A járványhelyzet miatt bevezetett kormányzati intézkedések és a szabályozási változások jelentős lökést adtak a vállalkozások digitalizációjához. A Digiméter 2020 őszén megjelent kutatása szerint azonban még van hova fejlődni, ugyanis a magyar cégek általános digitális érettségi mutatója jelenleg százból 40 ponton áll. A K&H Bank tapasztalatai alapján a vállalkozói ügyfelek kifejezetten nyitottak a digitális banki megoldások, főként a mobilbank használata iránt. A pénzintézet most pedig az elektronikus megoldások fejlesztésének egy újabb lépéséhez érkezett: elindította az egyéni vállalkozók számára az online videóhívással történő számlanyitást.
Felgyorsultak a digitalizációs folyamatok a vállalkozások életében: egyrészt a járványhelyzet miatt bevezetett kormányzati intézkedések, valamint az olyan szabályozási változások hatására, mint például a NAV online adatszolgáltatás. A hazai kkv szektornak azonban még így is van hova fejlődnie, ugyanis a Digiméter 2020 őszén megjelent kutatása alapján, a magyar cégek általános digitális érettségi mutatója a száz pontból jelenleg 40 pontra tehető. A felmérés több témakörben vizsgálta a cégek digitális képességeit, érettségét, többek között kitérve a vállalkozásvezetésre, értékesítésre és marketingre, információbiztonságra és a digitális pénzügyek vizsgálatára. Ez utóbbi esetében leginkább az online bankolást (90%) és az e-számlázást (81%) használják a hazai cégek. „Vállalkozói ügyfélkörünkben egyre nagyobb nyitottságot és igényt tapasztalunk a digitális szolgáltatások iránt, így például az átutalások már szinte teljes mértékben online valósulnak meg. Ezzel párhuzamosan a mobilbank használata is dinamikusan növekszik: a felhasználók száma 28 százalékkal, a forint tranzakciók 18 százalékkal, míg a deviza megbízások száma 40 százalékkal nőtt az év első 9 hónapjában. Emellett a papírmentes tranzakciók, mind a szerződések elektronikus küldése az e-postán keresztül vagy az e-kivonatok használata is már a mindennapok részét képezi a nálunk bankoló ügyfeleknél” – összegezte a tapasztalatokat Kökény Roland, a K&H kkv szegmens marketing vezetője.
Teljes értékű vállalkozói számlanyitás videohívásban a bankfiók felkeresése nélkül
A digitális, innovatív szolgáltatások iránt elkötelezett pénzintézet most egy újabb megoldással, a videóhíváson keresztüli számlanyitás elindításával teszi még gyorsabbá és kényelmesebbé az ügyintézést a digitalizációra nyitott egyéni vállalkozók számára. „A számlanyitáshoz mindössze személyazonosító igazolványra, lakcímkártyára, valamint az egyéni vállalkozó nyilvántartásba vételi számára van szükség, melyeket elég a videóhívás során bemutatni. A szolgáltatás újdonsága, hogy a számlanyitás teljes folyamata és a további pénzügyi ügyintézés is történhet a K&H ügyfélpontok személyes felkeresése nélkül. Így a bankolás „otthonosabbá” válhat, ami a járványhelyzetben különösen fontos” – tette hozzá Kökény Roland.
Az új folyamat nem igényel semmilyen speciális technikai eszközt, akár okostelefonról is lebonyolítható. Első lépéseként egy telefonos visszahívásra kell regisztrálni, majd a videóhívás során, a sikeres személyazonosítás után meg is nyílik a vállalkozói számla. A videóhívás alatt történik meg az üzleti bankkártya igénylése, a digitális banki szolgáltatások – a vállalkozói e-bank és e-posta – beállítása, valamint a további kényelmes ügyintézést garantáló mobilbank alkalmazás letöltése.