- Hirdetés -

Itthon is jól fogytak a Volkswagen elektromos autói

|

2020 az elektromos forradalom éve volt a Volkswagennél, ezt mi sem bizonyítja jobban, mint hogy tavaly a világ vezető autógyártójának zászlós márkája, a Volkswagen adta el a legtöbb villanyautót Magyarországon.

2020-ban a hazai vásárlók összesen 547 villanyhajtású Volkswagen modell mellett döntöttek, ezzel a márka piacvezetővé vált a magyarországi elektromobilitásban, a teljesen elektromos autók piacán részesedése 18 százalék. Ehhez a teljesítményhez három modell járult hozzá: az e-up!, az e-Golf és a 2020 végén bevezetett ID.3.

Elektromos forradalom

A Volkswagen teljes gőzzel halad előre az egyéni mobilitás rendszerének alapvető átalakításával és az elektromos hajtások rendszerszintű kidolgozásával. A Volkswagen a koronavírus-válság ellenére is elindította Transform 2025+ stratégiája második szakaszát, amellyel új korszak veszi kezdetét a márka számára. A nagyszabású e-offenzíva immár az utakon is megjelent, az ügyfelek folyamatosan veszik át az ID.3-asokat, az ID.4 pedig hamarosan érkezik. A Volkswagen 2022-re minden jelentős járműszegmensben kínál a moduláris elektromos platform (MEB) műszaki alapjaira épülő elektromos gépkocsikat, 2025-ig csak Volkswagen márkajelzéssel 20 elektromos modellt vezetnek be, 2025-re pedig éves szinten legalább 1,5 millió elektromos gépkocsi értékesítése szerepel a tervekben. A hosszú távú cél a járműpaletta és a vállalat teljes szén-dioxid-mentesítése 2050-ig.

Karácsonyig gyártották az e-Golfot

Nagy számban adott el a Volkswagen itthon elektromos Golfot. Bár a modell a wolfsburgi gyártósorról lekerült 2020 nyarán, gyártását a szűnni nem akaró érdeklődés miatt még 2020 karácsonyáig fenntartotta drezdai üzemében a Volkswagen.

Hatalmas az érdeklődés az e-up! iránt

A szeptemberben újraindított villanyautó vásárlást támogató állami programban a Magyarország számára rendelkezésre álló 150 darab Volkswagen e-up!-ot négy nap alatt megrendelték. Bár az induló ár magasabb volt, mint az egy évvel korábbi program kihirdetésekor, azonban a 8,2 millió forintos összeg a 2,5 millió forintos állami támogatással 5,7 millió forintra csökkent. Verhetetlen árával és 265 kilométeres, WLTP-szerinti hatótávjával a kisautó kiemelkedett a mezőnyből, nem csoda, hogy elkapkodták. Az akkumulátor megduplázott kapacitása már nem csak a városban teszi megfelelő autóvá az e-up! modellt. Jó hír, hogy gyártása nem szűnt meg, így hamarosan újra lehet rendelni az autót.

Nagy siker az ID.3

Ahogy az várható volt, hatalmas lendülettel érkezett meg a magyar autópiacra a Volkswagen ID.3, amely immár nemcsak Európa, hanem Magyarország egyik kedvenc villanyautója. Az Euro NCAP legutóbbi töréstesztjén ötcsillagosra vizsgázott villanyautó jelenleg nettó 58 kilowattóra kapacitású akkumulátorral és 420 kilométeres WLTP-szerint mért hatótávval kapható. A 204 lóerős villanymotorral szerelt kompakt autó álló helyzetből 100 kilométer/óra sebességre 7,3 másodperc alatt gyorsul fel, végsebessége 160 kilométer/óra, WLTP-szabvány szerinti átlagfogyasztása 15,5 kWh/100 kilométer.

Zwickauból jön az ID.4

Zwickau kulcsszerepet játszik a Volkswagen zöldülésében: első alkalommal alakítottak át egy nagy autógyártó üzemet teljes mértékben az e-mobilitásra, mintegy 1,2 milliárd eurós beruházással. Zwickauban 2021-től évente 330 ezer elektromos hajtású jármű hagyja el az összeszerelő sort, ezáltal a telephely Európa legnagyobb és leghatékonyabb elektromos járműgyára, és a Volkswagen globális gyártóhálózatának átalakulásának vezetője lesz. 2021-től kezdődően, a VW-csoport két teljesen elektromos modelljét gyártják Zwickauban, ahol 2020 szeptemberétől az ID.3 mellett már ID.4 modelleket is gyártanak. A VW első teljesen elektromos szabadidő-autója márciusban érkezhet a magyarországi kereskedésekbe.

Az e-Crafter is eredményesen ringbe szállt

2020 pandémiás időszakában különösen felerősödött az évek óta látható trend: a webáruházak, házhozszállítási szolgáltatások iránti igények hatalmas ütemben erősödnek. A csomagszállító cégek is felismerték, hogy a városon belüli feladatok ellátására különösen alkalmas egy elektromos kishaszonjármű. Az e-Crafter 10 m3-es rakterével és kiemelkedő alapfelszereltségével méltán lett szegmensének messze legnépszerűbb tagja.

Elektromos Volkswagenek Magyarországon 2020-ban:

1. Volkswagen e-Up!: 274 autó

2. Volkswagen e-Golf: 185

3. Volkswagen ID.3: 185

4. Volkswagen e-Crafter: 25

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A dolgozók többsége szerint segíti a munkájukat az MI

Az alkalmazottak és a munkáltatók is pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását - derül ki az Unisys kutatásából. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt...
Házasság első látásra TV2 nézőszám

A Házasság első látásra megverte az Árulókat

A Legyen Ön is Milliomos pedig több nézőt vonzott, mint a Konyhafőnök. A hétvége már kiegyenlítettebb erőviszonyokat hozott, de összességében még így is a TV2 nyerte a mögöttünk álló hetet. A november 18. és 24....

Jövőre beindulhat az építőipar

Nehéz helyzetbe került idén is az építőipar, ahol a szakértők szerint 15-20 százalékos visszaesés is tapasztalható volt. Az iparág lendülete évekkel ezelőtt megtorpant, jövőre azonban fellendülés várható, amelynek az előszele már tavasszal érezhető lesz.Az...

Black Friday és Cyber Monday: rákapcsolnak a kiberbűnözők

A Black Friday és a Cyber Monday közeledtével egy magas kockázatú időszakba lépünk a kiberbiztonság szempontjából. Egy friss Sophos jelentés kiemeli, hogy a rosszindulatú e-mailek a zsarolóvírus-támadások második leggyakoribb kiváltó okai voltak a kritikus...

Terjeszkedik a Pizza Hut

Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a Pizza Hut első, modern dine-in koncepcióval megnyílt éttermében. A baranyai megyeszékhelyen több mint 20 évvel ezelőtt zárt be a hálózat üzlete, a pécsiek, azóta...

Megvannak 2024 legjobb játékai

Az Ország Játéka verseny immár tizenegyedik alkalommal hívta játszani a kicsiket és a nagyokat. A JátékNet szervezésében a több hetes megmérettetés során nyolc kategóriában választhatta ki mind a zsűri, mind a közönség a kedvenceit....

Új hirdetési lehetőség a márkáknak, gamerek millióihoz juthatnak el

Egyedülálló, interaktív hirdetési lehetőségeket hoz az élő gaming streaming világába Magyarországon a Publicis Groupe Hungary és az inStreamly platform együttműködése. A megállapodásnak köszönhetően az ország legnagyobb kreatív, média és digitális ügynökségének ügyfelei élő adásba...

Kiderült, mikor lesz jövőre a MOZ.GO

Jövőre június 18-án indul a négy napos MOZ.GO – Magyar Mozgókép Fesztivál a Veszprém-Balaton régióban közel 10 helyszínen. Az eseményen a legújabb hazai filmekkel, televíziós és streaming alkotásokkal, sztárokkal és életműdíj-átadóval várják az érdeklődőket....

Megható reklámfilmmel ünnepli a karácsonyt a Telekom

Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő...

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Ennyivel nőttek az ingatlanárak a fővárosi agglomerációban

Megnövekedett a kereslet a fővárosi agglomerációs térség ingatlanjai iránt, 2022-höz képest 6, 2023-hoz mérten pedig 26 százalékkal több ingatlan cserélt tulajdonost a területen. A négyzetméterárak a teljes agglomerációt vizsgálva átlagosan 10 százalékkal, 650 ezer...

A dolgozók többsége szerint segíti a munkájukat az MI

Az alkalmazottak és a munkáltatók is pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását - derül ki az Unisys kutatásából. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt...
Házasság első látásra TV2 nézőszám

A Házasság első látásra megverte az Árulókat

A Legyen Ön is Milliomos pedig több nézőt vonzott, mint a Konyhafőnök. A hétvége már kiegyenlítettebb erőviszonyokat hozott, de összességében még így is a TV2 nyerte a mögöttünk álló hetet. A november 18. és 24....

Jövőre beindulhat az építőipar

Nehéz helyzetbe került idén is az építőipar, ahol a szakértők szerint 15-20 százalékos visszaesés is tapasztalható volt. Az iparág lendülete évekkel ezelőtt megtorpant, jövőre azonban fellendülés várható, amelynek az előszele már tavasszal érezhető lesz.Az...

Black Friday és Cyber Monday: rákapcsolnak a kiberbűnözők

A Black Friday és a Cyber Monday közeledtével egy magas kockázatú időszakba lépünk a kiberbiztonság szempontjából. Egy friss Sophos jelentés kiemeli, hogy a rosszindulatú e-mailek a zsarolóvírus-támadások második leggyakoribb kiváltó okai voltak a kritikus...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...