Szauter Zsoltot nevezték ki az eMAG és az Extreme Digital marketingigazgatójának, a szakember az IKEA-tól érkezett az e-kereskedelmi piac meghatározó szereplőihez.
A 34 éves szakember a két piacvezető magyar e-kereskedelmi márkával kapcsolatban a legfontosabb feladatának azt tartja, hogy mindkét márka képes legyen megtartani azokat a felhasználókat, akik a járványhelyzetben próbálták ki először az internetes vásárlást. Szauter Zsolt 15 évet töltött el az IKEA hazai és külföldi leányvállalatainál.
“Úgy gondolom, hogy egyesített kapacitásai révén a két márka hamarosan eljut egy olyan pontra, ahol nem csupán a piacvezető szerep megtartása a cél, hanem az, hogy célközönségeik körében diktálják a legújabb online vásárlási trendeket. Kereskedelmi szempontból a legnagyobb potenciált a visszatérő vásárlók arányának növelésében látom, ehhez pedig a teljes vásárlói út alatt kell olyan pluszt nyújtani az ügyfeleknek, amelyre a versenytársak nem képesek. A járvány egy éve alatt három évet ugrott előre a hazai e-kereskedelem fejlődése, kis túlzással hamarosan nem lesz értelme külön online és offline vásárlókról beszélnünk. A fizikai boltok szerepe megváltozik, találkozási pontként működnek majd, ahol az eladóktól vásárlás előtt szaktanácsokat lehet kérni. A kiskereskedelem jelenleg is zajló átalakulása során az eMAG és az Extreme Digital hibrid működési modellje komoly előnyt jelent” – mondta el kinevezése kapcsán Szauter Zsolt, az eMAG és az Extreme Digital marketingigazgatója.
Az eMAG Magyarország 2019. márciusában jelentette be, hogy összeolvad a magyarországi e-kereskedelem másik meghatározó szereplőjével, az Extreme Digitallal, 2020-ban pedig megnyitotta első magyarországi üzleteit is.
Az eMAG jelenleg három budapesti, és egy pécsi üzletet működtet, továbbá tavaly ősz óta országszerte közel 150 helyszínen működnek a társaság saját üzemeltetésű easybox csomagautomatái, amelyekből az év végére több százat telepítenek Magyarországon. A járvány alatt az eMAG-ról és az Extreme Digitalról érkező rendelések átvétele mellett idén tavasztól akár a termékek visszaküldését (például nem megfelelő ruhaméret esetén) is lehetővé tevő csomagautomaták rendkívül népszerűvé váltak a vásárlók körében, mivel érintkezésmentes átvételt tesznek lehetővé.