- Hirdetés -

Ennyit költünk Halloweenra

|

- Hirdetés -

A családok többsége nagyjából 2000 forintot költ Halloweenra, és otthon pihennek az őszi szünetben – derül ki a Formatex felméréséből. Néhány apró csúccsal kezdődik a karácsonyi vásárlási szezon a játékpiacon.

 

A Játéksziget bolthálózatot üzemeltető Formatex felmérést készített több, mint 600 család bevonásával arról, hogy hogyan ünneplik a Halloweent, illetve mivel töltik az őszi szünetet. A válaszadók közel 90 százaléka állította azt, hogy ismeri az ünnep eredetét, olvasott róla, több, mint 80 százalékuk töklámpást is készít, de csak harmaduk megy el szabadtéri rendezvényre és körülbelül ugyanennyien öltöznek be rémisztő jelmezekbe egy-egy buli kedvéért. A megkérdezettek csupán 6 százaléka vallotta be, hogy egyáltalán nem tartja ezt az ünnepet, 13,6% horrorfilmet néz, 16,6 százalékuknak pedig inkább a gyerekei öltöznek be. Fejenként 1-2000 forintot költenek a legtöbben, 20% alatt van azok száma, akik akár 5000 forintot is kiadnak egy-egy Halloween partira készülődve. A legnépszerűbb kelléknek továbbra is a töklámpás számít, a megkérdezett családok mintegy 30%-a szeret saját kezűleg is töklámpást készíteni, 5% gondolja úgy, hogy a Halloween csak egy külföldi hagyomány majmolása, ezért nem kedveli. A válaszolók közel fele azonban jó bulinak tartja, 10 százalékuknak pedig a gyerekei szeretik.

 

„A játékboltban kapható ijesztő dekorációt és a jelmezeket a válaszadóink közel 60 százaléka sorolta a legnépszerűbb kellékek közé, az arcfestékeket és sminkkészleteket pedig közel 40 százalék. A Halloween nem okoz jelentős forgalom növekedést a játékboltokban, ezt alátámasztja az online felmérés is, hiszen a családok átlagosan 1-2000 forintot költenek erre az ünnepre. A november 3-i internetes vásárlás napja viszont 300 százalékkal növeli a webáruházunk forgalmát, melyet november végén a Black Friday követ, általában 30-szoros növekedést produkálva egy átlagos novemberi naphoz képest. Egy egy napos forgalmi csúccsal veszi kezdetét tehát a karácsonyi szezon, ami idén az őszi szünettel is egybe esik- mondta el Borhi János, a Formatex ügyvezetője.

 

A Formatex kérdésére a családok 4 százaléka azt válaszolta, hogy az őszi szünetben nem csinál semmit, közel 60%-a leginkább otthon pihen, 40% valamilyen környékbeli családi programot választ, 7,6% tervez belföldi utazást és csak 1,1% utazik külföldre. A játékkereskedő vállalat egy korábbi felmérésből az is kiderült, hogy a szülők 37,7 százaléka több kisebb szünetet preferál év közben, 60%-a pedig helyesnek tartja a hosszú nyári szünetet.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Kommunikációs királynők: nők a TOP50-ből

Úgy tűnik, a marketinges és kommunikációs szakma igazán fekszik a nőknek, mivel huszonhárom hölgy képviselteti magát a Marketing&Media magazin idei TOP50-es listáján. A dobogón két hölgyet is találhatunk, a tavaly szintén második Bánhegyi Zsófia,...

Reklámpiac: szebb képet festenek az adatok

Az idei reklámköltési adatok sokkal szebb képet festenek, mint az egy évvel ezelőttiek. A 2020. tavaszi pánikot követően a hirdetők láthatóan megtanultak együtt élni a járványhelyzettel. Sok hirdetői szektornál még a 2019-es év hasonló...

Nem csökken a magyarok utazási kedve

A főszezon lezárultával sem csökken a magyarok utazási kedve – derül ki a Reacty Digital nyár végi felméréséből. Idén a hazai célpontok kerültek előtérbe, elsősorban pihenésre vágytak a nyaralni indulók és kocsival vágtak neki...

Egymásra talált a LifeMax és az Armadillo

Számos idős ember életét mentheti meg a LifeMax kis készüléke, amivel segítséget hívhatnak baj esetén. A szolgáltatás kapcsán az arculat kialakítása mellett a brand felépítése, a kampány tervezése és kivitelezése is a Római-parton található...

A Bátor Tábornak gyűjt a Fókusz Plusz

Adománygyűjtő különkiadással jelentkezik szeptember 18-án az RTL Klub Fókusz Plusz című műsora a Bátor Tábor 20 éves születésnapja alkalmából. Az élő adás két házigazdája Barabás Évi és Tokár Tamás lesz. A műsorban – melynek során...

Eredménytelen lett a gyöngyösi pályázat

A Budapest 105,9 MHz-es frekvencia pályázata hiánypótlással folytatódik, a gyöngyösi kisközösségi rádiós tender viszont eredménytelenül zárult. A Médiatanács a Budapest 105,9 MHz körzeti médiaszolgáltatási lehetőség közösségi jellegű használatára kiírt pályázati eljárásában a beérkezett egyedüli...

Ilyen lesz a megújult Budapesti Őszi Fesztivál

Több mint százötven programmal, harminc helyszínen várja a közönséget a Budapesti Őszi Fesztivál. A fővárosi rendezvény megújult formában valósul meg szeptember 26. és október 10. között. A fesztiválon a "Kik vagyunk mi, budapestiek?" kérdésre sűrű...

Jubilál a Magna Global Hungary

Idén 20 éves a Magna Global Hungary, az Interpublic Group of Companies (IPG) magyarországi ügynökségei 2001-ben alapították meg a céget, ami az IPG hazai médiavásárló szervezete. Az Interpublic a világ egyik legnagyobb ügynökségi csoportosulása. 1902-ben...

Taxis projektben a Positive Adamsky

A Főtaxi és a Budapest Taxi közösségi médiás csatornáinak kezelésére kapott megbízást a Positive Adamsky digital&social tagügynöksége. Budapest legrégebbi taxitársasága a márkaarculat fiatalítását tűzte ki célul.A Stelius Befektető Zrt. mindkét taxis tagvállalata, a Főtaxi...

Itt a legújabb TOP50, Szabó Béla vezeti a marketingesek rangsorát

A Marketing&Media magazin idei, a legsikeresebb hazai marketingszakembereket bemutató listáján szereplők több mint a harmada cserélődött 2020-hoz képest, nagyon sok esetben személyi változások mozgatták a Top 50 összetételét. Évről évre igazolódik, hogy messze nem...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Marketinges állócsillagok: akiknek bérelt helyük van

Az idei Top 50-ben szereplők 24 százaléka az eddigi összes rangsorban szerepelt. Ráadásul ennek a „kemény magnak” a többsége már a 2016-os első toplistánk összeállításakor is ugyanannál a cégnél és ugyanabban a pozícióban dolgozott,...

Kommunikációs királynők: nők a TOP50-ből

Úgy tűnik, a marketinges és kommunikációs szakma igazán fekszik a nőknek, mivel huszonhárom hölgy képviselteti magát a Marketing&Media magazin idei TOP50-es listáján. A dobogón két hölgyet is találhatunk, a tavaly szintén második Bánhegyi Zsófia,...

Reklámpiac: szebb képet festenek az adatok

Az idei reklámköltési adatok sokkal szebb képet festenek, mint az egy évvel ezelőttiek. A 2020. tavaszi pánikot követően a hirdetők láthatóan megtanultak együtt élni a járványhelyzettel. Sok hirdetői szektornál még a 2019-es év hasonló...

Nem csökken a magyarok utazási kedve

A főszezon lezárultával sem csökken a magyarok utazási kedve – derül ki a Reacty Digital nyár végi felméréséből. Idén a hazai célpontok kerültek előtérbe, elsősorban pihenésre vágytak a nyaralni indulók és kocsival vágtak neki...

Egymásra talált a LifeMax és az Armadillo

Számos idős ember életét mentheti meg a LifeMax kis készüléke, amivel segítséget hívhatnak baj esetén. A szolgáltatás kapcsán az arculat kialakítása mellett a brand felépítése, a kampány tervezése és kivitelezése is a Római-parton található...
- Hirdetés -

CMO

Szabó Béla

Növekvő stratégiai tudás

Szabó Béla Magyar Telekom, márka- és lakossági kommunikációs igazgató – Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? – Rengeteg mindenre: a purpose alapú működésünk és stratégiánk mind üzletileg, mind márkaépítés szempontjából kiemelkedően teljesített. Olyannyira, hogy több márkát...