolút trófeáját a BMW ORACLE Racing csapat hódította el. Az elkövetkező két és fél évben a Malizia csapat tagjai azon dolgoznak majd, hogy tökéletesre fejlesszék a vízfelszínből kiemelhető, Open 60 besorolású jachtot, amelyben a BMW tervezőmérnökei elsősorban a könnyűszerkezetes járműépítés és az elektromos meghajtás területén szolgálnak iránymutató megoldásokkal.
Boris Herrmann „Malizia” névre keresztelt sporthajója az Open 60 besorolású vitorlások egyik legkorszerűbb nemzedékének képviselője, amelyet „L” alakú kiemelő szerkezettel szereltek fel: a legnagyobb versenytempó elérése érdekében magasabb sebességnél a jacht kapitánya képes részben kiemelni a víz felszínéből a hajótestet, amely ilyenkor gyorsabb tempót tud elérni, mint a korábbi kialakítások esetében bármikor. Idén márciusban, az első módosítások eszközölése után Boris Herrmann átköltöztette a 2015-ben gyártott jachtot a Földközi-tengerre, az átfogóbb fejlesztések így már a sporthajós otthoni jacht klubjában, Monacóban kezdődhetnek meg.