A Deloitte Magyarország 20. alkalommal hirdette meg a Zöld Béka Díjat, amely a nem pénzügyi jelentések készítése terén kiemelkedő teljesítményt nyújtó vállalatok elismerésére szolgál hazánkban. Az őszi pályázati időszakot követően egy 13 tagú, független szakértői zsűri előre meghatározott kritérium-, és pontrendszer alapján értékelte a beérkezett jelentéseket, amelyek közül 2020-ban egyhangúlag a Lidl Magyarország nyerte el a Legjobb Fenntarthatósági Jelentés Díjat.
A Lidl Magyarország nagy hangsúlyt fektet arra, hogy minden területen felelős vállalatként működjön. Nap mint nap tesz a fenntartható fejlődésért, amely egyszerre szolgálja a vállalat hosszú távú értékteremtését és a jövő generációinak biztonságát. Ezirányú elkötelezettségét is jól jelzi, hogy – a hazai diszkontláncok közül elsőként – 2020 novemberében az áruházlánc kiadta első magyarországi Fenntarthatósági Jelentését, amiben a 2018/2019-es gazdasági évekre vonatkozóan mutatja be fenntarthatósági teljesítményét. Ezzel a rendkívül komplex, a felelős üzleti működést bemutató Jelentéssel pályázta meg az áruházlánc az idei Zöld Béka Díjat, amelyen a 13 tagú, független szakmai zsűri elismerését egyöntetűen elnyerte.
„A Lidl első alkalommal készített jelentése kiemelkedően jól strukturált, széles körű, a vállalat minden működési területére (üzletek, logisztikai központok, központi irodaház) és helyszínére kiterjedt. A jelentés tartalmát a 2019-ben elvégzett lényegességi felmérésük eredményei és a Lidl Felelősségi Modell (LRM) alapján, a GRI Standards iránymutatásai szerint elkészítette. Stratégiája 5 pilléren alapszik, mely konkrét és érthető. A mérőszámok egyértelműek, bázisértékkel, folyamatos értékeléssel, a teljesítésükre kitűzött határidőkkel. Környezeti és társadalmi hatásait is bemutatja a Fenntartható Fejlődési Célokhoz (SDG-k) történő hozzájárulásukat ismertetve” – értékelte a díjazott jelentést Márta Irén, a Magyarországi Üzleti Tanács a Fenntartható Fejlesztésért (BCSDH) ügyvezetője, a Zöld Béka Díj zsűrijének elnöke.
Tőzsér Judit, a Lidl Magyarország vállalati kommunikációs vezetője az elnyert díj kapcsán elmondta: „A Lidl Magyarország a fenntarthatóságot a teljes értéklánc mentén értelmezi, az alapanyagok megtermelésétől a vásárlókkal való kapcsolatig. Kiemelten fontosnak tartjuk a fenntartható alapanyagbeszerzést, a magyar beszállítók támogatását, a műanyaghasználat csökkentését, felelős munkáltatóként a folyamatos bérfejlesztést. Törekszünk az egészséges, fenntartható és hazai forrásból származó termékkínálat bővítésére, segítjük a hátrányos helyzetű családokat. Büszkeség számunkra, hogy a fenntarthatósági céljainkat és eredményeinket bemutató első Jelentésünk szakmai körökben ilyen megtisztelő elismerésben részesült.”
A Lidl Magyarország első Fenntarthatósági Jelentése a vállalat honlapján érhető el. Az áruházlánc fenntarthatóság növeléséért tett vállalásai, intézkedései és programjai Fenntarthatóság aloldalon követhetőek nyomon.