Ismét elindult a Tesco helyi közösségi kezdeményezéseket támogató pályázati programja, az „Ön választ, mi segítünk”. A program eddigi fordulóiban az áruházlánc több mint 800 környezetszépítő, oktatási és képesség-fejlesztési, illetve egészséges életmódra ösztönző kezdeményezés megvalósításához járult hozzá. A nyolcadik fordulóban a Tesco további mintegy 180 pályázatot fog támogatni összesen több mint 40 millió forinttal. A legkreatívabb, leginnovatívabb pályázat ezúttal is 400 000 forintos különdíjban részesül, és a járványhelyzetre tekintettel a jelentkezők a vírus elleni védekezéshez szükséges eszközök, felszerelések beszerzésének pénzügyi támogatására is pályázhatnak. A Tesco a jelentkezéseket október 14-ig várja.
A Tesco számára fontos, hogy támogassa azokat a helyi közösségeket, ahol vásárlói és munkatársai élnek, ezért hívta életre 2016-ban az „Ön választ, mi segítünk” pályázati programját. A pályázatra – amelyre a jelentkezés a mai napon indult és október 14-ig tart – olyan helyi szervezetek, baráti közösségek, alapítvánnyal nem rendelkező bölcsődék, óvodák és iskolák, továbbá nonprofit kis- és középvállalkozások, társasházak és lakásszövetkezetek jelentkezését várják, akik kezdeményezésükkel a helyi közösség életének fejlődéséhez járulnának hozzá. Legyen az akár egy közös tér felújítása, állatvédelmi vagy művészeti program, esetleg önkéntesek képzése a rászorulók megsegítésére. Az előző fordulóhoz hasonlóan ismét különdíjjal értékelik a szakmai bírálók döntése alapján a legkreatívabb, leginnovatívabb pályázatot.
A Tesco tudja, hogy a március óta tartó vírushelyzet elleni védekezés különös terhet ró a szervezetekre, közösségekre, ezért létrehozott egy új pályázati kategóriát, melyben fertőtlenítő szerek, higiéniai eszközök, valamint egyéb, a biztonságot és egészségmegőrzést támogató felszerelések, például maszkok, gumikesztyűk beszerzéséhez kaphatnak anyagi támogatást a pályázók. Emellett a szervezetek a rászoruló csoportok mentális egészségéről való gondoskodást célzó kezdeményezésekkel is pályázhatnak (pl. krízisvonal üzemeltetése), illetve az egészségügyi ellátórendszert és az egészségügyi dolgozókat segítő projekteket is várja a vállalat.
Az aktuális, nyolcadik fordulóban szeptember 14. és október 14. között, a program weboldalán keresztül várják a jelentkezéseket. A beérkezett pályázatokat ismét az Effekteam Egyesület független szakértői bírálják el, ők választják ki, hogy mely kezdeményezések juthatnak tovább az áruházi szavazási szakaszba. Ekkor már a Tesco vásárlóinak kezében lesz a döntés, hiszen 2020. november 30. és 2021. január 3. között szavazataikkal ők határozhatnak arról, hogy melyik kezdeményezés kapja a 400, a 200, valamint a 100 ezer forintos támogatást. A független szakértők szakmai szempontok (kidolgozottság, innovativitás, kreativitás és fenntarthatóság) alapján egy pályázót idén is további 400 ezer forint különdíjra javasolnak, amelynek nyertesét november végén, a szavazási időszak elindulásával egyidőben hirdeti ki a Tesco. A pályázati téma kiválasztásánál és az anyag összeállításánál ezért érdemes figyelembe venni ezt a plusz támogatási lehetőséget is.