- Hirdetés -

Zenei tehetségkutatók és egy meccs volt a legnézettebb

|

- Hirdetés -

Egymillió feletti nézőszámot hozott a Sztárban sztár leszek és az X-Faktor is. Utóbbi a 18-49 és a 18-59 éveseknél, előbbi a teljes lakosságnál bizonyult a hét legnézettebbjének. Sok nézőt vonzott a múlt pénteki Németország – Magyarország labdarúgó mérkőzés is.

A mögöttünk álló héten mindkét vezető kereskedelmi csatorna növelni tudta a közönségarányát, de az RTL Klub valamivel nagyobb mértékben. Szám szerint az RTL Klub főműsoridőben a 18-59 éveseknél 1,8 százalékpontot, a teljes lakosságnál 0,6 százalékpontot, a 18-49 éveseknél pedig 2,3 százalékpontot javított a 37. héthez viszonyítva. Azaz a számukra a legfontosabb célcsoportnál tudtak a legnagyobbat nőni.

A TV2 ugyanebben az összevetésben, tehát a főműsoridőben a 18-59 éveseknél 0,2 százalékponttal, a teljes lakosságnál 0,5 százalékponttal erősödött, a 18-49 éveseknél viszont 0,2 százalékkal gyengült a heti share-jük.

A teljes napot nézve is ugyanez volt a helyzet, mindhárom célcsoportnál az RTL Klub kicsit jobban rá tudott kapcsolni, mint a fő versenytársuk. Ugyanakkor a teljes napon a 18-59 éveseknél, 18-49 éveseknél és a teljes lakosságnál is a TV2 nyerte a hetet. Főműsoridőben viszont ismét az RTL Klub nyert, a fentiekből következően nagyobb előnnyel, mint a korábbi héten.

Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 38. hét – Főműsoridő (18:00 – 22:59)

18-59 évesek Teljes lakosság 18-49 évesek
RTL Klub 17,1 15,9 17,5
TV2 14 15,2 14,1

Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 38. hét – Teljes nap

18-59 évesek Teljes lakosság 18-49 évesek
TV2 11,3 12,9 11,5
RTL Klub 10,2 9,3 10,3

A komplett csatornacsaládokat nézve teljes napon mindhárom célcsoportnál nyert a TV2 Csoport. Az RTL Magyarország főműsoridőben a 18-49 éveseknél és a 18-59 éveseknél behúzta a hetet, igaz nem túl combos (0,7-0,7 százalékpontos) előnnyel. Főműsoridőben és a teljes lakosságnál pedig a TV2 Csoport nyert 3,1 százalékpontnyi fórral.

A TV2 Csoporton és az RTL Magyarországon kívüli mezőnyben – teljes napot nézve – a 18-59 éveseknél és a teljes lakosságnál az MTVA számított a harmadik erőnek, viszont a 18-49 éveseknél a Paramount kaparintotta meg a bronzérmet. Bár ahogy a lenti táblázatból láthatják, ezen a téren igencsak szoros volt a verseny az 5,9 százalékos Paramount, az 5,5 százalékos AMC Networks és az 5,1 százalékos MTVA között.

A legnagyobb csatornaportfóliók nézői részesedése (teljes nap, százalék)

18-59 évesek Teljes lakosság 18-49 évesek
TV2 Csoport 24,8 25,6 24,6
RTL Magyarország 19,7 17,6 19,3
MTVA 6,1 9,7 5,1
AMC Networks 5,6 5,2 5,5
Paramount Global 4,9 4,3 5,9
Network4 3,9 4,3 2,9
Antenna Entertainment Group 3,6 2,9 3,6
Warner Bros. Discovery 2,5 3,0 2,3

Napi műsorok heti átlagos közönségaránya (18-59 évesek / 18-49 évesek, zárójelben a korábbi hét adatai)

TV2
Tények – 17,6% / 16,5% (18,1% / 18,1%)
Tények Plusz – 14,9% / 14,2% (13,6% / 13,2%)
Séfek séfe – 14,4% / 15,2% (14% / 15,2%)
Bezár a bazár – 6,9% / 7,1% (7,6% / 7,9%)

RTL Klub
Híradó – 20,6% / 19,2% (18,2% / 15,5%)
Fókusz – 17,6% / 18,4% (14,9% / 14,2%)
Keresztanyu – 14,8% / 14,6% (15% / 14,2%)
Nyerő páros – 17,3% / 17,7% (korábbi héten a Házasodna a gazda: 15,6% / 16%)

A napi műsorok terén az RTL Híradó látványosan erőre kapott a Tényekkel szemben. Most mind a 18-49-es, mind a 18-59-es célcsoportnál jobb heti share-t ért el az RTL-es hírműsor. A Keresztanyu a 18-59 és a 18-49 éveseknél is alatta maradt az RTL Klub főműsoridős átlagának (ami amúgy 17,1 és 17,5 százalék), viszont a Nyerő páros megugrotta ezt a szintet. Ráadásul a Nyerő páros közel 2 százalékponttal erősebb átlaggal nyitott, mint amit egy héttel korábban a Házasodna a gazda elért. S lett volna ez nagyobb előny is, de a pénteki Németország – Magyarország meccs kicsit lehúzta az átlagukat.

A TV2-n stabilan teljesített a Séfek séfe és a 18-59-es és 18-49-es célcsoportnál is a csatorna főműsoridős átlaga (14% és 14,1%) fölötti eredménnyel büszkélkedhettek.

A hétvége nagy meglepetéseket nem hozott. Szombaton az X-Faktor a 18-49 éveseknél 36,6 százalékos, a 18-59 éveseknél 32,4 százalékos közönségaránnyal futott. A TV2 25 éves jubileumi műsorára viszont továbbra sem kaptak rá a nézők, az említett két célcsoportnál mindössze 4,9 és 5,7 százalékos share-t kapartak össze.

Vasárnap a TV2-s Sztárban sztár leszek a 18-49 éveseknél 28,8 százalékos, a 18-59 éveseknél pedig 27,2 százalékos közönségarányt produkált. Az RTL-es Tehetség első látásra ugyanekkor 11 és 10,1 százalékot hozott.

A heti műsoros toplista első helyét az X-Faktor és a Sztárban sztár leszek osztotta fel egymás között. A teljes lakosságnál az 1,2 millió nézőt vonzó Sztárban sztár leszek bizonyult a múlt hét legnézettebbjének. A 18-59-es és 18-49-es lista élén pedig az X-Faktor nevét láthatjuk 643 ezer és 507 ezer nézővel.

A már emlegetett pénteki Nemzetek Ligája mérkőzés is jó nézettséggel futott az M4 Sporton. A 18-59 és a 18-49 éveseknél ez volt a hét harmadik legnézettebb műsora. A 18-59 éveseknél 442 ezres nézőszámmal és 23,4 százalékos share-rel, a 18-49 éveseknél pedig 317 ezres nézettséggel és 24 százalékos közönségaránnyal. A teljes lakosságnál a Tények Plusz vasárnapi adása slisszant be a toplista harmadik helyére a 822 ezres nézőszámának köszönhetően.

A tíz legnézettebb műsor a 18-59 éveseknél

Csatorna AMR (fő) SHR %
X-FAKTOR RTL KLUB 643 325 32,4
SZTÁRBAN SZTÁR LESZEK! TV2 621 168 27,2
UEFA NEMZETEK LIGÁJA – MECCS M4 SPORT 442 671 23,4
TÉNYEK PLUSZ TV2 385 606 19,1
NYERŐ PÁROS – MIT BÍR EL A SZERELEM? RTL KLUB 368 048 21,5
UEFA NEMZETEK LIGÁJA – TELJES MŰSOR M4 SPORT 324 753 18,4
HÍRADÓ RTL KLUB 314 029 18,2
SÉFEK SÉFE TV2 310 652 16,2
FÓKUSZ RTL KLUB 299 239 19,2
KERESZTANYU RTL KLUB 298 652 15,8

A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál

Csatorna AMR (fő) SHR %
SZTÁRBAN SZTÁR LESZEK! TV2 1 224 709 28,0
X-FAKTOR RTL KLUB 1 121 967 29,5
TÉNYEK PLUSZ TV2 822 634 20,2
UEFA NEMZETEK LIGÁJA – MECCS M4 SPORT 774 607 21,3
TÉNYEK TV2 722 869 20,5
HÍRADÓ RTL KLUB 701 117 22,9
NYERŐ PÁROS – MIT BÍR EL A SZERELEM? RTL KLUB 607 935 18,5
KERESZTANYU RTL KLUB 581 237 14,6
SÉFEK SÉFE TV2 575 231 15,0
UEFA NEMZETEK LIGÁJA – TELJES MŰSOR M4 SPORT 564 377 16,4

A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél

Csatorna AMR (fő) SHR %
X-FAKTOR RTL KLUB 507 941 36,6
SZTÁRBAN SZTÁR LESZEK! TV2 456 503 28,8
UEFA NEMZETEK LIGÁJA – MECCS M4 SPORT 317 626 24,0
NYERŐ PÁROS – MIT BÍR EL A SZERELEM? RTL KLUB 263 895 22,2
TÉNYEK PLUSZ TV2 247 639 17,9
SÉFEK SÉFE TV2 230 439 17,7
UEFA NEMZETEK LIGÁJA – TELJES MŰSOR M4 SPORT 228 544 18,7
HÍRADÓ RTL KLUB 214 248 18,0
KERESZTANYU RTL KLUB 207 293 16,5
FÓKUSZ RTL KLUB 199 322 19,2

Megjegyzés: a toplista a 10 percnél hosszabb műsorokat, a legnézettebb epizódot (duplikációmentesen) és a Nielsen által műsorcímmel rögzített műsorokat tartalmazza.

Főműsoridő alatt a 18:00 és 22:59 közötti időszakot értjük.

Adat: Live+As Live

Adatok forrása: Nielsen Közönségmérés / TV2 Kutatás

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Cápák között nézettség 2023 január

Főműsoridőben fordított az RTL

Az esti sávban és a kereskedelmi célcsoportnál az RTL átvette a vezetést a TV2-től. Minden más felosztásban azonban továbbra is piacvezető a TV2 és csoportszinten is vezetnek. A műsoros toplista élén a Cápák között...

Felpörgött az energiahatékony háztartási gépek iránti kereslet

Lényegében azonnal láthatóvá vált a rezsiáremelkedés bejelentése a nagy háztartási gépek forgalmán. Akadt olyan termékkör, amely esetében az „A” energiaosztályú, azaz legenergiatakarékosabb eszközök iránti kereslet rögötön duplájára ugrott – derül ki a Candy Hoover...

Egyre többen vesznek használt mobilokat

Az újracsomagolt mobiltelefonok piacterének kutatása szerint azok, akik megtartják régi telefonjukat, általában nem is használják azt, és sokan egyszerűen megfeledkeznek arról, hogy pénzt is csinálhatnának belőle. A Rejoy szeptemberi indulása óta több mint 200...

Nehéz évre számíthatnak az építőanyag-kereskedők

Rég nem látott nehéz évvel néz szembe az építőanyag-kereskedelem. Mérséklődő lakossági kereslet, csökkenő állami beruházások, növekvő infláció, hitelkamatok, kifutó támogatások és az emelkedő építőanyagárak minden oldalról szorongatják a kereskedéseket. Stratégiát kell váltani - hangzott...

Jó ügyek mellé állt az AVON

Az AVON nemzetközi szépségvállalat működését kezdetektől fogva meghatározta a nők életének jobbá tétele, kereseti lehetőséget biztosítva a nőknek, amikor még szavazati joguk sem volt. A vállalat évtizedek óta elkötelezetten áll ki két társadalmi ügy...

Béremelésről döntött a Tesco

Sikeresen megállapodott a 2023/24-es üzleti évre vonatkozó bérfejlesztésről a Tesco-Global Áruházak Zrt. és a Kereskedelmi Alkalmazottak Szakszervezete (KASZ), valamint az Egyenlő.hu – a modern szakszervezet. A Tesco idén 5,7 milliárd forintot fektet az áruházakban...

Díjazták a Néprajzi Múzeum alkalmazását

A digitális gondolkodás és a digitális megoldások újszerű, innovatív, ötletes megvalósítását díjazó Pixel Perfect Awards megmérettetésen kiosztott 6 arany elismerés közül egyet a Néprajzi Múzeum gyűjteményeire épülő Motívumalkotó alkalmazás nyert el 2023. január 25-én....

A nőké a főszerep az HBO-n

Ebben a hónapban az HBO csatorna középpontjában a fantasztikus nők állnak. Újabb thriller érkezik a Cinemaxra, ufókkal találkozhatunk a Discoveryn.Jön Emma Thompson főszereplésével készült Minden jót, Leo Grande (02.05), Kristen Stewart a Spencerben (02.12)...

Fizetős streaminggel pörög az európai piac

Az európai piac 100 legnagyobb audiovizuális szolgáltatója kétszer olyan gyors növekedést tudott felmutatni a 2016-2021 közötti időszakban, mint a piac egésze – derül ki a European Audiovisual Observatory nevű szervezet elemzéséből. Bár a teljes...

Már naponta 2,5 óra megy el közösségi médiára

A jelek szerint ismét változóban van a felhasználók online viselkedése, miközben az interneten töltött idő csökkent az elmúlt egy évben, a közösségi média oldalakra még több időt szánnak. A „Digital 23” jelentésből kiderült az...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Sokat spórolhatnak a diákok

Ilyen könnyen sosem juthattak még kedvezményhez a diákok. Egy év alatt több mint 55 millió forintot spóroltak a tanulók a Diverzum diákkedvezmény programjával, ami hamarosan alkalmazáson keresztül is elérhető lesz – méghozzá a Cápáknak...
Cápák között nézettség 2023 január

Főműsoridőben fordított az RTL

Az esti sávban és a kereskedelmi célcsoportnál az RTL átvette a vezetést a TV2-től. Minden más felosztásban azonban továbbra is piacvezető a TV2 és csoportszinten is vezetnek. A műsoros toplista élén a Cápák között...

Felpörgött az energiahatékony háztartási gépek iránti kereslet

Lényegében azonnal láthatóvá vált a rezsiáremelkedés bejelentése a nagy háztartási gépek forgalmán. Akadt olyan termékkör, amely esetében az „A” energiaosztályú, azaz legenergiatakarékosabb eszközök iránti kereslet rögötön duplájára ugrott – derül ki a Candy Hoover...

Egyre többen vesznek használt mobilokat

Az újracsomagolt mobiltelefonok piacterének kutatása szerint azok, akik megtartják régi telefonjukat, általában nem is használják azt, és sokan egyszerűen megfeledkeznek arról, hogy pénzt is csinálhatnának belőle. A Rejoy szeptemberi indulása óta több mint 200...

Nehéz évre számíthatnak az építőanyag-kereskedők

Rég nem látott nehéz évvel néz szembe az építőanyag-kereskedelem. Mérséklődő lakossági kereslet, csökkenő állami beruházások, növekvő infláció, hitelkamatok, kifutó támogatások és az emelkedő építőanyagárak minden oldalról szorongatják a kereskedéseket. Stratégiát kell váltani - hangzott...

Podcast

A játék egy válságálló műfaj

Mi a jellemző a magyar emberre játékvásárlás szempontjából és hogyan tudja fenntarthatóságra nevelni vásárlóit egy játékforgalmazó? Erről is szó esett a Business Lounge podcast december 20-i, itt meghallgatható epizódjában, ahol ezúttal Gyaraki Dávid, a...

Az elégedett partner viszi a jó szolgáltató hírét

Varga Balázs huszonötévnyi koncertszervezés után hozta létre a Tixát, vele beszélgettek a Business Lounge műsorvezetői a jegyértékesítő piac telítettségéről, a kultúrafogyasztói szokások változásáról, és arról is, hogy szükség van-e egy újabb Pesti Estre? A...

A trendet alakítani kell, nem pedig követni

Online kontra offline vásárlás, felhalmozás, vásárlói edukáció – többek között erről is faggatták a műsorvezetők Kanyó Rolandot, a dm kft. marketing és PR menedzserét és Fazekas Bálintot, az Euronics kereskedelmi ügyvezetőjét a radiocafé Business...

Don't Miss

Óvatos tervezés

Az ember és a gép újjászervezett együttműködése új üzletágakat nyithat meg és segíthet a munkaerőhiány kezelésében – jelezte a technológia kínálta lehetőségek kapcsán Rakoncza Zsolt. A Dell Technologies Magyarország vezérigazgatója beszélt arról is, hogy...

A megújulás kötelező

Palkó András, a Coca-Cola HBC Magyarország marketingigazgatója is egyike annak a 14 üzleti döntéshozónak, akik idén Signature CEO díjban részesültek. Amennyire derűsen vette át a díjat, annyira lelkesen válaszolt kérdéseinkre Jakus Melindával, a Signature...

60 százalékkal nőtt a digitális lottózás aránya – interjú Bánhegyi Zsófiával

Hogyan élte meg a pandémiát a Szerencsejáték Zrt.? Milyennek látják a marketingszakmán belül megváltozni látszó helyzetet? Milyen új, innovatív megoldásokat terveznek jövőre, amikor megjelennek az első külföldi versenytársak a táv-szerencsejátékpiacon? Többek között ezekre a...

Reklámszakemberként időben felkészültél a 2023-as év kihívásaira?

Összeszedtünk néhány tippet a digitális reklámköltések esetében mire érdemes figyelni a piaci szereplőknek, amennyiben sikeres évet szeretnének tudni maguk mögött. Egy olyan évben, amikor az elmúlt időszak legmagasabb inflációjával és a megélhetési költségek drasztikus emelkedésével...

Azon dolgozunk, hogy kitörjünk az építőipari skatulyákból és vonzóvá tegyük az építőipart

Hogyan látja vezetőként marketing szempontjából a 2023-as évet a friss Signature CEO díjas Vida Tamás, a KÉSZ Csoport vezérigazgatója? Milyen kihívásokkal szembesülnek külföldi terjeszkedés során, felfedezhetőek az egyes régiókban különbségek vásárlói attitűd szempontjából? Többek...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Forradalmi újítás a műanyag újrahasznosítására

A Procter & Gamble elkötelezett a fenntarthatóság és a technológiai fejlődés mellett, mindez erőteljes befolyással bír globális partnerségeinek kialakításában is. Az idei Világgazdasági Fórum panelbeszélgetésein bemutatták többek között együttműködésüket a PureCycleTM újrahasznosítási rendszerrel, saját...

Nem tud mit kezdeni a használt sütőolajjal? – Itt egy új lehetőség

Használt sütőolaj gyűjtésére és tárolására alkalmas konténereket telepített országszerte 40 üzemanyagtöltő állomásán az OMV olajtársaság. A kihelyezett tárolókban a lakosság csavarzáras PET palackokban biztonságosan lerakhatja a használatra már alkalmatlan zsiradékot – írja az MTI a...

Fiatalok fenntarthatósági törekvéseit segíti a Mercedes

A márka egy Mercedes-Benz 300 SLR Uhlenhaut Coupé árveréséből származó bevételt a beVisioneers: The Mercedes-Benz Fellowship ösztöndíjprogram támogatására ajánlja fel. A kezdeményezés egy globális ösztöndíjprogram, amely évente akár 1000 fiatalnak nyújt támogatást olyan projektek...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....