Zenében utazik a BMW

A BMW Group és a Bajor Állami Operaház globális partnerséget jelentett be. A hosszútávú együttműködés kibővítése tovább erősíti a bajor prémiumgyártó társadalmi felelősségvállalást éltető tevékenységeit és a világhírű müncheni operaház megjelenéseinek is új lendületet biztosít.

A BMW Group idén ünnepli kultúra iránti elkötelezettségének ötvenedik évfordulóját, ennek apropóján pedig globális partnerré fejlődve bővíti ki a Bajor Állami Operaház oldalán kiépített együttműködését. A vállalatcsoport 1997 óta ápol gyümölcsöző partnerséget a müncheni operaházzal, a párját ritkító együttműködés a 25. évforduló ünnepén ezért most Serge Dorny kijelölt igazgatóval és Vladimir Jurowski kijelölt zenei igazgatóval az „Opera for All” ingyenes művészeti est-sorozathoz hasonló partnerségek mellett jövőbe mutató, innovatív digitális formátumok kiépítésével folytatódik, hogy a világhírű operaház egyre szélesebb közönséget szólíthasson meg. A BMW Group a koronavírus-járvány elterjedésének kihívást jelentő hónapjaiban is aktív vállalati jelenlétről és társadalmi felelősségvállalásról tett tanúbizonyságot.

A világ egyik leghíresebb operaházaként a Bajor Állami Operaház büszkén tekint vissza több mint 350 éves történelmére. A müncheni operaház évente több mint 400 előadására mintegy 600 000 néző vált jegyet, amellyel a Bajor Állami Operaház nagymértékben hozzájárul München, mint a nemzetközi kulturális élet egyik meghatározó fővárosa, hírnevének öregbítéséhez.

A BMW és a Bajor Állami Operaház együttműködő partnerként, 1997-ben indította útjára az „Opera for All” ingyenes művészeti est-sorozatot, amely azóta is az operaházi előadások és a szabadtéri koncertek iránymutató ötvözeteként ölt testet. A szabad ég alatt megrendezett operák új távlatokat nyitnak és egyre szélesebb közönséget szólítanak meg. Az „Opera for All” estéin mindenki számára díjmentes a részvétel.

Globális partnerként a BMW a Bajor Állami Operaház elsőszámú partnerévé lép elő. A 2021/2022-es szezontól kezdve Serge Dorny kijelölt igazgatóval és Vladimir Jurowski kijelölt zenei igazgatóval az operaház népszerűsítése új lendületet vesz, hogy Münchenben és világszerte modern, új perspektívákkal szólítsa meg közönségét.

A BMW Group és világhírű klasszikus zenei partnerei a #BMWOPERANEXT hashtag alatt dolgoznak a vállalatcsoport azon jövőbe mutató, digitalizációt éltető projektjein, amelyek új perspektívák nyitására hivatottak. A kezdeményezés a Berlini Állami Operaházzal kiépített partnerség részeként 2018 óta sikeresnek bizonyul.

Aktív vállalati jelenléte részeként a BMW immár fél évszázada, világszerte elkötelezett a kultúra iránt és komolyan veszi társadalmi felelősségvállalását. A modern- és kortárs művészet, a klasszikus zene, a jazz és a hangzás, valamint az építészet és a formatervezés területein útnak indított több mint száz kezdeményezésével a bajor prémiummárka immár kereken 50 éve a nemzetközi kulturális élet meghatározó szereplője. Sok más partnerével együttműködve a BMW Group eközben megannyi értékes kezdeményezést is útnak indított, ilyen a BMW Guggenheim Laboratórium, a BMW Tate Live programsorozat, a BMW Open Work by Frieze, a BMW Welt Jazz Award, a BMW Art Guide by Independent Collectors, a BMW Art Journey művészeti utazás és a Berlinben, Münchenben, Moszkvában és Londonban is életre hívott „Opera for all” ingyenes művészeti est-sorozat.