Alaposan megdobta a streaming szolgáltatásokra szánt összeget a globális koronavírus-járvány az amerikai háztartásokban. A J.D. Power piackutató friss adatai szerint december végén átlagosan 47 dollárt költöttek streamingre az amerikai otthonok havi szinten, ami 24 százalékos bővülést jelent a pandémia elejéhez képest.
Persze a csábítás is jelentős mértékben nőtt, hiszen a korlátozások miatt otthonaikba szorult embereknek a médiacégek is igyekeztek szórakozási alternatívákat kínálni. Miután 2019 végén a Disney és az Apple is elindította saját streaming megoldását, tavaly májusban elrajtolt a WarnerMedia HBO Max szolgáltatása, júliusban pedig az NBCUniversaltól a Peacock, ami az első hat hónapban 26 millió előfizetőt gyűjtött.
A J.D. Power által megkédezett háztartások 49 százaléka jelezte, hogy négy, vagy annál is több streaming szolgáltatásra fizet elő, ami 10 százalékpontos növekedést jelent az áprilisi értékhez képest. A hét, vagy annál is több megoldást használók aránya pedig már 13 százalék, míg áprilisban még csak 8 százalék volt.
A legnépszerűbb továbbra is a Netflix, a felmérésben résztvevők 81 százaléka jelezte, hogy használja a platformot. Az Amazon Prime Video a háztartások 65 százalékában van jelen, a Hulu pedig 56 százalékában. A Disney+ ahhoz képest, hogy a már említett szolgáltatásokhoz képest viszonylag újnak számít, a streaminget használó otthonok 47 százalékában már előfizetnek rá, az HBO Max, 22, a Peacock pedig 18 százalékos arányt ért el.