Az AT&T és a Discovery Inc. képviselői hivatalosan is bejelentették, hogy egyesítik a TimeWarnert és a médiavállalatot. Az ügylethez még szükség van az amerikai hatóságok jóváhagyására, a tervek szerint 2022 közepén zárulhat le a tranzakció.
Az AT&T távközlési vállalatból kiválik a WarnerMedia és a Discovery-vel összevonva hoznak létre egy új céget – jelentették be az érintettek egy online sajtótájékoztató keretében. A tranzakcióról a Bloomberg hírügynökség számolt be vasárnap és az alapján hétfőn az mmonline.hu is írt már róla. A hivatalos tájékoztatás szerint az újonnan létrejövő társaságot David Zaslav, a Discovery vezérigazgatója irányítja majd.
A cégben az AT&T részvényesei 71, míg a Discovery tulajdonosai 29 százalékos részesedéssel bírnak majd. Az AT&T mintegy 43 milliárd dollárt kap majd az ügylet keretében, azonban az új vállalatnak elég komoly, 55 milliárd dolláros adósságállománnyal kell majd elindulnia.
Az AT&T 2018-ben, 85 milliárd dollárért vette meg a Time Warnert, amiből aztán létrehozták a WarnerMedia részleget. Hozzájuk tartozik többek között az HBO, az HBO Max és a CNN is. A Discovery portfóliójában pedig olyan csatornák vannak, mint a Discovery Channel, az Animal Planet, a Travel Channel, a TLC, illetve a Eurosport is. A társaság szintén rendelkezik streaming megoldással, ez a discovery+.
David Zaslav arról is beszélt, hogy a Discovery és a WarnerMedia együtt jelenleg évente mintegy 20 milliárd dollárt költ tartalomra. Hogy ezt el tudjuk helyezni, érdemes megjegyezni, hogy a Netflix idén legalább 17 milliárd dollárt szán tartalomra.
A tranzakció fő célja egyértelműen az, hogy nagyobb sikerrel szállhassanak be a streaming versenybe, hiszen a fúziót követően lényegesen több esélyük lesz a Disney és a Netflix ellen.