- Hirdetés -

Fotókon a Sziget legjobb pillanatai

|

- Hirdetés -

A Robert Capa Kortárs Fotográfiai Központ évek óta jelen van a Szigeten, most viszont a Sziget jön a Capa Központba: Benkő Imre, illetve a Rockstar Photographers csapatának kiállítása 24 év Sziget-fotóiból válogat, látványos installációkon bemutatva a fesztivál különleges hangulatát – és az elmúlt két és fél évtizedet.

 

Huszonötödik éve augusztusban egy hét erejéig egy külön „ország” jön létre Budapest északi részében: az Óbudai-szigeten nyaranta egy másik világ kapui nyílnak meg, ahol a kor közösségi élményei esszenciális erejűvé válnak és a mindennapi élet bizonyos korlátai látótávolságon túlra kerülnek. Ha valaki kilátogat a Sziget fesztiválra, egy másik dimenzióba lép át. Ennek a különleges univerzumnak a hű krónikása a kezdetektől, 1993-tól Benkő Imre, illetve néhány éve immár a Rockstar Photographers csapata, akik fotóikkal a szigetlét legapróbb mozzanatait is képesek voltak és a mai napig képesek kellő finomsággal megörökíteni. Ennek a komplex és közös munkának eredményeit mutatja be az a kiállítás, amelyet Gerendai Károly és Müller Péter Sziámi, a fesztivál két alapítója nyitott meg július 11-én a Robert Capa Kortárs Fotográfiai Központban. Az évek során készült képekből Csizek Gabriella kurátor, a Mai Manó Ház főmunkatársa válogatásában az un. lightbox technika segítségével egy különleges látvány-installáció formájában, valamint hagyományos és vetített formában is megjelennek a fekete-fehér, színes, analóg és digitális technikával készült, illetve panorámagéppel és drónnal felvett Sziget-fotók.

 

 

Analóg emlékezet

 

A World Press Photo- és Prima Primissima-díjas Benkő Imre a megfigyeléseit fekete-fehérben rögzíti: a tömegben is létező egyedüllétet, a színpad mögötti előkészületekben elfáradtak tekintetét, a fesztivál díszleteiben létezés pillanatnyi abszurditásait. Nemcsak a fesztivál sajátosságaiból fakadó, magától értetődő, sok embert mozgató helyzeteket, hanem az ebben való részvétel egyéni megvalósulásait is láthatjuk képein. A hasonlóban mutatja meg az egyénit, a Sziget ezernyi arcát. Mindezt olyan mély humanizmussal teszi, mint ezt megelőző, hosszú éveken át tartó munkáiban mindig. Szerethetővé lesznek, de legalábbis kíváncsiság ébred és kérdések születnek a képek nézőiben, az önazonosság megtalálását egy-egy csoporthoz való tartozásban megélők iránt. Benkő Imre képeinek szerkezete olyan kiemeléseket és hangsúlyokat is ad, amelyek olykor meglepőek, különösek, gyakran szelíd humorral átszőttek és mindig jelentéssel teliek. A különböző szubkultúrák tagjai, az ezerféle zenei irányzatok rajongói, az eltérő nemzetek, generációk képviselői is mind-mind a Sziget egyenrangú lakóiként, résztvevőiként jelennek meg fotóin.

 

Benkő elsősorban analóg fényképezőgéppel dolgozik, de gyakran veszi elő HORIZON márkájú panorámagépét is, 2009 óta pedig digitális kamerát is használ. 1993 óta 456 tekercs filmet és 1973 darab színes digitális képet őriz az archívumában. A tárlat az 1993 és 2016 közötti szigetes munkáiból válogat.

 

 

Dinamikus életképek

 

A Sziget számára nagyon fontos a vizuális kommunikáció, emiatt alakult meg 2012-ben a Rockstar Photographers csapata, amely a Sziget Fesztivál mellett a cég többi rendezvényén is dolgozik. Feladatuk nemcsak a fotózás, hanem a Sziget következő évi arculatának részbeni meghatározása is. A Rockstar Photographers úgy épül fel, mint egy mini fotórovat: tagjai között többszörösen díjnyertes fotográfusok, fiatal feltörekvő fotósok és pályakezdő fiatalok is vannak. Fontosnak tartják az utánpótlás kinevelését is, ezért minden évben gyakornoki pozíciót is hirdetnek, akiknek a későbbi években is egyengetik az útját. A gárda több tagjának is itt indult be nemzetközi karrierje. Állandó tagjai Kálló Péter művészeti vezető és Buda Lorina fotós koordinátor, a kiállításon Kálló mellett Csudai Sándor, Fűrész Zsolt, Major Kata, Mudra László, Mohai Balázs és Varga Benedek képeit láthatjuk.

 

A csapat munkái a hagyományos riport- és reklámfotók keverékeként írhatóak le. Mivel a fesztiválokon minden csak egyszer történik meg, hitvallásuk, hogy ezeket az elillanó pillanatokat, dinamikus életképeket művészi igénnyel örökítsék meg. Nem csoda, hogy emiatt igyekeznek mindenhol ott lenni: egy-egy fotós naponta átlagosan 30 kilométert gyalogol a Szigeten!

A Rockstar Photographers elsősorban digitális technikával dolgozik, de fontos eszközük a fotóképzés egyik legújabb vívmánya, a drón is, amellyel gyakran pásztázzák és örökítik meg felülről is a fesztivált.

 

 

Woodstockból kultúrközpont

 

A Szigeten készült nyolcvan kiállított felvétel és vetített anyag páratlan dokumentuma a múlt századvég utolsó és az új század első évtizedének. Leképezik, ahogy húsz év alatt a „Kell egy hét együttlét”-szlogennel indult, és leginkább Woodstockra emlékeztető Diáksziget mostanra Közép-Európa legnagyobb kulturális rendezvényévé vált.

 

Aki ott volt, annak is biztos a meglepetés, aki pedig nem lehetett korábban részese, annak e kiállítás képeinél jobb kalauz nem kell a szigetlét megismerésében. A mind látványvilágában, mind tartalmában egyedülálló tárlat augusztus 31-ig látogatható a Nagymező utcai Capa Központban.

 

 

SZIGET 25 – FESZTIVÁLTÖRTÉNELEM fényképeken

 

Kiállított művészek:

Benkő Imre

Rockstar Photographers: Csudai Sándor, Fűrész Zsolt, Kálló Péter, Major Kata, Mohai Balázs, Mudra László és Varga Benedek

Kurátor: Csizek Gabriella

A kiállítás megtekinthető: 2017. július 12. – augusztus 31.

Belépő: 500 Ft (érvényes Sziget 2017 karszalaggal ingyenes)

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Kiderült, mi okozza a legnagyobb fejfájást az exportpiacra vágyó magyar kkv-knak

Régiós vonatkozásban átlagosan teljesítenek az exportpiacokon a hazai kis- és középvállalkozások, ugyanakkor összességében továbbra is csupán alig több mint 5 százalékuk értékesíti termékeit vagy szolgáltatásait külföldön. Mivel az ország gazdasági teljesítménye és növekedése szempontjából...

Már közel 100 üzletben ment élelmiszert a Penny és a Munch

Már Budapest teljes területén, valamint Baranya, Békés, Csongrád-Csanád, Hajdú-Bihar, Komárom-Esztergom, Győr-Moson-Sopron, Pest és Vas megyékben is elérhető a PENNY üzleteiben a Munch egyre népszerűbb élelmiszermentő szolgáltatása. A 65 újonnan csatlakozó egységgel a kiskereskedelmi üzletlánc...

Így védhetjük meg az adatainkat

Az okoseszközök korában a kommunikáció, a munkavégzés és a tartalomfogyasztás minden eddiginél könnyebb és hatékonyabb, ám a technológiai fejlesztések egyúttal új kockázatokkal is járnak mind a személyes, mind a vállalati adatok biztonságára nézve. Ezért...

Kiderült, jövőre kiket vizsgál majd a fogyasztóvédelem

2024-ben is számos területen számíthatnak átfogó fogyasztóvédelmi célellenőrzésekre a vállalatok – hívja fel a figyelmet az EY. Jövőre biztosan sor kerül az infláció letörése érdekében idén bevezetett intézkedések vizsgálatára, ahogyan a közműszolgáltatók működésének, a...

Exkluzív premierekkel zárja az évet az HBO Max

Közeledik az év vége, így decemberre is tartogat néhány nagyszerű tartalmat az HBO Max. Több magyar film, köztük exkluzív premierek (Utolsó esély, Café Marylin), blockbuster franchise (Pókember), karácsonyi filmek és animációk (Mariah Carrey All...

A Sztárbox és a Reggeli miatt is eljárás indult

A „Sztárbox” és a „Reggeli” című műsorszámok egy-egy epizódja miatt is eljárást indít az RTL szolgáltatója ellen a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa. A testület több, külföldi hatóság alá tartozó műsorszám helytelen...

Hatályos: jövőre sem kell reklámadót fizetni

A november 30-i Magyar Közlönyben megjelent az adótörvények módosításáról szóló törvény Novák Katalin köztársasági elnök aláírásával, így jogerőre emelkedett a jogszabály, amely alapján a reklámadó mértéke 2024. december 31-ig továbbra is az adóalap 0...

Átlépte a másfél milliárdos határt az 5G

Az év végére 5-ből 1 mobilelőfizetés már az 5G technológiát használja majd a világban, vagyis a számos piacon továbbra is érezhető gazdasági és geopolitikai nehézségek ellenére töretlenül terjed a legújabb hálózati generáció – derül...

Tovább kalandozik Thuróczy Szabolcs és a SsangYong

A legszigorúbb apósjelölt szívét is meglágyítja a SsangYong Torres – legalábbis a friss kampányfilmek szerint. A dél-koreai SUV specialista legújabb modelljének bevezetőkampányáért a Mediator felelt.A dél-koreai SUV specialista új kalandokat és a hétköznapokból való...

Egyre jobban figyelnek a fenntarthatóságra a hazai vállalatok

A hazai cégek minden korábbinál nagyobb figyelemmel fordulnak a fenntarthatóság felé és egyre inkább érzik magukat is érintettnek – derül ki a K&H fenntarthatósági index hátteréül szolgáló kutatásból. A nagyvállalatok messze a legaktívabbak a...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Különleges összefogás a CO2-kibocsátás csökkentéséért

A Mars Magyarország két nagyvállalattal lépett partnerségre annak érdekében, hogy csökkentse beszállítói tevékenységének karbonlábnyomát. Ez a lépés összhangban áll az anyavállalat Nettó Zéró Kibocsátási Ütemtervével, amelynek célja, hogy 2050-re elérje a nettó nulla szén-dioxid...

Kiderült, mi okozza a legnagyobb fejfájást az exportpiacra vágyó magyar kkv-knak

Régiós vonatkozásban átlagosan teljesítenek az exportpiacokon a hazai kis- és középvállalkozások, ugyanakkor összességében továbbra is csupán alig több mint 5 százalékuk értékesíti termékeit vagy szolgáltatásait külföldön. Mivel az ország gazdasági teljesítménye és növekedése szempontjából...

Már közel 100 üzletben ment élelmiszert a Penny és a Munch

Már Budapest teljes területén, valamint Baranya, Békés, Csongrád-Csanád, Hajdú-Bihar, Komárom-Esztergom, Győr-Moson-Sopron, Pest és Vas megyékben is elérhető a PENNY üzleteiben a Munch egyre népszerűbb élelmiszermentő szolgáltatása. A 65 újonnan csatlakozó egységgel a kiskereskedelmi üzletlánc...

Így védhetjük meg az adatainkat

Az okoseszközök korában a kommunikáció, a munkavégzés és a tartalomfogyasztás minden eddiginél könnyebb és hatékonyabb, ám a technológiai fejlesztések egyúttal új kockázatokkal is járnak mind a személyes, mind a vállalati adatok biztonságára nézve. Ezért...

Kiderült, jövőre kiket vizsgál majd a fogyasztóvédelem

2024-ben is számos területen számíthatnak átfogó fogyasztóvédelmi célellenőrzésekre a vállalatok – hívja fel a figyelmet az EY. Jövőre biztosan sor kerül az infláció letörése érdekében idén bevezetett intézkedések vizsgálatára, ahogyan a közműszolgáltatók működésének, a...
- Hirdetés -

Podcast

A sneaker az új generáció óraszenvedélye

A sneakerek embereket, generációkat kötnek össze, a resellerek óriási pénzeket kaszálnak a legkisebb kiegészítőkkel is, a laikusok pedig nem értik, miért. Erről rántja le a leplet Trunk Tamás, a Dablty alapítója, influenszer és Z-generációs...

A piac előtt tudtunk járni

A csapból is az AI folyik, és ez még egy darabig biztos így lesz. Nem csoda hát, hogy többek között erről, valamint ügynökségépítésről és a Brand Festivalról is folyt a beszélgetés Biró Lászlóval, a...

A listák hatalma – Signature40 a Business Lounge-ban

Az idei Marketing Summiton már másodjára hirdették ki a 40 legjobb marketingmenedzser listáját, a Signature40-t. Így a szeptember 27-ei Business Lounge is ekörül forgott. Vaszary Ádám, a lista társalapítója a lista hátteréről, az inspirációról...

Don't Miss

Ha kétszer ennyien olvasnának minket, az egész ország gazdagabb volna

Mindenkinek azt javaslom, hogy olvasson több Portfoliót. Biztos kevésbé vagyunk szórakoztatók, mint a TikTok, de vannak értelmes gondolatok és információk, amelyek segítenek ezekben a bizonytalan időkben – mondja Bán Zoltán, a gazdasági portált működtető...

Hiszünk a szinergia erejében

A csatornák kombinációja eredményezi a legnagyobb hatékonyságot marketingtevékenységünk során – mondta el Charlotte Miles. Az IKEA Csehországért, Magyarországért és Szlovákiáért felelős marketing menedzsere az mmonline.hu-nak adott interjúban beszélt arról, hogy miért indították el már...

Időt és energiát spórolunk ügyfeleinknek – interjú Csiszár Gergővel

Gyorsabb és hatékonyabb együttműködések, ahol jó nagy betűkkel folyamatosan látható minden fontos KPI az ügyfél számára, nincs kamuzás – többek között ezt nyújtja a felhasználók számára a Post For Rent új megoldása Csiszár Gergő...

Akár gyorsíthatunk is tovább

Erős növekedési fázisban vagyunk, és az a célunk, hogy ez az ütem tartósan fennmaradjon – nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak R. Kovács Dániel. A Front Page Communications alapítója, ügyvezető igazgatója nem titkolja, hogy ügynökségi területen...

Az áraknak emelkedniük kell

A televíziós hirdetési áraknak emelkedniük kell ahhoz, hogy minden reklámozó hozzáférhessen a tévé által biztosított elérésekhez – nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Dudás Gergely. Az RTL Magyarország bevételekért felelős vezérigazgató-helyettese jelezte azt is, hogy éppen...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Különleges összefogás a CO2-kibocsátás csökkentéséért

A Mars Magyarország két nagyvállalattal lépett partnerségre annak érdekében, hogy csökkentse beszállítói tevékenységének karbonlábnyomát. Ez a lépés összhangban áll az anyavállalat Nettó Zéró Kibocsátási Ütemtervével, amelynek célja, hogy 2050-re elérje a nettó nulla szén-dioxid...

Már közel 100 üzletben ment élelmiszert a Penny és a Munch

Már Budapest teljes területén, valamint Baranya, Békés, Csongrád-Csanád, Hajdú-Bihar, Komárom-Esztergom, Győr-Moson-Sopron, Pest és Vas megyékben is elérhető a PENNY üzleteiben a Munch egyre népszerűbb élelmiszermentő szolgáltatása. A 65 újonnan csatlakozó egységgel a kiskereskedelmi üzletlánc...

Egyre jobban figyelnek a fenntarthatóságra a hazai vállalatok

A hazai cégek minden korábbinál nagyobb figyelemmel fordulnak a fenntarthatóság felé és egyre inkább érzik magukat is érintettnek – derül ki a K&H fenntarthatósági index hátteréül szolgáló kutatásból. A nagyvállalatok messze a legaktívabbak a...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....