Az okostévével rendelkezők fele napi rendszerességgel néz online videós tartalmakat a készüléken az Ampere elemzése szerint. A kutatócég szerint ugyanakkor az egyes országokban jelentős eltérések vannak abban, hogy mi az elsődleges eszköz az ilyen jellegű tartalomfogyasztásnál.
Az Ampere tanulmánya szerint a fogyasztók 49 százaléka használja naponta online tartalmak nézésére az okostévét, míg az okostelefont 46 százalékuk. A felmérést 24 országban végezték el és az egyes piacokon komoly eltéréseket tapasztaltak.
Így például Kínában és Indiában a válaszadók majdnem háromnegyede néz online videókat mobilon. Az Egyesült Államokban ugyanakkor az okostévé jóval népszerűbb, a megkérdezettek 53 százaléka használja ezt az eszközt.
A Warc adatai szerint a hirdetők is reagáltak arra, hogyan változtak a videófogyasztási szokások, így az évente online videók melletti hirdetésekre költött összeg öt év alatt 39 milliárd dollárral nőtt, míg a lineáris tévés tartalmak mellett reklámok esetében 47 milliárd dolláros csökkenés volt.