Egyre nehezebb megtalálni és megtartani a megfelelő munkatársakat a vállalkozások számára, és egy ilyen környezetben érthető módon felértékelődik a minél jobb munkavállalói élmény biztosítása. A BrandMania stábja utánajárt, hogy milyen eszközökkel lehet ezt megvalósítani és a műsorból többek között az is kiderül, hogy mennyire elkötelezettek a hazai dolgozók a munkaadójuk iránt.
Óriási kihívás a nagy márkáknak a munkavállalói élmény biztosítása, azonban érdemes erőfeszítéseket tenniük ebbe az irányba, mivel a következő években ezen nagy hangsúly lesz. A BrandMania stábja utánajárt, hogyan lehet növelni a dolgozói elkötelezettséget és arra is rákérdezett, hogy mindez milyen hatással van az üzleti eredményekre.
Bakos Réka, az Aon Magyarország vezető tanácsadója a műsornak nyilatkozva elmondta, hogy a magyar vállalatoknál 60 százalék fölött van a munkavállalói elkötelezettség, azonban az utóbbi három évben folyamatosan csökken ez az érték. A legjobb munkahelyek pedig azok, ahol ezt magasan tudják tartani.
Az Aon Magyarország kutatása szerint egyelőre nincs középpontban a munkavállalói élmény a nagyvállalatoknál itthon. Dan Riley, az Aon Hewitt társtulajdonosa szerint sok még a kihasználatlan lehetőség. A szakember úgy véli, hogy a folyamatos dialógus kritikus fontosságú, nem elég évente egyszer beszélgetni az alkalmazottakkal, hanem folyamatosan kell kommunikálni. Azok a cégek lesznek eredményesebbek, amelyek így járnak el és erősebb lesz esetükben a munkavállalói lojalitás is.
A munkáltatói márka jelentőségéről beszélt a legújabb BrandManiában Kreiter Éva, a Dreher Sörgyárak HR igazgatója, aki elmondta azt is, hogy a cég eddig főként belülre koncentrált, hogy a már ott dolgozóknak minél jobb környezetet teremtsenek, de ezt most már kifelé is meg kell mutatni.
A rugalmasság az egyik legmeghatározóbb munkavállalói élmény a Microsoft Magyarországnál – mondta el Szentpétery Boglárka, a társaság HR igazgatója. Olyan vállalati kultúra, illetve vezetői hozzáállás van a cégnél, ami mindezt lehetővé teszi. Így például nincs meghatározva, hogy mennyi napot dolgozik valaki otthonról, hiszen a teljesítmény számít. De nem csak bárhonnan lehet dolgozni, hanem az életciklusokat is igyekeznek figyelembe venni, például hat hét apasági szabadság jár teljes fizetéssel ha baba érkezik a családba.
Márton Katalin, a Praktiker HR igazgatója többek között arról beszélt, hogy egyre tudatosabbak a munkavállalók, pontosan meg tudják határozni, milyen események, pontok, amik fontosak a munkavállalói élményük kapcsán, ez alapján pedig könnyebb stratégiát kidolgozni.
A BrandMania legújabb adásának ismétlését megnézheti szombat délelőtt az RTL Klubon, vasárnap délelőtt az RTL II-n, vagy ide kattintva.