A koronavírus-járvány és a gazdasági válság még a stabil háttérrel rendelkező cégeket is váratlan kihívások elé állította. A kis-és középvállalkozások számára most különösen fontosak az olyan hívószavak, mint a vállalati stratégia, üzleti tervezés, kockázatmenedzsment, tudásfejlesztés, márkaépítés. A Trend FM egyedülálló műsora, a Mentor című gazdasági reality három cég mindennapjait, fejlődési lehetőségeit mutatja be: szakértő mentorok segítenek a cégvezetőknek szintet lépni, optimalizálni, fejleszteni – azaz sikeres vállalkozást építeni. A keddi adásban az üzleti terv és a hatékony marketing lesz középpontban.
Hogyan készítsen marketingtervet egy vállalkozás? Milyen küldetést, jövőképet vázoljon fel és hogyan elemezze versenytársait? Hogyan pozicionálja önmagát? És – nem utolsó sorban – mennyit költsön minderre? – többek között ezekre a kérdésekre keresi a választ keddi adásában a Trend FM egyedülálló gazdasági reality műsora, a Mentor. Dr. Molnár Imre üzleti tanácsadó, coach, a műsor ötletgazdája és a téma meghívott szakértője, Tóth Gábor, a NEST Communications ügyfélkapcsolati igazgatója a gazdasági reality-ben versengő három kis-és középvállalkozás által készített üzleti tervet és marketing koncepciót elemzi.
A magyar médiában egyedülálló formátumú műsor, a Mentor 2021-ben immár a nyolcadik évaddal jelentkezik, korábban GR2 néven volt ismert. A gazdasági reality-ben három különböző területről érkező kis- középvállalkozás verseng egymással hétről-hétre, a legjobb vállalkozás pedig 3 millió forint összértékű hirdetési csomagot nyer a Trend FM rádiónál. Idén a Taupert Szemvizsgálat, az Amtech Rendszerház és a Csak a Mentes cégek tulajdonosai mérkőznek meg egymással.
A műsor célja, hogy segítsen a cégeknek bővíteni, fejleszteni vagy éppen erőforrást optimalizálni. Eközben pedig olyan hasznos tippek hangzanak el az adásokban, amelyek segíthetnek akár a hallgatók céges problémáin is – hiszen a műsor azoknak szól, akik mernek vállalkozni, szeretnének előre lépni, hosszú távon gondolkodnak, és tudják, hogy a siker nem fog az ölükbe hullani, hanem azért bizony meg kell dolgozni.
A műsor állandó szakértője Dr. Molnár Imre üzleti tanácsadó, coach, ő egyben a műsor ötletgazdája, és a versenyben lévő cégek mentora is. A coach segíti a vállalkozásokat az adásokra történő felkészülésben, konzultál a versenyzőkkel és támogatja őket a feladatok megoldásában. A heti tematikák a kockázatmenedzsment, a kommunikáció, üzleti terv készítése, vezetőfejlesztés, vállalati kultúra kialakítása, az egyéni célkitűzések, valamint a mérési technikák definiálása körül alakul. Ezekhez a témakörökhöz egy-egy szakértőt is hívott a Trend FM.
Idén a Mentor szakértőgárdáját erősíti Dr. Molnár Imre coach és Paulovits Márton, a műsor fővédnöke mellett Vitkovics Péter vállalkozásmenedzser, közgazdász, aki elsősorban kis- és középvállalatok szervezeti átalakításával és szervezetfejlesztéssel foglalkozik; Kemendi Zsolt, az Invitech vállalati szolgáltatások vezérigazgató-helyettese, aki az IT-szolgáltatások és az IT-biztonság tekintetében rendelkezik tapasztalattal; Deszpot Károly, az Intrum Kereskedelmi és Üzletfejlesztési igazgatója, aki a követeléskezelés területén és a B2B logisztikai szektorban rendelkezik komoly tapasztalattal; valamint Berezvai Zombor, a Gazdasági Versenyhivatal vezető közgazdásza, akinek elsődleges érdeklődési területe a versenypolitika és az ágazati versenyviszonyok elemzése. A műsor kommunikációs és marketing tanácsadója pedig Tóth Gábor, a NEST Communications ügyfélkapcsolati igazgatója, aki többek között abban segít a három versenyzőnek, hogy mi kell egy sikeres marketingterv összeállításához, illetve, hogy milyen területeken tud segítséget nyújtani a kkv-knak egy kommunikációs ügynökség.
A sikeres üzleti terv titkairól szóló adás május 18-án 17:05 órától hallható a Trend FM-en Budapesten és vonzáskörzetében, a 94.2-n.