A bajor prémiumgyártó világszerte 636 606 darab új BMW, MINI és Rolls-Royce modellt adott át ügyfeleinek 2021 első három hónapjában, amellyel mindegyik márkájával, mindegyik főbb régiójában értékesítési növekedést könyvelhetett el.
Az idei esztendő első három hónapjában a BMW Group világszerte 636 606 darab új BMW, MINI és Rolls-Royce modellt értékesített, amely 33,5 százalékkal haladja meg az előző év hasonló időszakának teljesítményét, egyúttal a vállalatcsoport eddigi legjobb első negyedéves értékesítési eredménye. A január és március közötti időszakra vetítve a bajor prémiumgyártó mindegyik márkájával, mindegyik főbb régiójában növelni tudta eladásait az előző évi mutatókhoz képest.
„Értékesítési növekedésünk töretlen lendülete 2021 első negyedévében tovább folytatódott: a január és március közötti három hónapban világszerte több új modellt adtunk el, mint ebben az időszakban eddig bármikor” – mondta Pieter Nota, aki a BMW AG igazgatótanácsának tagjaként egy személyben felel a BMW, a MINI és a Rolls-Royce márkák értékesítési hálózatáért, globális marketingjéért és ügyfélszolgálati részlegeiért. „Kimagasló értékesítési teljesítményünkhöz a hálózatról tölthető modelljeink iránt mutatkozó intenzív ügyfélérdeklődés is nagymértékben hozzájárult: az idei esztendő első három hónapjában kétszer annyi tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt új autót adtunk el, mint a 2020 januárja és márciusa közötti időszakban. Kiváló mérföldkő ez az idei évre előirányzott, több mint 100 000 darab tisztán elektromos meghajtású modell értékesítése felé vezető úton, amellyel a világ útjain guruló hálózatról tölthető modelljeink száma 2021 végére az egymillió darabot is átlépi” – tette hozzá Pieter Nota.
A hálózatról tölthető modellek iránt mutatkozó intenzív ügyfélérdeklődés a BMW Group átfogó modellpalettáját és hosszútávú termékstratégiáját élteti
A BMW márka világszerte 560 543 darab új autót adott el 2021 első három hónapjában, amely 36,2 százalékkal múlja felül a gyártó egy évvel korábbi értékesítési teljesítményét. A BMW első negyedévben tanúsított jelentős fejlődéséből legfőképp a BMW X modellcsalád (246 068 darab, amely 36,5 százalékos gyarapodásnak felel meg), a BMW 5-ös sorozat (+43,0%) és a BMW 3-as sorozat (+43,6%) vette ki a részét.
A hálózatról tölthető modellek eladási mennyisége egy év alatt több mint megkétszereződött
2021 első negyedévében a BMW Group világszerte 70 207 darab tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt új autót értékesített, amely a 2020 januárja és márciusa közötti időszakban produkált eladási mennyiség több mint kétszerese – újfent igazolva az elektromos mobilitás fontosságát a vállalatcsoport számára.
A BMW iX3 (kombinált energiafogyasztás: 17,5 – 17,8 kWh / 100 km (NEDC) / 18,6 – 19,0 kWh / 100 km (WLTP)) – amely mindössze néhány hete érkezett meg az európai piacokra –, a BMW i3 és a MINI Cooper SE (kombinált energiafogyasztás: 14,9 – 16,9 kWh / 100 km) triumvirátusával a BMW Group már most úttörő a tisztán elektromos meghajtású prémium autók mezőnyében, a paletta pedig idén két innovációs zászlóshajóval bővül: érkezik a BMW iX és a BMW i4. „Ügyfeleink mindkét modell iránt hatalmas érdeklődést mutatnak, amely tökéletesen alátámasztja tervezési stratégiánkat: a BMW iX és a BMW i4 a legjobb időben ünnepli világpremierjét” – fogalmazott Pieter Nota.
A BMW Group ismét jelentősen felgyorsítja elektromos mobilitási tevékenységeit, amelynek égisze alatt úgy tervezi, hogy 2023 végére mintegy tucatnyi tisztán elektromos meghajtású modellt tesz elérhetővé ügyfelei számára. Az elkövetkező években ilyen lesz többek között a BMW 5-ös sorozat, a BMW 7-es sorozat, a BMW X1 és a MINI Countryman utódjának zéró emissziójú modellváltozata, 2023 végére így releváns járműszegmensei mintegy 90 százalékában a BMW Group legalább egy tisztán elektromos meghajtású modellel képviseltetni fogja magát.
A müncheni központú vállalatcsoport úgy tervezi, hogy mostantól 2025-ig átlagosan körülbelül 50 százalékkal növeli évről évre zéró emissziójú új autói egész éves értékesítési mennyiségét – ezzel mintegy tízszeresére növelve a 2020-ban eladott tisztán elektromos meghajtású modellek számát.
2030-ban a BMW Group egész éves újautó-értékesítési mennyiségének minimum 50 százalékát már a tisztán elektromos meghajtású modellek fogják kitenni. Hasonló mérföldkövét a MINI márka már 2027-ben el fogja érni, 2030 elejére pedig a BMW Group első olyan márkájává érik, amelynek modellpalettáján kizárólag tisztán elektromos meghajtású modellek sorakoznak. Károsanyag-kibocsátástól mentes világmárkaként a MINI továbbra is képviseltetni fogja magát a BMW Group összes főbb régiójában.
A következő körülbelül tíz évben a BMW Group mintegy tízmillió darab tisztán elektromos meghajtású új autót gurít ki a világ útjaira.
A MINI mindegyik régiójában értékesítési növekedést könyvelhetett el
2021 első negyedévében a MINI világszerte 74 683 darab új autót adott át ügyfeleinek, amely az egy évvel ezelőtti mutatók tükrében még a kínai piacon jelentkező korlátozott márkajelenlét ellenére is 16,2 százalékos fejlődésnek felel meg. A brit prémiumgyártó a 2020 januárja és márciusa közötti időszakhoz viszonyítva mindegyik régiójában növelni tudta értékesítését az idei első negyedévben. A portfólió legnépszerűbb tagjainak a MINI Countryman (+36,0%), a háromajtós MINI (+23,4%) és a MINI John Cooper Works modellek (+19,1%) bizonyultak. A hálózatról tölthető modellek a MINI teljes értékesítésének mintegy 15 százalékát adták, amely az egy évvel ezelőtti arány mintegy kétszerese.
A BMW M GmbH sikertörténete tovább folytatódott
21,0 százalékos értékesítési növekedésével a BMW M GmbH idén kiváltképp sikeres első negyedévet zárt. Január és március között a divízió világszerte 37 896 darab új sportautót értékesített. A legnagyobb ügyfélérdeklődés a BMW X5 M és a BMW X6 M modellpárosát, valamint a BMW M440i xDrive Coupé modellt (átlagos üzemanyag-fogyasztás a NEDC tesztkörének mérései szerint: 6,8 – 7,1 liter / 100 km; átlagos üzemanyag-fogyasztás a WLTP mérései szerint: 7,4 – 8,1 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás a NEDC tesztkörének mérései szerint: 155 – 163 gramm / km; kombinált károsanyag-kibocsátás a WLTP mérései szerint: 170 – 186 gramm / km) övezte. Márciusban új nagyteljesítményű sportautókkal folytatódott a BMW M GmbH portfólió-bővítési kezdeményezése: megérkezett az utakra az új BMW M3, az új BMW M4, a BMW M440i xDrive Cabrio (átlagos üzemanyag-fogyasztás a NEDC tesztkörének mérései szerint: 6,9 – 7,4 liter / 100 km; átlagos üzemanyag-fogyasztás a WLTP mérései szerint: 7,8 – 8,4 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás a NEDC tesztkörének mérései szerint: 159 – 169 gramm / km; kombinált károsanyag-kibocsátás a WLTP mérései szerint: 177 – 192 gramm / km) és a BMW M5 CS limuzin (átlagos üzemanyag-fogyasztás a NEDC tesztkörének mérései szerint: 6,8 – 7,1 liter / 100 km; átlagos üzemanyag-fogyasztás: 11,3 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás a NEDC tesztkörének mérései szerint: 258 gramm / km; kombinált károsanyag-kibocsátás a WLTP mérései szerint: 256 gramm / km).
116 éves fennállása legjobb első negyedéves értékesítési eredményét érte el a Rolls-Royce
A Rolls-Royce Motor Cars világszerte 1 380 darab új luxusautót adott el a 2021 januárja és márciusa közötti három hónapban, amely az előző esztendő hasonló időszakához képest 61,8 százalékos növekedés, egyúttal a brit luxusautó-gyártó fennállásának eddigi legjobb első negyedéves értékesítési eredménye. A gyarapodás a Rolls-Royce mindegyik értékesítési régiójában megfigyelhető volt, legerősebben Kínában, az Egyesült Államokban és a nyugat-ázsiai, óceániai térségben. Az ügyfelek mindegyik modell iránt kimagasló érdeklődést mutattak, de főként az új Ghost és a Cullinan iránt, amelyekre az előrendelések már 2021 második felének végéig érnek. Mint ilyen, a Rolls-Royce Motor Cars az év hátralévő részére is optimistán tekint.
BMW Motorrad: a sikeres növekedési stratégiát értékesítési eredmények igazolják
2021 első negyedévében a BMW Motorrad világszerte 42 592 darab új robogót és motorkerékpárt értékesített, amely 2020 első három hónapjához viszonyítva 22,5 százalékos fejlődés és a müncheni központú vállalatcsoport kétkerekű divíziójának eddigi legjobb első negyedéves értékesítési eredménye – a BMW Motorrad sikeres növekedési stratégiáját igazolva. A divízió folyamatos sikertörténetének az erős és változatos modellpaletta, valamint a számos újdonság piaci bevezetése ágyaz meg.
A BMW és a MINI értékesítési eredményei a főbb régiókban
Kínában a BMW Group az eddigi legeredményesebb első negyedéves értékesítési mutatókat könyvelhette el, amelyek még a koronavírus-járvány előtti, 2019-es rekord teljesítményt is túlszárnyalták. Dél-Koreában a bajor prémiummárka ez idő alatt 20 321 darab új BMW és MINI modellt adott el, amely az előző esztendő tükrében 42,8 százalékos növekedés.
Az Egyesült Államokban a BMW Group tovább folytatta a 2020 utolsó negyedévében megkezdett értékesítési gyarapodást: a január és március között átadott 77 718 darab új BMW és MINI modell 20,1 százalékos fejlődésnek felel meg.
Európában a BMW és MINI modellek értékesítése még a koronavírus-járvány következtében meghozott, márkakereskedéseket érintő intézkedések ellenére is 8,3 százalékos növekedéssel zárt, amely szám szerint 238 761 darab új autót jelent.