A Magyar Marketing Szövetség Sportmarketing Tagozata második alkalommal hirdette meg a magyar Sportmarketing Díjat, amire január 31-ig várják a pályázatokat. A pandémia által jelentős mértékben érintett iparág átalakulása miatt idén két új kategóriában is győztest hirdetnek a szervezők.
A 2020-as évben elmaradt nagy sportesemények (pl. olimpia, labdarúgó Európa-bajnokság) miatt a marketingaktivitások is átalakultak, ezért a Díj kiírói az előző évhez képest két új kategóriát vezettek be. A legértékesebb sportolói/sportcsapat/esport márka, legjobb sportszponzoráció és a legkreatívabb közösségi média kommunikáció mellett győztest hirdetnek az Etikai díj és a Hűség díj kategóriájában is, amellyel a kifejezetten a pandémiára adott válaszreakciók sikerességét ismerik el.
„Habár anyagi értelemben a sportszektor volt az egyik legnagyobb kárvallottja a 2020-as évnek, idén is találkozhattunk olyan előremutató megoldásokkal, amelyek egyedülállónak számítanak a piacon. A pandémia miatt mindenhol az újratervezés volt a cél, és azok kerülhettek ki győztesen a válsághelyzetből, akik gyorsan mertek és tudtak is változtatni” – emelte ki Dudás Hunor, a Tagozat elnöke. Hozzátette: „A díjjal most elsősorban azokat szeretnénk elismerni, akik a nehéz helyzet ellenére is kitartottak és kiemelkedő munkát végeztek a sportmarketing szakterületén, példát mutatva ezzel iparágunknak.”
A magyar Sportmarketing Díj keretén belül minden kategóriában kihirdetésre kerül egy shortlist a legjobb pályamunkákból. A pályaműveket egy 10 fős, nemzetközi és hazai marketingszakemberekből álló zsűri értékeli. Az általuk adott pontszámok alapján alakul ki a végső sorrend, melynek megfelelően bronz, ezüst és aranydíjas nyerteseket hirdetnek majd.