Kezdeményezte könyveinek visszahívását az Alexandra hálózatából a Central Csoport két kiadója. A lépést azzal indokolják, hogy így tiszta lappal tudják újratárgyalni értékesítési szerződéseiket.
Az egyre több részletében napvilágra kerülő Alexandra csődhelyzet kapcsán a Central Csoport január 17-én közleményben hívta fel a figyelmet az események összetettségére és veszélyeire, amiről az mmonline.hu-n is beszámoltunk. Mint fogalmaztak „a piac szerkezetéből fakadóan az ellátási lánc egyes szereplőinek működési problémái kihatnak magára a teljes piacra is. A szereplőknek szembe kell néznie azzal a ténnyel, hogy a kialakult problémák teljes körű rendezésére nincsenek kész forgatókönyvek, nincs egyetlen, minden szempontból jó megoldás.”
Az elmúlt hetekben a Central Csoport szakemberei minden lehetséges rendelkezésre álló eszközzel igyekeztek támogatni a hazai könyvkereskedelmi rendszer fenntartható átszervezését. Mind az érintett könyvkiadókkal, mind a könyvkereskedőkkel őszinte hangvételű tárgyalásokat folytattak – derül ki a társaság újabb közleményéből.
Ahogy Szügyi Gergely, a Central Csoport stratégiai igazgatója fogalmazott: „Több olyan forgatókönyvet dolgoztunk ki, és tártunk a tárgyalópartnereink elé, amikből kiindulva közösen lehetőségünk lenne hosszú távon biztosítani a könyvpiac stabil működésének feltételeit. A fenntartható és átlátható piaci struktúra víziója a kezdetektől érvelésünk alapja volt, ebben mindig következetesek voltunk és vagyunk.”
Ahogy az üzleti élet más területein is megtörténne egy hasonló helyzetben, a könyvpiacon is megélénkült a verseny az egyik legnagyobb szereplő csődjének hírére. A további feladatokkal kapcsolatban Szügyi Gergely a következőket nyilatkozta: „Minden erőfeszítésünk ellenére el kell fogadnunk, hogy tárgyalópartnereinknek egyéb szempontokat is figyelembe kell venniük, amely szempontokra a Central Csoportnak nincs ráhatása. Nehéz döntést kellett meghoznunk azzal, hogy visszahívjuk könyveinket az Alexandra bolthálózatából. A Central kiadói érdekeltségeivel jelenleg arra koncentrál, hogy könyvkészleteit optimalizálja. A cégcsoport céljai nem változtak: tervezhető, kiszámítható üzleti modellekre építve stabil kereskedelmi kapcsolatokon keresztül kultúrát közvetíteni a hazai könyvpiacon. A továbbiakban is nyitottak vagyunk minden olyan együttműködési lehetőségre, amellyel értéket teremthetünk a hazai kultúrafogyasztó társadalom számára.”