Csökkent a The Walt Disney Company bevétele az első negyedévben éves összevetésben, a cég nyeresége ugyanakkor majdnem duplájára nőtt. A társaság streaming szolgáltatásainak április elején már közel 160 millió előfizetője volt.
Az idei első negyedévben 15,61 milliárd dolláros árbevételt ért el a The Walt Disney Company, ez 13 százalékkal maradt el az egy évvel korábbitól. A vállalat két nagy részlege közül a „Media and Entertainment Distribution” minimális mértékben ugyan, de növelni tudta forgalmát éves összevetésben, 12,44 milliárd dollárt hozott a társaságnak. A többek között szórakoztató parkokat működtető „Disney Parks, Experiences and Products” üzletág viszont a COVID-járvány miatti lezárások következtében csak 3,17 milliárd dolláros bevételt ért el, ami 44 százalékos csökkenést jelentett az egy évvel korábbihoz képest.
A vállalat az április 3-án zárult üzleti negyedévében 912 millió dolláros nyereségről számolt be, ami közel duplája volt az egy évvel korábbinak. Ebben meghatározó szerepet játszhatott, hogy számottevő mértékben csökkent a streaming szolgáltatások vesztesége.
A Disney beszámolója szerint a „Direct-to-Consumer” szolgáltatások, vagyis a streaming megoldások az idei első negyedévben majdnem 4 milliárd dollárt hoztak, ami éves összevetésben 59 százalékos növekedést jelentett. Emellett az egy évvel korábbi 805 millió dollárról 290 millióra csökkent a szegmens üzemi szintű vesztesége, ami főként a Hulu sokkal jobb teljesítményének volt köszönhető.
A Disney+ szolgáltatás az időszak végén 103,6 millió előfizetővel rendelkezett, ami azt jelenti, hogy egy év alatt 70 milliónyi új ügyfelet gyűjtött. Az ESPN+ is jelentős, 75 százalékos növekedést tudott felmutatni az előfizetői táborban, míg a Hulu esetében 30 százalékos bővülés volt. A Disney az április 3-án zárult üzleti negyedév végén már 159 millió streaming előfizetővel rendelkezett.