A felnőttek egyharmada néz élő tévéműsorokat mobiltelefonján, táblagépén vagy számítógépén a YouGov 17 országban végzett felmérése szerint. Az ázsiai felhasználók a legaktívabbak a mobilos tévézésben, Európából a spanyolok és a lengyelek kaptak rá erre leginkább.
A YouGov tavaly decemberben készült kutatása során a megkérdezett felnőttek 33 százaléka jelezte, hogy a válaszadást megelőző héten nézett online tévéműsort okosmobilján, tabletjén vagy számítógépén. Az adatok alapján a 17 vizsgált ország közül Indiában a legáltalánosabb a tévés tartalmak nem televízión keresztüli fogyasztása, a megkérdezettek 57 százaléka tett így. Indonéziában 47, Kínában a felnőttek 45 százaléka jelezte ezt. A skála másik végén az Egyesült Államok (20 százalék), Németország (18 százalék) és az Egyesült Királyság (17 százalék) állnak. Európából Spanyolország végzett legelőrébb a felmérésben, a spanyol felnőttek 37 százaléka nézett mobilon vagy PC-n tévéadást, a lengyeleknél pedig 36 százalék volt ez az arány.
A Warc elemzése arra hívja fel a figyelmet, hogy a koronavírus-járvány visszaszorulásával és a tömeges ingázás újbóli beindulásával a jövőben tovább nőhet a mobilon tévés tartalmakat fogyasztók aránya. A folyamat egyik fő mozgatórugóját a sportközvetítések jelenthetik, amelyek esetében már megindult a diverzifikáció a nagy tévétársaságok mellett egyre több sportra specializálódó streaming szolgáltatás jelenik meg, a nagyobb online szereplők, mint például az Amazon pedig már elég erősek ahhoz, hogy jelentős sportágak fontos ligáinak közvetítési jogait is megszerezzék. Emellett a rövidebb, interaktívabb sport összefoglalók iránti növekvő igény is elterelheti a fogyasztást a hagyományos, lineáris tévés tartalmaktól.
Az, hogy egyre többen néznek mobilon vagy számítógépén tévéadást kihívást jelenthet a hagyományos televíziós hirdetési piac számára is. A Warc becslése szerint a tévés reklámpiacon iddén 1,2 százalékos növekedésre lehet számítani, miközben a mobilos hirdetési költések esetében 12,9 százalékos bővülés várható.