A TV2 húzta be a hétköznap estéket a múlt héten, az RTL Klub pedig a hétvégét, valamint övék volt a legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél és a teljes lakosságnál. Az Exatlon idén is kemény ellenfelet jelent az RTL Klubnak.
Múlt héten a TV2 12,2 százalékos az RTL Klub pedig 10,6 százalékos közönségarányt hozott össze a 18-49 éveseknél és a főműsoridőben. Ez 1,6 százalékpontnyi előnyt jelent a TV2 számára. Amennyiben csak a hétköznap estéket nézzük (TV2: 14,5%, RTL Klub: 11%), akkor viszont már 3,5 százalékpontot tett ki a differencia. Ugyanakkor szombat (RTL Klub: 10%, TV2: 7%) és vasárnap este (RTL Klub: 9,4%, TV2: 6,5%) az RTL Klub produkált jobb eredményt.
Az elmúlt héten portfóliószinten is első helyen végzett a TV2 Csoport, miután kerek 25 százalékot tett ki a főműsoridős share-jük a 18-49 éveseknél. Igaz, az RTL Magyarország lemaradása sem volt nagy: 24,3 százalékkal zárták a hetet.
A nemzetközi portfóliók versenyében az AMC-nek jött ki legjobban a lépés, 6 százalékos heti share-nek örülhettek. A Sony és a ViacomCBS csatornái pedig fej fej melletti eredményt, 5-5 százalékot produkáltak.
4. hét / 3. hét / 2. hét (főműsoridős share, 18-49 évesek)
RTL Klub – 10,6% / 12% / 11,5%
TV2 – 12,2% / 12,6% / 13,1%
Egyes hétköznap esti műsorok heti átlagos közönségaránya (4. hét, 18-49 évesek, zárójelben a korábbi hét adatai)
RTL Klub
Barátok közt – 7,5% (6,9%)
Híradó – 18,5% (17,2%) – hétfőtől vasárnapig
Fókusz – 14,4% (13,6%)
Keresztanyu – 15,8% (15,5%)
New Amsterdam – 6,9% (7,5%)
TV2
A bosszú csapdájában – 10,9% (10,1%)
Tények – 13% (12,8%) – hétfőtől vasárnapig
Tények Plusz – 10,2% (10,9%) – hétfőtől szombatig
Doktor Balaton – 13,1% (14%)
Exatlon Hungary – 16,2% (16,5%)
Újabban a megszokottnál nagyobb az RTL Híradó előnye a Tények előtt. Múlt héten minden egyes nap több nézőt vonzott az RTL Híradó, ráadásul nem is kevéssel. Sőt, a teljes lakosságnál (ahol korábban erősebb szokott lenni a Tények) a hétből hat napot szintén az RTL-es esti hírműsor nyert.
Múlt héten az RTL Klub előbbre hozta a Keresztanyu kezdési időpontját, amivel kicsit meg is törték a TV2-s Doktor Balaton lendületét, hiszen részben egy sávba került a két sorozat. Bár utóbbinál ez a 13,1 százalékos share sem rossz eredmény. Viszont az RTL szempontjából a Keresztanyu korábbi kezdése azt a problémát továbbra sem oldotta meg, hogy a sorozat vége után az Exatlonnak köszönhetően nagyon elhúz a TV2. Emiatt ettől a héttől A mi kis falunk ismétléseit adják a Keresztanyu utáni sávban, hátha az jobban megtartja a nézőket, mint a New Amsterdam című sorozat.
Múlt héten elindult a Duna Tv-n a Dal új szériája. A televízió szintjén jól teljesített a műsor, a teljes lakosságnál ez volt a csatorna legnézettebb műsora. A 18-49 éveseknél 2,4 százalékos share-rel futott a Dal. Ez egyrészt nem volt elég ahhoz, hogy bekerüljön a hét legnézettebb 50 műsora közé, másrészt a hét többi napján a Duna Tv esti műsorai jellemzően 1 százalékos közönségarányt sem hoznak a kereskedelmi célcsoportnál. Ahhoz képest viszont nehéz ezt jó eredménynek látni, hogy néhány évvel ezelőtt a Dal sávjában még a 18-49 éveseknél is versenyben volt a közmédia az RTL Klubbal és a TV2-vel.
A 18-49 évesek körében a hét legnézettebb műsora a Keresztanyu szerdai epizódja volt 279 ezer nézővel. A teljes lakosságnál pedig a keddi RTL Híradó vonzotta a legtöbb – 893 ezer – nézőt. A TV2 legnézettebbje a 18-49 éveseknél az Exatlon pénteki adása volt, amire 246 ezren voltak kíváncsiak. A teljes lakosságnál a csatorna legerősebb műsorának a hétfői Tények bizonyult, ami 792 ezer nézőt ültetett a képernyők elé.
A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél:
A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál:
Heszler Róbert
Adatok forrása: RTL / Nielsen Közönségmérés, TSV + vendég adatok
Megjegyzés: amennyiben nem jelezzük egy adatnál a célcsoportot, akkor az a 18-49 évesekre vonatkozik. A top 10-es táblázatokban a műsorok legnézettebb heti epizódjai szerepelnek.
Vendég adatok: a háztartásba érkező vendégekkel kalkulált nézettségi adatok.
Főműsoridő alatt a 19:00 és a 23:00 közötti időszakot értjük.