- Hirdetés -

Zöld kezdeményezést támogat a Telekom

|

- Hirdetés -

A WWF Magyarország öt kistelepülésen, a lakosok partnerségében valósított meg a természetes vízmegtartásra irányuló projektet, melynek célja a klímaváltozás következtében fennálló vízhiány csökkentése. A programot monitoringrendszer kiépítésével támogatja a Magyar Telekom annak érdekében, hogy a kinyert adatok alapján minél több helyen sikerrel lehessen kivitelezni a környezetbarát megoldást.

A gyorsuló ütemű éghajlatváltozás felelős azokért a szélsőséges időjárási jelenségekért, melyeket már ma is a bőrünkön érzünk: van, amikor hirtelen, hatalmas viharok kíséretében hullik le óriási mértékű csapadék villámárvizeket okozva, máskor pedig hetekig egy csepp eső sem esik, és már évszaktól függetlenül is súlyos aszály fenyeget, amit nyaranta még a hőség is tetéz. Ezeket az extrém hatásokat a városlakók is tapasztalják, de a kistelepüléseken élők és gazdálkodók számára ez a kiszámíthatatlanság és szélsőség a mindennapi életben hatalmas problémákat okoz. Vannak azonban olyan természetes megoldások, melyek segítenek alkalmazkodni a változó klíma negatív hatásaihoz. A klímaváltozás következtében fennálló vízhiány ugyanis leghatékonyabban úgy kezelhető, ha a hirtelen lehulló csapadék elvezetése helyett megfelelő helyen és természetes módon megtartjuk.

Mi is ez a módszer és milyen jövő áll előtte?

A természetes vízvisszatartás lényege, hogy a gyorsan lehulló, nagy mennyiségű csapadékot egy kis vizesélőhelyet létrehozva megtartjuk a tájban, ahol amellett, hogy értékes területet hozunk létre állatoknak és növényeknek egyaránt, az éltető vizet megőrizzük. Ez később beszivárog a talajba, párolgás útján javítja a mikroklímát és a kisvízkörön keresztül hozzájárul a csapadékképződéshez – így nagyban segíti az aszályos időszakok átvészelését. Mindennek kialakítása ráadásul nem igényel hatalmas befektetést, és a jó példa már Magyarországon is elérhető.

A WWF Magyarország és partnereinek közös, fél éve zárult projektje, a LIFE MICACC keretében öt kistelepülésen – Bátyán, Püspökszilágyon, Rákócziújfaluban, Ruzsán és Tiszatarjánban – valósították meg a természetes vízvisszatartást, mely a helyi lakosok pozitív fogadtatásában részesült. A Magyar Telekom felismerve a megoldás környezetkímélő értékét, támogatóként csatlakozott a programhoz. A Telekom támogatásával épül ki ugyanis az a monitoringrendszer, melynek köszönhetően pontos adatok is rendelkezésre állnak majd a módszer hatékonyságáról. „A monitoring egyik legfontosabb célja, hogy a tapasztalatok és mérések alapján minél több helyen sikerrel lehessen kivitelezni a megoldást, így egyre több település tudjon alkalmazkodni az éghajlatváltozás következtében kialakuló extrém időjáráshoz, ezáltal pedig megkönnyítse lakosainak életét is” – mondta Farkas Mátyás, a WWF Magyarország éghajlatvédelmi szakértője.

„Környezetünk védelméért a Deutsche Telekom által indított Good Cause program keretében csoportszintű vállalást tettünk annak érdekében, hogy közös összefogással tegyünk élővilágunk megőrzéséért. Az Európán átívelő programot itthon a WWF Magyarországgal közösen valósítjuk meg, hiszen a természetes vízmegtartásra irányuló kezdeményezésükkel olyan jó gyakorlatot alakítanak ki, melyhez érdemes kapcsolódni és ahol a digitalizáció segítséget nyújthat. Éppen ezért örömmel léptünk partnerségre a szervezettel, hogy a megoldásuk és a kiépülő monitoringrendszer egy élhetőbb és fenntarthatóbb holnap beköszöntét támogassa” – mondta Friedl Zsuzsanna, a Magyar Telekom Chief People Officere.

A LIFE MICACC 2021-es zárásával az Európai Unió projektre nyújtott pénzügyi támogatása elapadt, az öt település azonban továbbra is üzemelteti, fenntartja és használja a vízvisszatartó megoldásokat. A bevezetésre kerülő monitoringrendszer segítségével egyre több adat gyűjthető a visszaállított vizesélőhelyek üzemeltetésével kapcsolatos tapasztalatokról, valamint további településeket ösztönözhetnek a természetre alapozó vízvisszatartó megoldások használatára.

Környezeti és társadalmi szempontból egyaránt fontos, hogy a jövőben a természetre alapozó vízvisszatartó megoldások meghonosodjanak Magyarországon, és szórványos kísérleti alkalmazásuk helyett a klímaalkalmazkodás széles körben használt elemeivé váljanak a vízgazdálkodás, mezőgazdaság és településfejlesztés területein egyaránt. Ehhez minél több adat gyűjtése és kiértékelése szükséges, melyhez a Magyar Telekom támogatása nyújt segítséget.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Kiderült, mire használják a legtöbben a mobiljukat

2018-ban még több mint egymilliárd darab SMS-t írtunk meg és küldtünk el a mobilunkkal, de 2021-re 30 százalékos visszaesés történt: tavaly már csak 714 millió SMS-t küldtek ki a lakossági előfizetők. Ugyanakkor a rövid...

Bevásárolt a Siemens

A német vállalat felvásárolta megelőző karbantartási megoldásokat fejlesztő Senseye-t.Tovább erősíti digitális portfólióját a Siemens. A Senseye felvásárlásával a német technológiai vállalat tovább bővíti az innovatív megelőző karbantartáshoz és intelligens eszközkezeléshez kötődő megoldáskínálatát.A brit Senseye...

Kínából kapott elismerést Magyarország

A Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) a járványidőszak alatt sem hagyott fel a turisztikai piacépítéssel. Ennek sikerét igazolja, hogy hazánk idén négy díjat is kapott a kínai turisztikai szakma meghatározó éves eseményén, a National Tourism...

Világhírű festményeken jelenik meg a balatoni szörpmárka

A Folly Arborétum szörpcsaládjának legújabb tagját, a Spring fantázianevet viselő tavaszias, fűszeres ízvilágú szörpöt az egyik legizgalmasabb művészeti forradalom alkotásaival vezették be.A Folly legújabb szörpje, a Spring – palackba zárt tavasz az évszak ízvilágát...

Ötszáznál is több csomagautomatába rendelhetünk egységes áron az eMAG-tól

A dunaharasztin épülő automatizált raktárbázis bejelentése mellett egy másik fontos mérföldkövet ért el az eMAG-Extreme Digital: a vállalat easybox csomag automatáinak száma elérte az 529-et, és néhány napja már jutányos, egységesen 690 forintos áron...

Csoportos leépítés a Life TV-nél, Vaszily tanácsadója lesz Hajdú Péter

Csoportos leépítést hajtanak végre a Life TV-t és az Ozone TV-t működtető Media Vivantis Zrt.-nél a Blikk információi szerint, a lap beszámolójára reagálva a társaság közleményt adott ki, amelyben megerősítették a létszámcsökkentés tényét. A...

Új, fiataloknak szóló márkát hoz a magyar piacra a Central

Megszerezte a Szlovákiában és Csehországban már évek óta sikeresen működő Refresher brand licencét a Central Médacsoport, amely jelentős tulajdonrészt is vásárolt a márkát üzemeltető Refresher S. A.-ben. A fiatalokat megcélzó online márka bevezetését egy,...

Még az idén meglehet az egymilliárd 5G előfizetés

2022 végére eléri az egymilliárdot az 5G előfizetések száma, elsősorban Észak-Amerika és Északkelet-Ázsia gyors növekedésének köszönhetően, miközben az öreg kontinensen lassabban terjed a kommunikációt és gazdaságot átformáló technológia - derül ki az Ericsson tanulmányából....

Hogyan alakítható ki a munka és a magánélet egészséges egyensúlya? (x)

Valljuk be: a rohanó XXI. században nem egyszerű feladat megtalálni egy egészséges munka-magánélet egyensúlyt. Reggeltől estig rohanunk, intézzük az intézendőket, hazavisszük a munkát, a reggeliről általában megfeledkezünk, valahol bedobunk egy gyors ebédet, miközben igyekszünk...

Új videósorozatot indít a WMN

A WMN vadonatúj videósorozatot indít, amellyel egy új korosztály felé nyitnak: a huszonéveseket célozza meg a Korszak című videós podcastszériával. A sorozat koncepcióját a két műsorvezető, a fiatal kora ellenére már veterán WMN-szerzőnek számító...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Így készül a fesztiválokra a Dreher

Két éves kihagyás után nyitnak újra Magyarország legnagyobb fesztiváljai. A tizedik jubileumát ünneplő Balaton Sound és a több mint félmillió látogatót váró Sziget hivatalos söre idén is a Dreher lesz. A márka a legkedveltebb...

Kiderült, mire használják a legtöbben a mobiljukat

2018-ban még több mint egymilliárd darab SMS-t írtunk meg és küldtünk el a mobilunkkal, de 2021-re 30 százalékos visszaesés történt: tavaly már csak 714 millió SMS-t küldtek ki a lakossági előfizetők. Ugyanakkor a rövid...

Bevásárolt a Siemens

A német vállalat felvásárolta megelőző karbantartási megoldásokat fejlesztő Senseye-t.Tovább erősíti digitális portfólióját a Siemens. A Senseye felvásárlásával a német technológiai vállalat tovább bővíti az innovatív megelőző karbantartáshoz és intelligens eszközkezeléshez kötődő megoldáskínálatát.A brit Senseye...

Kínából kapott elismerést Magyarország

A Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) a járványidőszak alatt sem hagyott fel a turisztikai piacépítéssel. Ennek sikerét igazolja, hogy hazánk idén négy díjat is kapott a kínai turisztikai szakma meghatározó éves eseményén, a National Tourism...

Világhírű festményeken jelenik meg a balatoni szörpmárka

A Folly Arborétum szörpcsaládjának legújabb tagját, a Spring fantázianevet viselő tavaszias, fűszeres ízvilágú szörpöt az egyik legizgalmasabb művészeti forradalom alkotásaival vezették be.A Folly legújabb szörpje, a Spring – palackba zárt tavasz az évszak ízvilágát...
- Hirdetés -

Don't Miss

A vendéglátás is a szórakoztatóipar része

Kereszty Gábor 2002 és 2007 között a hazai médiapiac egyik meghatározó szereplője volt a TV2 vezérigazgatójaként. Azonban az első TOP50 megjelenésekor már távozott a csatornától, így egyetlen összeállításunkban szerepelt, még 2011-ben. Egy évvel azelőtt...

A kereskedés dinamikája és intenzitása is más

Lengyel András hosszú éveken át az Axel Springer, majd a Ringier Axel Springer hirdetési és marketingigazgatójaként dolgozott. A kiadótól – 14 év után – 2016-ban távozott. Ezt követően az Atmedia kereskedelmi és portfólióigazgatója volt,...

Építkezni szeretek – interjú Palocsay Gézával

Nem érzi visszalépésnek, hogy az Adevinta után a kevésbé ismert Pepita.hu-nál folytatja, amelyből három év alatt százmillió euró forgalmú céget építene Palocsay Géza. A webáruházként és online piactérként is működő platform fejlődésének támogatására a...

Hiszünk a marketing erejében

Az üzleti döntéshozókat is jobban megszólítanák és mélyebben megismertetnék őket a marketing szerepeivel, feladataival és lehetőségeivel az idei Marketing Summit Hungary- n – mondta el Hinora Ferenc. A Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) elnöke az...
Várkonyi Balázs TOP25

Közös platformon

Várkonyi Balázs, eMAG-Extreme Digital, ügyvezető igazgató - Április közepén jelentették be, hogy összevonják a platformjaikat, és a jövőben az eMAG platformját használja a cég, az Extreme Digital vásárlóinak is erre kell váltaniuk. Miért volt szükség...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Elektromos furgonokkal zöldít a Tesco

Magyarországon elsőként vezetett be teljesen elektromos meghajtású furgonokat házhozszállítási szolgáltatásában a Tesco. Az MHC Mobility Magyarország flottapartnerrel közösen üzemeltetett járművekben a hűtőgépek is akkumulátorról működnek, így az áruházlánc az online rendeléseket károsanyag-kibocsátás nélkül tudja...

Tavaly is karbonsemlegesen működött a Magyar Telekom

Klímavédelmi, digitalizációs és sokszínűségi célok mentén meghatározott (2021-2030), ötödik fenntarthatósági stratégia fő célkitűzése, valamint az első év eredményei olvashatók a Magyar Telekom friss Fenntarthatósági jelentésében. A Magyar Telekom Csoport 2005 óta kezeli stratégiai szinten...

Több mint ezer beszállító csatlakozott a Schneider Electric zöld programjához

Idén a múlt évhez képest két pozíciót javítva a második helyet szerezte meg a Schneider Electric a Gartner ellátási láncokat értékelő toplistáján. A vállalat tavaly elindított kibocsátáscsökkentő kezdeményezéséhez már több mint ezer beszállító csatlakozott.Ismét...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....