Zenei tehetségkutatók és egy meccs volt a legnézettebb

tv nézettség

Egymillió feletti nézőszámot hozott a Sztárban sztár leszek és az X-Faktor is. Utóbbi a 18-49 és a 18-59 éveseknél, előbbi a teljes lakosságnál bizonyult a hét legnézettebbjének. Sok nézőt vonzott a múlt pénteki Németország – Magyarország labdarúgó mérkőzés is.

A mögöttünk álló héten mindkét vezető kereskedelmi csatorna növelni tudta a közönségarányát, de az RTL Klub valamivel nagyobb mértékben. Szám szerint az RTL Klub főműsoridőben a 18-59 éveseknél 1,8 százalékpontot, a teljes lakosságnál 0,6 százalékpontot, a 18-49 éveseknél pedig 2,3 százalékpontot javított a 37. héthez viszonyítva. Azaz a számukra a legfontosabb célcsoportnál tudtak a legnagyobbat nőni.

A TV2 ugyanebben az összevetésben, tehát a főműsoridőben a 18-59 éveseknél 0,2 százalékponttal, a teljes lakosságnál 0,5 százalékponttal erősödött, a 18-49 éveseknél viszont 0,2 százalékkal gyengült a heti share-jük.

A teljes napot nézve is ugyanez volt a helyzet, mindhárom célcsoportnál az RTL Klub kicsit jobban rá tudott kapcsolni, mint a fő versenytársuk. Ugyanakkor a teljes napon a 18-59 éveseknél, 18-49 éveseknél és a teljes lakosságnál is a TV2 nyerte a hetet. Főműsoridőben viszont ismét az RTL Klub nyert, a fentiekből következően nagyobb előnnyel, mint a korábbi héten.

Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 38. hét – Főműsoridő (18:00 – 22:59)

18-59 évesek Teljes lakosság 18-49 évesek
RTL Klub 17,1 15,9 17,5
TV2 14 15,2 14,1

Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 38. hét – Teljes nap

18-59 évesek Teljes lakosság 18-49 évesek
TV2 11,3 12,9 11,5
RTL Klub 10,2 9,3 10,3

A komplett csatornacsaládokat nézve teljes napon mindhárom célcsoportnál nyert a TV2 Csoport. Az RTL Magyarország főműsoridőben a 18-49 éveseknél és a 18-59 éveseknél behúzta a hetet, igaz nem túl combos (0,7-0,7 százalékpontos) előnnyel. Főműsoridőben és a teljes lakosságnál pedig a TV2 Csoport nyert 3,1 százalékpontnyi fórral.

A TV2 Csoporton és az RTL Magyarországon kívüli mezőnyben – teljes napot nézve – a 18-59 éveseknél és a teljes lakosságnál az MTVA számított a harmadik erőnek, viszont a 18-49 éveseknél a Paramount kaparintotta meg a bronzérmet. Bár ahogy a lenti táblázatból láthatják, ezen a téren igencsak szoros volt a verseny az 5,9 százalékos Paramount, az 5,5 százalékos AMC Networks és az 5,1 százalékos MTVA között.

A legnagyobb csatornaportfóliók nézői részesedése (teljes nap, százalék)

18-59 évesek Teljes lakosság 18-49 évesek
TV2 Csoport 24,8 25,6 24,6
RTL Magyarország 19,7 17,6 19,3
MTVA 6,1 9,7 5,1
AMC Networks 5,6 5,2 5,5
Paramount Global 4,9 4,3 5,9
Network4 3,9 4,3 2,9
Antenna Entertainment Group 3,6 2,9 3,6
Warner Bros. Discovery 2,5 3,0 2,3

Napi műsorok heti átlagos közönségaránya (18-59 évesek / 18-49 évesek, zárójelben a korábbi hét adatai)

TV2
Tények – 17,6% / 16,5% (18,1% / 18,1%)
Tények Plusz – 14,9% / 14,2% (13,6% / 13,2%)
Séfek séfe – 14,4% / 15,2% (14% / 15,2%)
Bezár a bazár – 6,9% / 7,1% (7,6% / 7,9%)

RTL Klub
Híradó – 20,6% / 19,2% (18,2% / 15,5%)
Fókusz – 17,6% / 18,4% (14,9% / 14,2%)
Keresztanyu – 14,8% / 14,6% (15% / 14,2%)
Nyerő páros – 17,3% / 17,7% (korábbi héten a Házasodna a gazda: 15,6% / 16%)

A napi műsorok terén az RTL Híradó látványosan erőre kapott a Tényekkel szemben. Most mind a 18-49-es, mind a 18-59-es célcsoportnál jobb heti share-t ért el az RTL-es hírműsor. A Keresztanyu a 18-59 és a 18-49 éveseknél is alatta maradt az RTL Klub főműsoridős átlagának (ami amúgy 17,1 és 17,5 százalék), viszont a Nyerő páros megugrotta ezt a szintet. Ráadásul a Nyerő páros közel 2 százalékponttal erősebb átlaggal nyitott, mint amit egy héttel korábban a Házasodna a gazda elért. S lett volna ez nagyobb előny is, de a pénteki Németország – Magyarország meccs kicsit lehúzta az átlagukat.

A TV2-n stabilan teljesített a Séfek séfe és a 18-59-es és 18-49-es célcsoportnál is a csatorna főműsoridős átlaga (14% és 14,1%) fölötti eredménnyel büszkélkedhettek.

A hétvége nagy meglepetéseket nem hozott. Szombaton az X-Faktor a 18-49 éveseknél 36,6 százalékos, a 18-59 éveseknél 32,4 százalékos közönségaránnyal futott. A TV2 25 éves jubileumi műsorára viszont továbbra sem kaptak rá a nézők, az említett két célcsoportnál mindössze 4,9 és 5,7 százalékos share-t kapartak össze.

Vasárnap a TV2-s Sztárban sztár leszek a 18-49 éveseknél 28,8 százalékos, a 18-59 éveseknél pedig 27,2 százalékos közönségarányt produkált. Az RTL-es Tehetség első látásra ugyanekkor 11 és 10,1 százalékot hozott.

A heti műsoros toplista első helyét az X-Faktor és a Sztárban sztár leszek osztotta fel egymás között. A teljes lakosságnál az 1,2 millió nézőt vonzó Sztárban sztár leszek bizonyult a múlt hét legnézettebbjének. A 18-59-es és 18-49-es lista élén pedig az X-Faktor nevét láthatjuk 643 ezer és 507 ezer nézővel.

A már emlegetett pénteki Nemzetek Ligája mérkőzés is jó nézettséggel futott az M4 Sporton. A 18-59 és a 18-49 éveseknél ez volt a hét harmadik legnézettebb műsora. A 18-59 éveseknél 442 ezres nézőszámmal és 23,4 százalékos share-rel, a 18-49 éveseknél pedig 317 ezres nézettséggel és 24 százalékos közönségaránnyal. A teljes lakosságnál a Tények Plusz vasárnapi adása slisszant be a toplista harmadik helyére a 822 ezres nézőszámának köszönhetően.

A tíz legnézettebb műsor a 18-59 éveseknél

Csatorna AMR (fő) SHR %
X-FAKTOR RTL KLUB 643 325 32,4
SZTÁRBAN SZTÁR LESZEK! TV2 621 168 27,2
UEFA NEMZETEK LIGÁJA – MECCS M4 SPORT 442 671 23,4
TÉNYEK PLUSZ TV2 385 606 19,1
NYERŐ PÁROS – MIT BÍR EL A SZERELEM? RTL KLUB 368 048 21,5
UEFA NEMZETEK LIGÁJA – TELJES MŰSOR M4 SPORT 324 753 18,4
HÍRADÓ RTL KLUB 314 029 18,2
SÉFEK SÉFE TV2 310 652 16,2
FÓKUSZ RTL KLUB 299 239 19,2
KERESZTANYU RTL KLUB 298 652 15,8

A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál

Csatorna AMR (fő) SHR %
SZTÁRBAN SZTÁR LESZEK! TV2 1 224 709 28,0
X-FAKTOR RTL KLUB 1 121 967 29,5
TÉNYEK PLUSZ TV2 822 634 20,2
UEFA NEMZETEK LIGÁJA – MECCS M4 SPORT 774 607 21,3
TÉNYEK TV2 722 869 20,5
HÍRADÓ RTL KLUB 701 117 22,9
NYERŐ PÁROS – MIT BÍR EL A SZERELEM? RTL KLUB 607 935 18,5
KERESZTANYU RTL KLUB 581 237 14,6
SÉFEK SÉFE TV2 575 231 15,0
UEFA NEMZETEK LIGÁJA – TELJES MŰSOR M4 SPORT 564 377 16,4

A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél

Csatorna AMR (fő) SHR %
X-FAKTOR RTL KLUB 507 941 36,6
SZTÁRBAN SZTÁR LESZEK! TV2 456 503 28,8
UEFA NEMZETEK LIGÁJA – MECCS M4 SPORT 317 626 24,0
NYERŐ PÁROS – MIT BÍR EL A SZERELEM? RTL KLUB 263 895 22,2
TÉNYEK PLUSZ TV2 247 639 17,9
SÉFEK SÉFE TV2 230 439 17,7
UEFA NEMZETEK LIGÁJA – TELJES MŰSOR M4 SPORT 228 544 18,7
HÍRADÓ RTL KLUB 214 248 18,0
KERESZTANYU RTL KLUB 207 293 16,5
FÓKUSZ RTL KLUB 199 322 19,2

Megjegyzés: a toplista a 10 percnél hosszabb műsorokat, a legnézettebb epizódot (duplikációmentesen) és a Nielsen által műsorcímmel rögzített műsorokat tartalmazza.

Főműsoridő alatt a 18:00 és 22:59 közötti időszakot értjük.

Adat: Live+As Live

Adatok forrása: Nielsen Közönségmérés / TV2 Kutatás