Március 1-jén, hétfőn rendhagyó tematikával ünnepli 75. adását a reBrief, a Mediator reklámszakmai rádióműsora. A speciális adásban a készítők választják ki kedvenc epizódjaikat a műsor közel kétéves történetéből, és osztják meg az ezekhez kapcsolódó érdekességeket, háttérsztorikat.
75. adásához és az 1500. „reklámpercéhez” érkezett a reBrief, a Mediator a Trend FM-en hallható reklámszakmai műsora. Az adás 2019 áprilisában podcastként indult, de rendkívül gyorsan – gyakorlatilag az első online adást követően – rádióműsorrá fejlesztették a formátumot, amely hétfőnként 15 órától 20 percben jelentkezik a gazdasági profilú, Budapesten a 94.2 frekvencián hallható rádióadón. Természetesen a podcast is megmaradt, a hallgatók jelentős része a kezdetek óta a Spotify-on követi a reBriefet.
Az ünnepi, 75. adás – amely március 1-jén, hétfőn 15 órától hallható a rádión – speciális tematikával jelentkezik. Ezúttal Czibóka Gabriella, Dankó Bence és Marosi Viktor műsorvezetői triója mellett a készítők – Fazekas Anita szerkesztő, Saliga Réka gyártásvezető és Négyesi Tamás kreatív producer – is válogatnak kedvenc adásrészleteikből háttérsztorikkal kiegészítve azokat, de a reBrief alapításában fontos szerepet játszó Barabás Dániel szövegíró is újra csatlakozik egy epizód erejéig.
“Felüdülés hétről-hétre a magyar reklámszakmai újdonságokkal foglalkozni, és azokat a pontokat megtalálni, amelyek előremozdíthatják a szereplők közötti kölcsönös megértést és párbeszédet. Előremutató adásokat szeretnénk létrehozni, amelyek kézzelfogható inspirációt jelentenek valamennyi szakmában dolgozó számára” – fogalmazott Czibóka Gabriella műsorvezető, a Mediator stratégája.
„A reBrief alapítása előtt sokat gondolkodtunk, mi lehet a legjobb terep a reklámozásról szóló diskurzus számára. A podcast – és persze a rádió – termékeny formátumnak bizonyult a közös gondolkodáshoz és a hazai kreatív termékek megvitatásához. Én annak örülök a legjobban, hogy a reBriefben közel két éve nem csak mi alkotók látunk fantáziát, de a Mediator és a Trend FM mellett követőink, hallgatóink is. Izgalmas akár ügyfelekkel is arról beszélni, mit hallottak egy-egy epizódban” – tette hozzá Dankó Bence kreatív stratéga, műsorvezető.
„Rádiós műsorvezetőként tanulságos, hogyan adjunk hírt a reklámszakma újdonságairól viszonylag rövid adásidőn belül, hiszen sok esetben, ami a szakmabelieknek evidens, az az átlaghallgatónak távoli. Ezért van szükség egy ilyen edukatív műsor esetében a humorra, és egy olyan felkészült csapatra, amely a szerkesztési elveket adásról-adásra csiszolja a tökéletesség igényével” – értékelte az együttműködést Marosi Viktor rádiós műsorvezető.
„Az egyik legnagyobb hazai független reklámügynökségként kiemelt feladatunknak tartjuk, hogy ne csak rendszeres fórumot biztosítsunk a szakmának, de a reklámozás érdekességeit körüljárva a szélesebb közvéleménynek is meg tudjuk mutatni, hogy milyen összetett világ a miénk” – fogalmazott Biró László a Mediator ügyvezetője. „A reBrief a kollégák szerelemprojektjeként indult, de már a kezdetektől a teljes ügynökség támogatását élvezi. Nem volt kérdés az első podcastadást követően, hogy a rádiós formátum felé mozdulunk el. És – bár rengeteg munka van egy-egy adás elkészítésével – csöppet sem bántuk meg, hogy belevágtunk” – tette hozzá.
A neuromarketingtől a GVH-ig
A 75 adásban eddig közel 70, a szakmából és a társterületekről érkező vendéget köszöntött eddig a reBrief stábja. Ennek köszönhetően nemcsak ügynökségi vagy ügyféloldali szakemberek kerültek mikrofonvégre a közel két év alatt, hanem szép számmal volt a meghívottak között pszichológus, jogász, szociológus vagy akár neuromarketing-szakértő is. A Gazdasági Versenyhivatal vagy az Önszabályozó Reklámtestület képviselői is megszólaltak a műsorban, hiszen az adásfolyam kimondott célja, hogy az ügynökségi munka során használható gyakorlatokat mutasson be a szakmabelieknek.
A rendszerint egy-egy témára fókuszáló interjúk mellett a műsor állandó eleme a szakmai hírblokk, az emlékezetes és kevésbé hatékony megoldásokat egyaránt kendőzetlenül elemző hazai szpotszemle, a nagyobb social felületek tendenciáit bemutató platformhíradó, de lassan a hatósági ügyek és bírságok elemzése, a tanulságok elemzése is önálló rovattá fejlődik.
A szűkebb stáb mellett a full service ügynökség számos kollégája járul hozzá témákkal, ötletekkel az adás elkészültéhez hétről-hétre. Ennek is köszönhető, hogy bár a reBrief Magyarország reklámműsoraként határozza meg magát, a témák szinte a marketingkommunikáció teljes spektrumát lefedték eddig is, és továbbra is ez a cél lebeg a készítők szeme előtt. A közeljövő tervei között szerepel, hogy a reBrief felületei még informatívabbá és interaktívabbá váljanak, így a produkcióval a hallgatók még alaposabban merülhessenek el a szakmában.
A reBrief minden adása meghallgatható podcast formában a Spotify-on is.