- Hirdetés -

Topsztorik a hazai médiapiacról

|

Az idei esztendő sem nélkülözte a váratlan eseményeket a hazai médiapiacon. A járványhelyzet nehéz helyzetbe hozott számos piaci szereplőt, új vezető érkezett a Mediaworks-höz, külföldön terjeszkedett a TV2, Vaszily Miklós beszállt az internetbe, Köves Slomó kiszállt a médiából, az Index szerkesztősége pedig teljesen lecserélődött.

 

Átmárkázási hullám a televízióknál

Az év meghatározó trendjének tűnik az átmárkázás a hazai televíziós piacon. Nem szokatlan, hogy egyes csatornákat olykor nemcsak tartalmukban, hanem nevükben is megújítanak, azonban az idén meglepően sok átnevezésre került sor.

A TV2 Csoport igyekszik minél több tematikus adójánál is megjeleníteni az anyacsatorna márkanevét. Így tavasszal a korábbi Humor+ a TV2 Comedy nevet vette fel, a Kiwi Tv nevű gyerekcsatornából TV2 Kids lett, az ősszel pedig a gasztronómiai tematikájú LiChi Tv-t keresztelték át TV2 Séfre. Utóbbinak ez már a harmadik elnevezése, mert eredetileg Chili Tv néven indult.

Az eddig FilmBox Plus nevű előfizetéses csatorna a FilmBox Stars nevet kapta, ami az átkeresztelésen kívül más változást nem hozott. Erre egyébként azért volt szükség, mert a FilmBox OTT-szolgáltatása a FilmBox+ névre vált, és kavarodásokat okozhatott volna a hasonló márkanév. Az Investigation Discovery is új elnevezést kapott az ősszel, már az ID márkát használják. December közepétől pedig a Paramount Channel is módosítja a nevét, méghozzá Paramount Networkre.

 

Külföldön terjeszkedett a TV2 Csoport

A TV2 Csoport felvásárolta Szlovénia harmadik legnagyobb televíziós társaságát, a Planet Tv-t. A vállalat ezt megelőzően a Telekom Slovenije érdekeltségébe tartozott. A Planet Tv-hez három általános tematikájú szórakoztató csatorna tartozik, ezek a Planet, a Planet 2 és a Planet Plus nevet viselik, a főműsoridős közönségarányuk pedig hat százalék körül alakul.

A társaság vezérigazgatójává Pavel Stanchevet nevezték ki, aki megtartotta a TV2 Csoportnál betöltött vezérigazgatói posztját is. Egyébként Stanchev 2013-tól egy éven át már egyszer betöltötte ugyanezt a pozíciót a szlovén médiavállalatnál. A vezérigazgató egy korábbi interjúban arról beszélt, elképzelhető, hogy a jövőben Budapesten gyárthatnak majd tartalmakat a szlovén televíziós érdekeltségük számára.

 

Vaszily Miklós beszállt az Indamediába

A TV2 Csoport igazgatósági elnökeként is ismert Vaszily Miklós márciusban megvásárolta az Indamedia Csoport 50 százalékos tulajdonrészét Oltyán Józseftől. Az online médiapiacon jelentős érdekeltségekkel rendelkező társaság másik tulajdonosa változatlanul Ziegler Gábor maradt.

Az Indamediához tartozik a Blog.hu, a Femina, a Dívány, a Napi.hu és a Totalcar is. November óta pedig már nemcsak a reklámfelületeit értékesítik az Indexnek és a Velvetnek, hanem a tulajdonosai is, hiszen az Index.hu Zrt. részvényeit visszavásárolták a Magyar Fejlődésért Alapítványtól.

 

Kiszállt a médiából az EMIH

Megvált minden médiapiaci érdekeltségétől a Köves Slomó vezette Egységes Magyarországi Izraelita Hitközség (EMIH). A Brit Media Kft.-n keresztül 2015-ben jelentek meg a médiában, és a céljuk az volt, hogy ennek révén szélesebb körhöz juttathassák el a számukra fontos társadalmi, kulturális üzeneteiket.

„Az elmúlt évek keserű tapasztalatai után fel kellett ismernünk, hogy a nyilvánosság politikai polarizáltsága és a hideg polgárháborús viszonyok miatt a helyzet egyelőre nem érett az általunk képviselt értékelvű megközelítésre” – indokolta Köves, hogy végül az idén miért döntöttek úgy, hogy kiszállnak minden médiás érdekeltségükből. Ez a 168 Órát és a Neokohn.hu-t érinti, ezenfelül kisebbségi részesedésük volt a Klubrádiót működtető cégben, valamint övék a Klubrádiónak helyet adó ingatlan is. Az érdekeltségeket a Pesti Hírlap tulajdonosaként ismert Milkovics Pál vette át.

 

Vezetőváltas a Mediaworks-nél

Április 15-én távozott a Közép-európai Sajtó és Média Alapítvány tulajdonában lévő Mediaworks Zrt. éléről Liszkay Gábor vezérigazgató. Lemondását azzal indokolta, hogy befejeződött a kiadóvállalat médiaportfóliójának kialakítása és a szervezeti, gazdasági integrációja.

A társaság vezérigazgatójává Szabó Lászlót nevezték ki. Az új Mediaworks-vezér az elmúlt években Magyarország washingtoni nagykövete volt, előtte pedig közel húsz évig nemzetközi gyógyszeripari vállalatoknál dolgozott. 2010-től a Teva Magyarország Zrt.-t vezette, 2014-től a Külgazdasági és Külügyminisztérium államtitkár- és miniszterhelyettese volt. A nagyköveti posztot 2017 óta töltötte be.

 

Felállt az Index szerkesztősége

Július végén távozott az Index hírportál teljes szerkesztősége, miután a tulajdonos alapítványt képviselő Bodolai László menesztette Dull Szabolcs főszerkesztőt. Ezt a lépést a lap munkatársai a szerkesztőség munkájába való beavatkozásként értékelték. A felmondási idők lejártával szeptemberben a régi indexes stáb utolsó tagjai is távoztak a hírportáltól.

Az Index.hu Zrt. vezérigazgatójává és az Index főszerkesztőjévé Szombathy Pált nevezték ki, aki november végéig töltötte be ezt a posztot, az utódja pedig Fekete-Szalóky Zoltán lett. A régi indexes szerkesztőség jelentős része október 2-án Telex.hu néven indított hírportált, aminek költségét az olvasók támogatásából finanszírozták.

 

Heszler Róbert

A Marketing&Media magazin idei utolsó számában mintegy 40 hazai topvezető értékeli az idei évet, latolgatja, hogy mi várható 2021-ben illetve beszél ünnepi szokásairól. A Digitalstandon is elérhető lapszámban emellett összeállítások olvashatók 2020 jelentősebb történéseiről a hazai és nemzetközi médiapiacon, a digitális iparban, vagy éppen a márkák világában.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ennyivel nőttek az ingatlanárak a fővárosi agglomerációban

Megnövekedett a kereslet a fővárosi agglomerációs térség ingatlanjai iránt, 2022-höz képest 6, 2023-hoz mérten pedig 26 százalékkal több ingatlan cserélt tulajdonost a területen. A négyzetméterárak a teljes agglomerációt vizsgálva átlagosan 10 százalékkal, 650 ezer...

A dolgozók többsége szerint segíti a munkájukat az MI

Az alkalmazottak és a munkáltatók is pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását - derül ki az Unisys kutatásából. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt...
Házasság első látásra TV2 nézőszám

A Házasság első látásra megverte az Árulókat

A Legyen Ön is Milliomos pedig több nézőt vonzott, mint a Konyhafőnök. A hétvége már kiegyenlítettebb erőviszonyokat hozott, de összességében még így is a TV2 nyerte a mögöttünk álló hetet. A november 18. és 24....

Jövőre beindulhat az építőipar

Nehéz helyzetbe került idén is az építőipar, ahol a szakértők szerint 15-20 százalékos visszaesés is tapasztalható volt. Az iparág lendülete évekkel ezelőtt megtorpant, jövőre azonban fellendülés várható, amelynek az előszele már tavasszal érezhető lesz.Az...

Black Friday és Cyber Monday: rákapcsolnak a kiberbűnözők

A Black Friday és a Cyber Monday közeledtével egy magas kockázatú időszakba lépünk a kiberbiztonság szempontjából. Egy friss Sophos jelentés kiemeli, hogy a rosszindulatú e-mailek a zsarolóvírus-támadások második leggyakoribb kiváltó okai voltak a kritikus...

Terjeszkedik a Pizza Hut

Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a Pizza Hut első, modern dine-in koncepcióval megnyílt éttermében. A baranyai megyeszékhelyen több mint 20 évvel ezelőtt zárt be a hálózat üzlete, a pécsiek, azóta...

Megvannak 2024 legjobb játékai

Az Ország Játéka verseny immár tizenegyedik alkalommal hívta játszani a kicsiket és a nagyokat. A JátékNet szervezésében a több hetes megmérettetés során nyolc kategóriában választhatta ki mind a zsűri, mind a közönség a kedvenceit....

Új hirdetési lehetőség a márkáknak, gamerek millióihoz juthatnak el

Egyedülálló, interaktív hirdetési lehetőségeket hoz az élő gaming streaming világába Magyarországon a Publicis Groupe Hungary és az inStreamly platform együttműködése. A megállapodásnak köszönhetően az ország legnagyobb kreatív, média és digitális ügynökségének ügyfelei élő adásba...

Kiderült, mikor lesz jövőre a MOZ.GO

Jövőre június 18-án indul a négy napos MOZ.GO – Magyar Mozgókép Fesztivál a Veszprém-Balaton régióban közel 10 helyszínen. Az eseményen a legújabb hazai filmekkel, televíziós és streaming alkotásokkal, sztárokkal és életműdíj-átadóval várják az érdeklődőket....

Megható reklámfilmmel ünnepli a karácsonyt a Telekom

Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Erre költött több mint 1,2 milliárdot a SPAR

A SPAR folyamatosan arra törekszik, hogy áruházai kényelmes körülményeket biztosítsanak a bevásárláshoz, a folyamatos modernizálás révén pedig az üzletek környezetbarát, energiatakarékos működésére is hangsúlyt fektet. Nem volt ez másképpen a székesfehérvári Balatoni úton található...

Ennyivel nőttek az ingatlanárak a fővárosi agglomerációban

Megnövekedett a kereslet a fővárosi agglomerációs térség ingatlanjai iránt, 2022-höz képest 6, 2023-hoz mérten pedig 26 százalékkal több ingatlan cserélt tulajdonost a területen. A négyzetméterárak a teljes agglomerációt vizsgálva átlagosan 10 százalékkal, 650 ezer...

A dolgozók többsége szerint segíti a munkájukat az MI

Az alkalmazottak és a munkáltatók is pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását - derül ki az Unisys kutatásából. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt...
Házasság első látásra TV2 nézőszám

A Házasság első látásra megverte az Árulókat

A Legyen Ön is Milliomos pedig több nézőt vonzott, mint a Konyhafőnök. A hétvége már kiegyenlítettebb erőviszonyokat hozott, de összességében még így is a TV2 nyerte a mögöttünk álló hetet. A november 18. és 24....

Jövőre beindulhat az építőipar

Nehéz helyzetbe került idén is az építőipar, ahol a szakértők szerint 15-20 százalékos visszaesés is tapasztalható volt. Az iparág lendülete évekkel ezelőtt megtorpant, jövőre azonban fellendülés várható, amelynek az előszele már tavasszal érezhető lesz.Az...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...