Influencerek mint pénzügyi oktatók, social média mint edukációs platform? Ez lehet a jövő, hiszen a digitális oktatás hónapjaiban felértékelődnek az értékes vlogtartalmak. A tanárok keresik azokat a lehetőségeket, amikkel képernyőn keresztül fenntartható a gyerekek motivációja. A K&H Vigyázz, kész, pénz! pénzügyi vetélkedő szervezői hisznek az innovatív megoldásokban, ezért indították el vloggerversenyüket, melyben Baluka, B. Nagy Réka, Ditke, Jánosik Gergő és zsDav közvetítésével minél több gyerek figyelmét szeretnék felkelteni a pénzügyi ismeretek iránt.
A 8-14 évesek körülbelül 70 százaléka használ saját mobilkészüléket, sőt a szülők készülékei is egyre gyakrabban kerülnek a gyerekek kezébe, derül ki az Ipsos legfrissebb kutatásából. A kutatás szerint a 7 évnél idősebb gyerekek fele aktív a közösségi médiában, harmaduk pedig influencer követő – nem csoda, hiszen a vlog műfaja sokkal befogadhatóbb, izgalmasabb tartalmat kínál a fiatalok számára, mint a hagyományos szövegalapú blogok vagy tankönyvek. A K&H mint innovatív bank is egyre erőteljesebben fordul az újszerű oktatási formák felé, ezért indítja el a K&H Vigyázz, kész, pénz! pénzügyi vetélkedő saját vloggerversenyét!
„A program célja a pénzügyi tudatosság és az alapvető pénzügyi fogalmak gyerekekkel való megismertetése. A verseny 10 éves fennállása óta évről évre új lehetőségeket, platformokat és módszereket keresünk, melyek által a gyerekek jókedvvel és lelkesedéssel vethetik bele magukat a pénzügyek világába. A tavaly megújított digitális tudásanyag és a vigyázz#Kápé applikáció elindulása után most a youtuberek felé fordulunk: a gyerekek médiafogyasztási szokásait alapul véve egy vloggerpályázat keretében szeretnénk a mai gyerekeknek a pénzügyi tudást hozzáférhetővé és könnyen fogyaszthatóvá tenni. ” – mondta Horváth Magyary Nóra, a K&H Vigyázz, kész, pénz! pénzügyi vetélkedő zsűrielnöke, aki úgy látja azáltal, hogy az iskola beköltözött az otthonokba, a tanárok újabb és újabb platformokhoz nyúlnak: talán hamarosan youtuberek fognak nekik segíteni az iskolai tananyag átadásában, hogy az minél közelebb kerüljön a digitális generációhoz. Hiszen az online iskolai életben még nehezebb a folyamatos motivációt fenntartani: ehhez lehet jó segítség egy influencer közvetítése.
Youtuberek versenyben!
A K&H Vigyázz, kész, pénz! pénzügyi vetélkedő szervezői abban hisznek, hogy mint minden generációhoz, a mai gyerekekhez is az ő nyelvükön, szlengjükben kell szólni, mert úgy lehet igazán hatékonyan átadni számukra a tudást. Éppen ezért egy versenyt indítanak vloggerekkel, akik videóikban egy-egy pénzügyi témát dolgoznak fel követőik és a K&H Facebook oldalának lájkolói számára, saját tapasztalataik alapján. A versenyen részt vevő véleményvezérek mindegyike egyetért abban, hogy időnként fontos komoly, edukatív témákkal állni követőik elé, hiszen tudják, hogy nagy felelősségük van abban, hogy milyen információkat közvetítenek akár több tíz- vagy százezer fiatal felé. Ezért látja jó lehetőségnek Baluka, B. Nagy Réka, Ditke, Jánosik Gergő és zsDav a pénzügyi témák feldolgozását: a kapcsolódás egyszerű, hiszen pénzügyei mindenkinek vannak, azonban ahhoz, hogy a mai gyerekek felnőttként otthon legyenek a pénzügyi témákban, ma kell letenni a tudás szilárd alapjait. A jelenlegi veszélyhelyzetben pedig mindannyian még fontosabbnak tartják, hogy tudást adjanak ezekről az iskolában nem feltétlen tanított, de felnőttként igen lényeges témákról.
Ditke, Baluka, B. Nagy Réka, Jánosi Gergő és zsDav felvezető videóikban arról beszélnek, hogy milyen pénzügyi témákkal neveznek a vloggerversenyre. A gyerekek szavazással választhatják majd ki, hogy melyik videó áll legközelebb hozzájuk, melyik közvetít számukra hasznos pénzügyi tudást. A videókat a K&H Facebook-oldalán és a youtuberek saját csatornáin lehet majd megnézni és lájkolni, így egy szakmai zsűri, valamint a nézők tetszésnyilvánítása alapján dől majd el, hogy ki lesz a legmenőbb pénzügyi vlogger 2020-ban.