Egymillió feletti nézőszámot hozott a Sztárban sztár leszek és az X-Faktor is. Utóbbi a 18-49 és a 18-59 éveseknél, előbbi a teljes lakosságnál bizonyult a hét legnézettebbjének. Sok nézőt vonzott a múlt pénteki Németország – Magyarország labdarúgó mérkőzés is.
A mögöttünk álló héten mindkét vezető kereskedelmi csatorna növelni tudta a közönségarányát, de az RTL Klub valamivel nagyobb mértékben. Szám szerint az RTL Klub főműsoridőben a 18-59 éveseknél 1,8 százalékpontot, a teljes lakosságnál 0,6 százalékpontot, a 18-49 éveseknél pedig 2,3 százalékpontot javított a 37. héthez viszonyítva. Azaz a számukra a legfontosabb célcsoportnál tudtak a legnagyobbat nőni.
A TV2 ugyanebben az összevetésben, tehát a főműsoridőben a 18-59 éveseknél 0,2 százalékponttal, a teljes lakosságnál 0,5 százalékponttal erősödött, a 18-49 éveseknél viszont 0,2 százalékkal gyengült a heti share-jük.
A teljes napot nézve is ugyanez volt a helyzet, mindhárom célcsoportnál az RTL Klub kicsit jobban rá tudott kapcsolni, mint a fő versenytársuk. Ugyanakkor a teljes napon a 18-59 éveseknél, 18-49 éveseknél és a teljes lakosságnál is a TV2 nyerte a hetet. Főműsoridőben viszont ismét az RTL Klub nyert, a fentiekből következően nagyobb előnnyel, mint a korábbi héten.
Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 38. hét – Főműsoridő (18:00 – 22:59)
18-59 évesek | Teljes lakosság | 18-49 évesek | |
RTL Klub | 17,1 | 15,9 | 17,5 |
TV2 | 14 | 15,2 | 14,1 |
Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 38. hét – Teljes nap
18-59 évesek | Teljes lakosság | 18-49 évesek | |
TV2 | 11,3 | 12,9 | 11,5 |
RTL Klub | 10,2 | 9,3 | 10,3 |
A komplett csatornacsaládokat nézve teljes napon mindhárom célcsoportnál nyert a TV2 Csoport. Az RTL Magyarország főműsoridőben a 18-49 éveseknél és a 18-59 éveseknél behúzta a hetet, igaz nem túl combos (0,7-0,7 százalékpontos) előnnyel. Főműsoridőben és a teljes lakosságnál pedig a TV2 Csoport nyert 3,1 százalékpontnyi fórral.
A TV2 Csoporton és az RTL Magyarországon kívüli mezőnyben – teljes napot nézve – a 18-59 éveseknél és a teljes lakosságnál az MTVA számított a harmadik erőnek, viszont a 18-49 éveseknél a Paramount kaparintotta meg a bronzérmet. Bár ahogy a lenti táblázatból láthatják, ezen a téren igencsak szoros volt a verseny az 5,9 százalékos Paramount, az 5,5 százalékos AMC Networks és az 5,1 százalékos MTVA között.
A legnagyobb csatornaportfóliók nézői részesedése (teljes nap, százalék)
18-59 évesek | Teljes lakosság | 18-49 évesek | |
TV2 Csoport | 24,8 | 25,6 | 24,6 |
RTL Magyarország | 19,7 | 17,6 | 19,3 |
MTVA | 6,1 | 9,7 | 5,1 |
AMC Networks | 5,6 | 5,2 | 5,5 |
Paramount Global | 4,9 | 4,3 | 5,9 |
Network4 | 3,9 | 4,3 | 2,9 |
Antenna Entertainment Group | 3,6 | 2,9 | 3,6 |
Warner Bros. Discovery | 2,5 | 3,0 | 2,3 |
Napi műsorok heti átlagos közönségaránya (18-59 évesek / 18-49 évesek, zárójelben a korábbi hét adatai)
TV2
Tények – 17,6% / 16,5% (18,1% / 18,1%)
Tények Plusz – 14,9% / 14,2% (13,6% / 13,2%)
Séfek séfe – 14,4% / 15,2% (14% / 15,2%)
Bezár a bazár – 6,9% / 7,1% (7,6% / 7,9%)
RTL Klub
Híradó – 20,6% / 19,2% (18,2% / 15,5%)
Fókusz – 17,6% / 18,4% (14,9% / 14,2%)
Keresztanyu – 14,8% / 14,6% (15% / 14,2%)
Nyerő páros – 17,3% / 17,7% (korábbi héten a Házasodna a gazda: 15,6% / 16%)
A napi műsorok terén az RTL Híradó látványosan erőre kapott a Tényekkel szemben. Most mind a 18-49-es, mind a 18-59-es célcsoportnál jobb heti share-t ért el az RTL-es hírműsor. A Keresztanyu a 18-59 és a 18-49 éveseknél is alatta maradt az RTL Klub főműsoridős átlagának (ami amúgy 17,1 és 17,5 százalék), viszont a Nyerő páros megugrotta ezt a szintet. Ráadásul a Nyerő páros közel 2 százalékponttal erősebb átlaggal nyitott, mint amit egy héttel korábban a Házasodna a gazda elért. S lett volna ez nagyobb előny is, de a pénteki Németország – Magyarország meccs kicsit lehúzta az átlagukat.
A TV2-n stabilan teljesített a Séfek séfe és a 18-59-es és 18-49-es célcsoportnál is a csatorna főműsoridős átlaga (14% és 14,1%) fölötti eredménnyel büszkélkedhettek.
A hétvége nagy meglepetéseket nem hozott. Szombaton az X-Faktor a 18-49 éveseknél 36,6 százalékos, a 18-59 éveseknél 32,4 százalékos közönségaránnyal futott. A TV2 25 éves jubileumi műsorára viszont továbbra sem kaptak rá a nézők, az említett két célcsoportnál mindössze 4,9 és 5,7 százalékos share-t kapartak össze.
Vasárnap a TV2-s Sztárban sztár leszek a 18-49 éveseknél 28,8 százalékos, a 18-59 éveseknél pedig 27,2 százalékos közönségarányt produkált. Az RTL-es Tehetség első látásra ugyanekkor 11 és 10,1 százalékot hozott.
A heti műsoros toplista első helyét az X-Faktor és a Sztárban sztár leszek osztotta fel egymás között. A teljes lakosságnál az 1,2 millió nézőt vonzó Sztárban sztár leszek bizonyult a múlt hét legnézettebbjének. A 18-59-es és 18-49-es lista élén pedig az X-Faktor nevét láthatjuk 643 ezer és 507 ezer nézővel.
A már emlegetett pénteki Nemzetek Ligája mérkőzés is jó nézettséggel futott az M4 Sporton. A 18-59 és a 18-49 éveseknél ez volt a hét harmadik legnézettebb műsora. A 18-59 éveseknél 442 ezres nézőszámmal és 23,4 százalékos share-rel, a 18-49 éveseknél pedig 317 ezres nézettséggel és 24 százalékos közönségaránnyal. A teljes lakosságnál a Tények Plusz vasárnapi adása slisszant be a toplista harmadik helyére a 822 ezres nézőszámának köszönhetően.
A tíz legnézettebb műsor a 18-59 éveseknél
Csatorna | AMR (fő) | SHR % | |
X-FAKTOR | RTL KLUB | 643 325 | 32,4 |
SZTÁRBAN SZTÁR LESZEK! | TV2 | 621 168 | 27,2 |
UEFA NEMZETEK LIGÁJA – MECCS | M4 SPORT | 442 671 | 23,4 |
TÉNYEK PLUSZ | TV2 | 385 606 | 19,1 |
NYERŐ PÁROS – MIT BÍR EL A SZERELEM? | RTL KLUB | 368 048 | 21,5 |
UEFA NEMZETEK LIGÁJA – TELJES MŰSOR | M4 SPORT | 324 753 | 18,4 |
HÍRADÓ | RTL KLUB | 314 029 | 18,2 |
SÉFEK SÉFE | TV2 | 310 652 | 16,2 |
FÓKUSZ | RTL KLUB | 299 239 | 19,2 |
KERESZTANYU | RTL KLUB | 298 652 | 15,8 |
A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál
Csatorna | AMR (fő) | SHR % | |
SZTÁRBAN SZTÁR LESZEK! | TV2 | 1 224 709 | 28,0 |
X-FAKTOR | RTL KLUB | 1 121 967 | 29,5 |
TÉNYEK PLUSZ | TV2 | 822 634 | 20,2 |
UEFA NEMZETEK LIGÁJA – MECCS | M4 SPORT | 774 607 | 21,3 |
TÉNYEK | TV2 | 722 869 | 20,5 |
HÍRADÓ | RTL KLUB | 701 117 | 22,9 |
NYERŐ PÁROS – MIT BÍR EL A SZERELEM? | RTL KLUB | 607 935 | 18,5 |
KERESZTANYU | RTL KLUB | 581 237 | 14,6 |
SÉFEK SÉFE | TV2 | 575 231 | 15,0 |
UEFA NEMZETEK LIGÁJA – TELJES MŰSOR | M4 SPORT | 564 377 | 16,4 |
A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél
Csatorna | AMR (fő) | SHR % | |
X-FAKTOR | RTL KLUB | 507 941 | 36,6 |
SZTÁRBAN SZTÁR LESZEK! | TV2 | 456 503 | 28,8 |
UEFA NEMZETEK LIGÁJA – MECCS | M4 SPORT | 317 626 | 24,0 |
NYERŐ PÁROS – MIT BÍR EL A SZERELEM? | RTL KLUB | 263 895 | 22,2 |
TÉNYEK PLUSZ | TV2 | 247 639 | 17,9 |
SÉFEK SÉFE | TV2 | 230 439 | 17,7 |
UEFA NEMZETEK LIGÁJA – TELJES MŰSOR | M4 SPORT | 228 544 | 18,7 |
HÍRADÓ | RTL KLUB | 214 248 | 18,0 |
KERESZTANYU | RTL KLUB | 207 293 | 16,5 |
FÓKUSZ | RTL KLUB | 199 322 | 19,2 |
Megjegyzés: a toplista a 10 percnél hosszabb műsorokat, a legnézettebb epizódot (duplikációmentesen) és a Nielsen által műsorcímmel rögzített műsorokat tartalmazza.
Főműsoridő alatt a 18:00 és 22:59 közötti időszakot értjük.
Adat: Live+As Live
Adatok forrása: Nielsen Közönségmérés / TV2 Kutatás