- Hirdetés -

A webáruházak is pörgetik a hirdetési piacot

|

- Hirdetés -

Az idei év első kilenc hónapjában a listaáras reklámköltés duplájára nőtt az e-kereskedelmi hirdetőknél. Nemcsak lufi ez a felfutás, hanem tartósan erős hirdetőkké válhatnak. Mindebből főleg a televíziók profitálnak.
A Black Friday-akciókat az e-kereskedelmi hirdetők honosították meg nagyjából három évvel ezelőtt itthon, de mára terjed, mint a pestis, és már az autókereskedőktől kezdve a szállodákig bezárólag szinte minden hirdető eszköztárában felbukkant. S könnyen lehet, hogy ezzel még messze nincs csúcsra járatva a Black Friday köré épülő hirdetési cunami.
Mindenesetre az, hogy az e-kereskedők egy ilyen trendet el tudtak indítani, jól mutatja, hogy ezek a hirdetők mennyire erőssé váltak néhány év alatt. Azt hozzá kell tenni, hogy meglehetősen széles hirdetői körről van szó. A klasszikus webáruházak mellett ugyanis idesorolhatók az offline területről az online irányába nyitó hirdetők is. Utóbbi kapcsán elég csak a Media Marktra vagy a Tesco házhoz szállítási szolgáltatására gondolni. Továbbá olyan, a hirdetési piacon aktív szereplők is ehhez a területhez tartoznak, mint az Elittárs, a Szállás.hu vagy éppen a Trivago.
Szimpla médiafogyasztóként azt tapasztalja az ember, hogy több ekereskedelmi hirdetéssel találkozni, de kérdés, hogy ebből mit éreznek maguk a médiacégek. „Valóban egyre több ilyen cég jelenik meg a televíziós hirdetők között, ezáltal növekszik az együttes költési szintjük is” – erősíti meg a tapasztalatainkat Dudás Gergely, az RTL Magyarország kereskedelmi igazgatója. A szakember csak példaként említ néhány olyan céget – Alza, Booking.com, Ecipő – amelyek az idén jelentek meg a televízióban hirdetőként, viszont egyből jelentős kampányaik indultak.
„Nincs azért olyan nagy boom, mint a Jófogás–Olx háború idején, inkább fokozatos növekedés látszik” – teszi hozzá Dudás Gergely, aki azzal számol, hogy egy fi xen erős hirdetői körről van szó, és semmiképp sem csak költési lufi ról. Már csak azért is, mert a lakosság egyre többet költ az e-kereskedőknél, ez pedig magával húzza ezeknek a cégeknek a reklámköltését.
Az e-kereskedelmi hirdetők a televízió mellett előszeretettel használják a digitális megoldásokat is. Ebből a költési szeletből jelentős részt kihasít magának a két digitális mogul, a Google és a Facebook, de azért a hazai szereplők is profi tálnak az e-kereskedelem növekvő költéséből. „Hatalmas elérésű, kirakatként használható óriáshirdetések, a televíziós reklámszpotokkal is működő videohirdetések, a minden kiadványon egyszerre időzíthető listing és kifi nomult, kontenttípusú eszközök” – sorolja Abonyi Bernadett, a CEMP Sales House értékesítéstámogatási vezetője, hogy milyen megoldásaikat veszik általában igénybe az ekereskedelmi hirdetők. Egyébként a CEMP-nél is azt tapasztalják, hogy a valós reklámköltés is növekvő tendenciát mutat ezeknél a hirdetőknél.
A Kantar Mediától kapott adatok alapján megnéztük, hogy milyen trendek látszódnak az e-kereskedelmi területen. Ehhez az adatbázisukban található webshopok és az úgynevezett online szolgáltatások költését vette alapul a Kantar Media. A listaáras költési adatok szerint 2016 és az idei év első kilenc hónapja között majdnem pontosan duplájára emelkedett az e-kereskedelmi hirdetők reklámköltése. Ez még úgy is meglepően nagy növekedés, hogy a televíziók magas részaránya azért torzíthatja az adatokat.
Az ekereskedelmi költésen belül a tévék még erősödtek is, hiszen amíg 2016 első kilenc hónapjában 79, addig az idén már 89 százalékot tett ki a televíziók részesedése. Egyedül a folyóiratoknál látszik némi csökkenés, a többi médiatípusnál a költések növekedését mérték. Az online terület részaránya – a nem mérhető Google és Facebook miatt – pedig a valóságban jóval magasabb lehet, mint amit a listaáras adatok mutatnak. Négy olyan hirdetői szektor van, ahol a teljes reklámköltésükön
belül látványosan magas a különféle online szolgáltatások aránya. Ez az utazás, az informatika, a kereskedelem és az öltözködés szektor. A turisztikai szegmens idei költésének 41 százalékából már valamilyen online szolgáltatást népszerűsítettek. Az informatikai szektor hirdetőinél az e-kereskedelmi részarány 24 százalékos, a kereskedelmi hirdetőknél 11, az öltözködés és kiegészítők szektornál pedig 10 százalékos.
Az összeállítást teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvashatja el.
Heszler Róbert

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Tippek a tökéletes fesztiválélményhez

Két év kihagyás után a Sziget Fesztivál visszatér! Várod már, hogy a színes programkavalkádban a legmenőbb zenéket hallgatva jól érezd magad a barátaiddal a nyári napsütésben? Mi is izgulunk! A Diageo a világ vezető...

Újabb környezetvédelmi rekord a Tiszán

Rekordmennyiségű, 2880 zsák hulladék összegyűjtésével zárult a X. Jubileumi Felső-Tiszai PET Kupa. A pillepalackokból épült hajók versenyében a legtöbb hulladékot a Siemens Energy vállalati önkéntesekből és gyerekeikből álló csapata nyerte, akik ezúttal az egy...

Komoly problémákat okoz a válság a vállalatoknak

Bár Magyarországon már eddig is érezhetők voltak a háborús konfliktus hatásai, a közgazdászok szerint a komolyabb nehézségek még csak most kezdenek begyűrűzni a hazai gazdaságba, amelynek egyik sarokpontja a bérköltség növekedése lehet.„A nagymértékű infláció...

Új HR vezető a Yettelnél

2022. augusztus 1-jétől Szalai Enikő a Yettel Magyarország Zrt. HR vezérigazgató-helyettese. A HR-menedzsment területén 25 év nemzetközi tapasztalattal rendelkező szakember egy kihívásokkal teli időszakban, izgalmas vállalati környezetben veszi át a terület vezetését a telekommunikációs...

Megelőzte a Disney a Netflixet

Július elején már több streaming előfizetője volt a Disney-nek, mint a Netflixnek a két cég negyedéves üzleti jelentése szerint. A Disney+ nagyot nőtt a második negyedévben, több mint 14 millió új előfizetőt gyűjtött, decemberben...

Pozsonyban terjeszkedik a Green Fox Academy

A Green Fox Academy dinamikusan növekszik és mára erős nemzetközi vállalattá vált. Másfél év alatt felépítette a szlovák IT képzési piac legerősebb márkáját, az online oktatás átütő sikerére alapozva pedig idén nyáron megnyitotta második...

Az Astoria Agency-vel dolgozik a Network4

Molnár Ágnes és Kordos Szabolcs ügynöksége támogatja a médiacég sajtókommunikációs tevékenységét. A Network4 mérföldkőhöz érkezett, hiszen augusztus 5-én indult el a MATCH4 sportcsatorna, amely az ARENA4 sportadó és az ARENA4+ sportstreaming szolgáltatás testvéradójaként működik....

Nagyon népszerűek a pénzügyi appok

A magyarok 73 százaléka használ valamilyen pénzügyi alkalmazást, amely így a második legnépszerűbb applikáció típus a közösségi média alkalmazások után – derül ki a Magyar Bankholding reprezentatív kutatásából. Az online bankolás legnagyobb előnyeként a...

Kilőtt a céges értékesítés a GreenGonál

Soha nem látott érdeklődés követte a magyar kormány hatósági üzemanyag árának eltörlését a közösségi elektromos autómegosztó szolgáltatónál – számolt be Ádám Boglárka a GreenGo vezérigazgatója. Az ok egyszerű: ahogy a magyar háztartások többsége, úgy...

Különleges okosmobilokkal rukkolt elő a Samsung

A Samsung bejelentette az összehajtható okostelefonok következő generációját: megérkezett a Galaxy Z Flip4 és a Galaxy Z Fold4. A készülékek testreszabható, elegáns külsővel és továbbfejlesztett teljesítménnyel érkeznek. A Galaxy Z sorozat, ahogy eddig is,...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Így alakul a fiatalok médiafogyasztása

A Z-generáció és a millenniál generáció digitális szórakozása egyre inkább előtérbe kerül világszerte. Ma már a videós streaming szolgáltatásokkal fej fej mellett versenyez a közösségi média és a gaming a fogyasztók figyelméért – derül...

Tippek a tökéletes fesztiválélményhez

Két év kihagyás után a Sziget Fesztivál visszatér! Várod már, hogy a színes programkavalkádban a legmenőbb zenéket hallgatva jól érezd magad a barátaiddal a nyári napsütésben? Mi is izgulunk! A Diageo a világ vezető...

Újabb környezetvédelmi rekord a Tiszán

Rekordmennyiségű, 2880 zsák hulladék összegyűjtésével zárult a X. Jubileumi Felső-Tiszai PET Kupa. A pillepalackokból épült hajók versenyében a legtöbb hulladékot a Siemens Energy vállalati önkéntesekből és gyerekeikből álló csapata nyerte, akik ezúttal az egy...

Komoly problémákat okoz a válság a vállalatoknak

Bár Magyarországon már eddig is érezhetők voltak a háborús konfliktus hatásai, a közgazdászok szerint a komolyabb nehézségek még csak most kezdenek begyűrűzni a hazai gazdaságba, amelynek egyik sarokpontja a bérköltség növekedése lehet.„A nagymértékű infláció...

Új HR vezető a Yettelnél

2022. augusztus 1-jétől Szalai Enikő a Yettel Magyarország Zrt. HR vezérigazgató-helyettese. A HR-menedzsment területén 25 év nemzetközi tapasztalattal rendelkező szakember egy kihívásokkal teli időszakban, izgalmas vállalati környezetben veszi át a terület vezetését a telekommunikációs...
- Hirdetés -

Don't Miss

A marketingvezetők jó esetben interdiszciplináris gondolkozók

Manapság a marketing az egyetlen omnipotens diszciplina, amely egy vállalat működésének teljességét képes átfogni – állítja Szabó Béla. A Magyar Telekom márkakommunikációs igazgatója a Marketing Summitot beharangozó interjúsorozatban az mmonline.hu-nak beszélt arról, hogy milyen...

Együtt erősebbek vagyunk

A marketing szakemberek, vezetők szerepe jelentősen megnövekedett a vállalaton belül és az üzleti értékteremtés folyamatában is – mutatott rá Bánhegyi Zsófia. A Szerencsejáték Zrt. marketing és kommunikációs igazgatója a szeptember 15-i Marketing Summitot felvezető...

Rekordok éve

A Marketing&Media magazin idén is összeállította a legnagyobb hazai reklámügynökségek listáját a tavalyi üzleti eredmények alapján. Iparági vezetőket is megkérdeztünk arról, hogyan értékelik a múlt évet és mit várnak idén, Biró László, a Mediator...

További növekedés lehet

A Marketing&Media magazin idén is összeállította a legnagyobb médiaügynökségek rangsorát a tavalyi üzleti eredmények alapján. Iparági vezetőket is megkérdeztünk arról, hogyan látják a múlt évet és mire számítanak idén, Novák Péter, a Dentsu Hungary...

Az UX az új arany

A járvány hihetetlenül felpörgette a digitalizációt, a szolgáltatóknak pedig önbizalmat adott. Egyre fontosabb a fel használói élmény tervezése, ám a Z generáció a korábbiakhoz képest sokkal „puritánabb” szolgáltatási portfóliót igényel – mondta el Mondovics...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Újabb környezetvédelmi rekord a Tiszán

Rekordmennyiségű, 2880 zsák hulladék összegyűjtésével zárult a X. Jubileumi Felső-Tiszai PET Kupa. A pillepalackokból épült hajók versenyében a legtöbb hulladékot a Siemens Energy vállalati önkéntesekből és gyerekeikből álló csapata nyerte, akik ezúttal az egy...

Együttműködik a WWF és a Coca-Cola

A WWF – világszerte és Magyarországon is – többek között azért dolgozik, hogy megóvja a folyókat és a vizesélőhelyeket. A Duna forrásától a deltáig a folyó mentén élő emberekkel együttműködve tesznek konkrét lépéseket a...

Hatalmas zöld projektben a Toyota

Fukusima prefektúra és a Toyota hidrogénre, mint új energiaforrásra helyezi a hangsúlyt. 2021 júniusa óta tárgyalnak a projekt konkrét kezdeményezéseiről különböző partnerekkel, hogy olyan megvalósítási modellt hozzanak létre, amely a Japánra jellemző, 300.000 körüli...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....