- Hirdetés -

Hétszázmillió újrahasznosított flakont dobott piacra a Henkel

|

A Henkel fontos mérföldkőhöz érkezett a fenntartható csomagolás iránti elkötelezettségében: A vállalat Európában eddig csaknem 700 millió, 100 százalékban újrahasznosított műanyagból készült flakont használt fel Laundry & Home Care termékeihez, melyből több mint 400 milliót csak 2020-ban. Az újrahasznosított anyag a fogyasztói felhasználás utáni hulladékból származik, ideértve a Social Plastic-ot, ami a Henkel és a Plastic Bank együttműködéséből jött létre. Az újrahasznosított anyagokból készült csomagolások számának növelésével a Henkel nemcsak a körforgásos gazdasághoz járul hozzá, hanem a klímavédelemhez is: Az újrahasznosított PET szén-dioxid-kibocsátása csaknem 80 százalékkal alacsonyabb, mint a szűz műanyagé.

„A Henkelnél a fenntartható csomagolási megoldásokra összpontosítunk, és az értéklánc mentén a körforgásos gazdaságot támogatjuk, mert fogyasztási cikkek gyártójaként elkötelezettek vagyunk amellett, hogy felelősségteljesen járjunk el. A teljes portfóliónkban növeljük az újrahasznosított anyagok mennyiségét, és sok csomagolás már tartalmaz újrahasznosított műanyagot. A kiváló minőségű újrahasznosított anyagok korlátozott elérése miatt azonban nem mindig lehetséges a 100%-os megvalósítás. Ennek ellenére jelentősen megnöveltük a 100 százalékban újrahasznosított műanyagból készült flakonokkal rendelkező fogyasztási cikkek számát. A 700 milliós határ elérése egyszerre nagy eredmény és motiváció erőfeszítéseink további fokozására” – mondta Abdullah Khan, Laundry & Home Care fenntartható csomagolásáért felelős vezető.

Fogyasztási cikkek fenntartható csomagolása

Számos Henkel márka és termékkategória használ 100%-ban újrahasznosított műanyagból készült csomagolást. A Henkel európai Laundry & Home Care üzletágában a legtöbb PET-palackot már 100%-ban újrahasznosított anyaggá alakították. Ide tartoznak a mosogatáshoz, tisztításhoz, öblítéséhez és mosáshoz kapcsolódó Pril, Mir, Pur, Somat, Bref, Biff, Sidolin, Clin, Silan és Vernel márkák – egyes országokban azonos termékek más néven ismertek – műanyag flakonjai. Például, a ProNature termékcsalád PET-flakonjai 100%-ban újrahasznosított műanyagból készülnek és 50 százalékuk Social Plastic.

A Henkel és a Plastic Bank közötti partnerségből származó Social Plastic hozzájárul a környezeti és a társadalmi ügyekhez egyaránt: A műanyagot működőképes újrahasznosítási infrastruktúrával nem rendelkező országokban szegénységben élő emberek gyűjtik össze mielőtt azok óceánokba vagy vízi utakba kerülnének.

Előrelépés történt a Beauty Care portfólióban is: A Henkel haj- és testápolási márkája, a Nature Box volt az első, amely éppen a közelmúltban vezette be a Social Plastic-et, mint csomagolóanyagot teljes flakon portfóliójához: A Nature Box összes flakonja 98%-ban Social Plastic-ből készül és a Henkel jelenleg azon dolgozik, hogy a maradék 2 százalékos szűz műanyagot is újrahasznosított anyaggal cserélje. Ennek érdekében a vállalat már tesztel egy Social Plastic-ot tartalmazó színhordozót.

Henkel célok a fenntartható csomagolás és klímavédelme terén

A fogyasztói felhasználás utáni újrahasznosított műanyagok használata a Henkel 2025-re vonatkozó csomagolási célkitűzéseinek fontos pillére. Azon ambiciózus célkitűzésünkön dolgozunk, hogy 2025-ig 50%-kal csökkentsük a fosszilis forrásokból származó szűz műanyagok mennyiségét fogyasztási termékeink csomagolásában. Ezt úgy kívánjuk elérni, hogy 2025-re az újrahasznosított műanyag arányát több mint 30%-ra növeljük, csökkentjük a teljes műanyag mennyiségét és egyre inkább bioalapú műanyagot használunk. Ezenkívül a Henkel által használt csomagolóanyagok 100%-a újrahasznosítható vagy újrafelhasználható lesz*. A Henkel továbbá hozzá kíván járulni ahhoz, hogy elkerüljük a műanyag hulladékok környezetbe jutását. Ennek elérése érdekében a Henkel támogatja például a hulladékgyűjtési és újrafeldolgozási kezdeményezéseket.

„A fenntartható csomagolási megoldások nemcsak a műanyaghulladék globális kihívásait kezelik, hanem hozzájárulnak a klímavédelmi célkitűzéseinkhez is. 2040-re a Henkel célja, hogy klíma-pozitív vállalattá váljon. Egyre több újrahasznosított műanyagot használunk fel, s ezáltal tovább csökkentjük szén-dioxid-kibocsátásunkat, és így haladunk a fenntartható fejlődés felé” – teszi hozzá Abdullah Khan.

*Kivéve azokat a ragasztó termékeket, amelyekben a maradékanyagok befolyásolhatják az újrahasznosíthatóságát vagy szennyezik az újrahasznosítási folyamatokat.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...