A széles körben elterjedt műanyaghasználat korában az újrahasznosításra irányuló törekvések alapvető hatással lehetnek a természeti környezet jövőbeli állapotára. A körkörös gazdálkodásra való törekvésének köszönhetően a P&G két terméke, a Lenor és a Lenor Unstopabbles palackjai 50%-ban újrahasznosított anyagból készülnek, és már elérhetőek a magyar piacon. Ez a vállalat fenntartható fejlődési stratégiájának egyik fő eleme, és céljuk, hogy 2030-ig az összes P&G termék csomagolása újrahasznosítható legyen.
Az Európai Bizottság adatai szerint az európaiak évente több mint 25 millió tonna műanyaghulladékot termelnek, és ennek 59%-a a termékcsomagolásból származik. A nagyvállalatoknak ezért ebben is jelentős szerepet kell vállalniuk: tevékenységeik és programjaik által inspirálhatják a fogyasztóikat, és lehetővé tehetik szokásaik megváltoztatását és a környezet megmentését.
A Procter&Gamble, mint az egyik legnagyobb globális FMCG termelő vállalat, olyan márkákkal többek között, mint az Ariel, Pantene, Pampers, Head&Shoulders, Lenor, Jar vagy Gillette folyamatos erőfeszítéseket tesz, hogy pozitív hatással legyen a természeti környezetre. Elfogadott globális stratégiájának, az Ambitions 2030 projektnek egyik fő célkitűzése a körkörös gazdaság elvein alapuló megoldásokra való törekvés, ezen belül is különösen a műanyaghulladék feldolgozásával kapcsolatos intézkedések.
Elkötelezettségének részeként a P&G egyre gyakrabban úgynevezett PCR (Post Consumer Recycled) anyagot, azaz lakossági újrahasznosított műanyagot használ gyártási folyamataiban. A Lenor és Lenor Unstoppables termékek csomagolásának 50%-át mostantól ilyen újrahasznosított műanyagokból állítják elő.
A Lenor termékek PCR-rel való csomagolása nemcsak az ökológiai lábnyomunkat csökkenti, de megadja a lehetőséget a fogyasztóknak, hogy fenntartható döntéseket hozzanak, valamint ezáltal hozzájáruljanak a P&G által is támogatott felelős fogyasztás megvalósításához. – mondja Krubl Yvett, a Procter&Gamble kommunikációs menedzsere.
2018-ban egyedül a P&G használt 38 ezer tonna újrahasznosított műanyagot a termékeiben, ami 230 millió palacknyi Lenor vagy Ariel terméknek felel meg. Ez a palackmennyiség egymás mellé téve kiteszi az Északi-sarktól a Déli-sarkig tartó távolságot. Elkötelezettségének megőrzése érdekében a P&G célja, hogy termékei műanyag csomagolásában megduplázza az újrahasznosított anyagok felhasználását, valamint 2020-ig 52 ezer tonnára növelje a PCR használatát.
A Lenor termékek csomagolása csak egy a P&G számos kezdeményezéséből a műanyaggyártás megfékezésére és a körkörös gazdaság felé való törekvésre. A vállalat kiemelt törekvése, hogy termékei csomagolásának 100%-át újrahasznosíthatóvá vagy újra felhasználhatóvá tegye. Ez az arány jelenleg 86%.