- Hirdetés -

Készülhet az e-kereskedelem a legújabb generációra

|

Az e-kereskedelem már most is meghatározó része az átlagember életének és jelentős részét teszi ki a világgazdaságnak: a Statista adatai alapján csak az e-kiskereskedelem 2020-ban 4.200 milliárd dollárnyi bevételt generált és ez az érték 2023-ra az előrejelzéseik szerint 6.540 milliárd dollár környékére rúghat. Nótin Szabolcs online marketing-szakértő, a Retargeting.Biz magyarországi vezetője szerint viszont az igazi robbanás még hátravan: az alfa-generáció vásárlási szokásai eltérnek majd a mostani, vásárlóerővel már rendelkező generációk szokásaitól.

Ez a feltörekvő generáció ugyanis már mobillal a kezében születik és számukra lehetetlen elképzelni egy olyan világot, ahol nincs internet. Így ők a legdigitálisabb generáció valaha, tehát még inkább érvényesül náluk az azonnali élménykeresés, amelyet az online vásárlásaik során is elvárnak majd, ezért egyre több cég kezdte el bizonyos folyamatait játékossá tenni (gamifikálni), és növekszik a személyre szabhatóság (perszonalizáció) elterjedtsége is – legyen szó hirdetésekről, termékekről, vagy magáról a vásárlás folyamatáról.

Mi is az az alfa-generáció?

2005-ben Mark McCrindle társadalomkutató létrehozta az „alfa generáció” kifejezést, hogy azonosítsa a Z-generáció után következő csoportot. A generáció tagjai a szakember szerint a 2010 és 2024 között születettek. Székely Levente ifjúságkutató, a Budapesti Corvinus Egyetem tudományos munkatársa szerint a tudósok még vitatkoznak azon, hogy egyáltalán érdemes-e a csoport elkülönítése a Z-generációtól, mivel egyelőre csupán parányi különbségek figyelhetők meg. Azt gondolja, hogy csak fokozati eltérésekkel rendelkeznek az „alfák”, de épp ezek azok a tényezők, amelyek új folyamatokat indítanak el, illetve tesznek meghatározóvá korábban csupán az újító kevesekre jellemző szokásokat – ez pedig természetesen megváltoztatja az e-kereskedelmet is.

A digitálisnál is digitálisabb nemzedék – mi fogja vásárlásra késztetni az alfákat?

Nótin Szabolcs azt vallja, hogy az e-kereskedelemnek még gyorsabban és hatékonyabban kell majd működnie, ha az alfák igényeit akarja kielégíteni: „az alfa generáció okostelefonnal a kezében születik, számukra már teljesen elképzelhetetlen egy nem-online világ, illetve az Y- és Z-generációk igényei által formált forradalmi e-commerce megoldások – mint például a drónnal történő kiszállítás – már teljesen megszokott lesz, mire felnőtté válnak” – fogalmazott.

A szakember elmondása alapján az alfák természetesnek tartják majd, hogy teljesen személyre szabott hirdetéseket látnak az online térben, így a legnagyobb webshopok már bátran használnak mesterséges intelligencia által irányított marketing-automatizáló programokat. Ez a trend egyébként lassan elterjed a kisebb piaci szereplők körében is, hiszen már most az MI bizonyul a leghatékonyabb megoldásnak.

Nótin Szabolcs szerint az online marketingben új trendként jelent meg a „jutalmazó marketing”: egyre több olyan megoldás születik ugyanis, ami interaktívvá, játékossá (gamifikáció) teszi a reklámozást azért, hogy a felhasználó élményeket társítson a márkákhoz. Székely Levente szerint a gyors információáramlás és a folyamatos kapcsolódás által az emberek boldogsága egyre inkább elaprózódik majd: „a digitális generációkban közös az élménykeresés és a vágyak azonnali kielégítésére vonatkozó törekvés, ami sok kis boldogságot eredményez; a marketinges szakma pedig rá fog jönni, hogy ki kell elégíteni az emberek ezen vágyakozását” – tette hozzá.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Megújult a Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a...

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...