- Hirdetés -

Az üzleti életben is bejön a sokszínűség

|

Az utóbbi években a sokszínűség és az esélyegyenlőség egyre fontosabb HR fogalmakká váltak, és jelentősen megnőtt az igény a nyitott és befogadó munkahelyek iránt. Ahogy a Deloitte Tech Trends 2021 tanulmánya is rámutatott, az ilyen vállalatok a pénzügyek területén kétszer, az innovációban hatszor, üzleti eredményesség tekintetében pedig nyolcszor sikeresebbek, mint az ezen témákra kevesebb figyelmet fordító versenytársaik. A LeasePlan hazai leányvállalata az elfogadást ösztönző nemzetközi irányelvek követése mellett kiemelt figyelmet fordít arra, hogy szervezeti működését különböző személyiségű és képességű emberek alkalmazásával tegye még hatékonyabbá. Ezért tudatosan törekszik a sokféleség előmozdítására kollégái körében, és az egyéniségek kibontakozását, illetve a kollégák által tanúsított elfogadást számos programmal támogatja. A május 21-i kulturális fejlődés és sokszínűség világnapja alkalmából a LeasePlan bemutatja a témához kapcsolódó legjobb gyakorlatait.

A sokszínűség fogalmát hajlamosak vagyunk többnyire nemzetiség, bőrszín, életkor, nem vagy vallási meggyőződés alapján különböző emberek közösségéhez társítani. A diverzitás ugyanakkor mindezektől függetlenül mindennapi életünkben is jelen van, hiszen az értékeket, készségeket, tapasztalatokat, gondolkodást, szemléletmódot tekintve minden ember egyedi. A vállalatok hozzáállásán múlik tehát, hogy mekkora teret hagynak a sokféleségnek, illetve mennyire támogatják és fordítják azt előnyükre üzleti működésükben. A flottakezelés területén piacvezető LeasePlan is azon cégek közé tartozik, amelyek élen járnak ezen a téren.

Motiváló sokszínűség

A LeasePlan kiemelt képviselője a vállalati sokszínűségnek, 2020-ban az anyavállalat a Financial Times évente elkészített Diversity Leaders listáján a pénzügyi szektorban 5. helyezést, összesítésben pedig 21. helyezést ért el 850 vizsgált nagyvállalat közül. A cég a toborzásnál arra fókuszál, hogy az adott munkakör, feladat milyen hozzáállást, illetve képességeket kíván, és olyan jelölteket választ ki a nyitott pozíciókra, akik rendelkeznek ezekkel.

„Mivel az egyes területeken eltérők az elvárások, sok különböző személyiségű emberre van szükség, akiknek az «ereje» összeadódik, ezáltal tudjuk a piacon a legjobb szolgáltatást nyújtani. Az üzleti siker kulcsa a nyitott, befogadó és rugalmas közeg, ahol mindenki jól érzi magát és lelkesen, örömmel végzi a munkáját, hiszen így az egyéni teljesítmény is nő. Ehhez azonban tudatos és következetes szervezetfejlesztésre van szükség. Ezért számos olyan programot dolgoztunk ki az elmúlt években, amelyek támogatják többek között az új kollégák beilleszkedését, a cégen belüli kommunikációt, egymás megismerését és elfogadását, valamint a dolgozók részvételét a döntéshozatalban” – mondta Pesti Tímea, a LeasePlan Hungária Zrt. vezérigazgatója.

Orientáció a kezdetekben, inspiráció a mindennapokban

Az orientációs program, az új belépők klubja, továbbá a mentori rendszer a frissen érkezett kollégák onboarding folyamatait segíti elő, egyrészt az új munkatársak egymással való, másrészt az új és a régebbi dolgozók összekapcsolásával. Ezek során a friss belépők átfogóan megismerkednek a vállalat működésével, a szervezeti kultúrával és a különböző területek tevékenységével, ami összekovácsolja őket, megismerhetik azokat, akikhez a mindennapokban kérdés esetén fordulhatnak, és őszinte visszajelzéseket kapnak, ami megalapozza a bizalmi viszonyt a kollégák közt.

„A koronavírus-járvány és a kényszerű távmunkavégzés következtében összemosódtak a munka és a magánélet terei, fokozottabb a mentális terhelés, és mindez láthatóbbá teszi az egyéni különbségeket. Emiatt még jobban oda kell figyelnünk egymásra, egymás igényeire. A kisebb munkatársi csapatok minden napot közös online beszélgetéssel indítanak, ahol az aktuális örömök és nehézségek a felszínre kerülhetnek, így megértve, hogy ki milyen élethelyzetben van éppen. Ennek tudatosulása elősegíti az empátia fejlődését és a támogatási szándékot, ezáltal pedig a szervezeti hatékonyságot is javítja” – tette hozzá Kriszt Hajnalka, a LeasePlan HR vezetője.

A gyors beilleszkedés mellett a dolgos hétköznapok folyamán is számos program kínálkozik a munkavállalók közötti kapcsolatépítésre és az egymással való ismerkedésre. Ezt mozdítják elő többek között a kilincsinterjúk, melyek során minden héten más-más kolléga mutatkozik be egy interjúban a vállalat belső kommunikációs felületein és a végén egy társosztályon dolgozó munkatársnak adja tovább a „kilincset” egy személyes vonatkozású kérdéssel. Hasonló célú kezdeményezés a hetente megrendezett kávészünet program, amikor a kollégák – beleértve a teljes menedzsmentet is – véletlenszerűen párba összesorsolva, egy kávé mellett kötetlenül beszélgethetnek. A LeasePlan tapasztalatai szerint ez igazán közel hozza egymáshoz a nap mint nap egymás mellett dolgozó embereket, valamint bebizonyítja a munkatársak számára, hogy a vezetőség is bármikor megközelíthető. Ezt a szemléletet erősíti a Monday Talk nevű, hétfőnként ismétlődő esemény is, ahol a kollégák bármit kérdezhetnek a vezetőség tagjaitól. Szintén hétfőnként érkezik a vezérigazgató hétindító, energialöketet adó levele, amelyben az üzleti iránymutatás mellett személyes témák is teret kapnak.

További inspirációt kínálnak a HR által szervezett tematikus hónapok, melyek egy-egy fő téma – például egészségmegőrzés – keretében minden héten más altémát járnak körbe külsős előadókkal, podcastokkal és kisebb motivációs kihívásokkal. A kéthetente zajló Tudásmegosztó reggeli előadássorozat során pedig a munkatársak egy-egy érdekes témáról mesélnek akár a munkájukkal, akár a hobbijaikkal kapcsolatban. Ezek az alkalmak lehetőséget teremtenek számukra, hogy felvállalják és bemutassák magukat, valamint közelebbről is megismerjék egymás látásmódjait. Mindezek továbbfejlesztett változata a 2021-ben elindított Powered by Us pályázati program, melynek célja, hogy teret adjon az önszerveződő munkavállalói kezdeményezéseknek a különböző kategóriákban (növekedés, fenntarthatóság, hatékonyság, „LeasePlan boldogság”) benyújtott ötletek által, melyek közül a legjobbak vezetői támogatás mellett meg is valósulhatnak.

„Törekszünk arra, hogy kezdeményezéseink legalább olyan színesek legyenek, mint csapatunk, és mindenkinek lehetősége legyen a munkáján túlmutató kibontakozásra akár kezdeményezőként, akár résztvevőként. Programjaink nem csupán a nyitottságot és az elfogadást ösztönzik, hanem a személyes kiteljesedést és a szakmai fejlődést is inspirálják. Kollégáink így toleránsabbá, segítőkészebbé és felkészültebbé válnak, ami fokozza teljesítőképességüket, és közös sikerként élhetik meg egymás eredményeit” – tette hozzá Kriszt Hajnalka.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Megvannak 2024 legjobb játékai

Az Ország Játéka verseny immár tizenegyedik alkalommal hívta játszani a kicsiket és a nagyokat. A JátékNet szervezésében a több hetes megmérettetés során nyolc kategóriában választhatta ki mind a zsűri, mind a közönség a kedvenceit....

Új hirdetési lehetőség a márkáknak, gamerek millióihoz juthatnak el

Egyedülálló, interaktív hirdetési lehetőségeket hoz az élő gaming streaming világába Magyarországon a Publicis Groupe Hungary és az inStreamly platform együttműködése. A megállapodásnak köszönhetően az ország legnagyobb kreatív, média és digitális ügynökségének ügyfelei élő adásba...

Kiderült, mikor lesz jövőre a MOZ.GO

Jövőre június 18-án indul a négy napos MOZ.GO – Magyar Mozgókép Fesztivál a Veszprém-Balaton régióban közel 10 helyszínen. Az eseményen a legújabb hazai filmekkel, televíziós és streaming alkotásokkal, sztárokkal és életműdíj-átadóval várják az érdeklődőket....

Megható reklámfilmmel ünnepli a karácsonyt a Telekom

Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő...

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350...

Így várja az ünnepi rohamot a GLS

Az ünnepi időszak minden évben különleges felkészülést igényel – a GLS Hungary egész éves adatvezérelt működésének és előrelátó tervezésének köszönhetően idén is készen áll, hogy az ünnepi csúcsforgalom alatt is időben célba érjenek a...

Átalakul az ingatlanpiac: egyre nehezebb eladni az ilyen házakat

A szülők legyenek annyira közel, hogy tudjanak segíteni, de velük egy fedél alatt élni nem szeretnének a fiatalok - összegzi tapasztalatait Bognár Katalin a GDN Ingatlanhálózat - GARDEN City irodájának vezetője. A fővárosban és...

Komolyabban veszik a cégek a generációváltást

Az utóbbi évek felmérései azt mutatták, hogy ugyan foglalkoznak a magyar, magántulajdonú vállalkozások a generációváltás témájával, nem a téma fontosságának megfelelő súllyal teszik azt. Azonban a legfrissebb kutatás alapján a trend fordulni látszik. Egyre...

Kiderült, mi hajtja a zöldhiteleket

A Magyar Nemzeti Bank adatai szerint a teljes zöld vállalati és önkormányzati hitelállomány 2020 végi 69 milliárd forintról több mint kilencszeresére nőtt, elérve a 633,45 milliárd forintot 2024 közepére. A bank a vállalati szegmensben...

A jövőben máshogy vásárolunk majd az IKEA-ban

Innovatív és izgalmas megoldásokkal járul hozzá a vásárlói élmény forradalmasításához az IKEA. A soroksári áruház új CGI videójával a jövő IKEA-élményét mutatja be, mindezt szórakoztató és figyelemfelkeltő módon a legújabb technológiák segítségével. A futurisztikus...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Terjeszkedik a Pizza Hut

Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a Pizza Hut első, modern dine-in koncepcióval megnyílt éttermében. A baranyai megyeszékhelyen több mint 20 évvel ezelőtt zárt be a hálózat üzlete, a pécsiek, azóta...

Megvannak 2024 legjobb játékai

Az Ország Játéka verseny immár tizenegyedik alkalommal hívta játszani a kicsiket és a nagyokat. A JátékNet szervezésében a több hetes megmérettetés során nyolc kategóriában választhatta ki mind a zsűri, mind a közönség a kedvenceit....

Új hirdetési lehetőség a márkáknak, gamerek millióihoz juthatnak el

Egyedülálló, interaktív hirdetési lehetőségeket hoz az élő gaming streaming világába Magyarországon a Publicis Groupe Hungary és az inStreamly platform együttműködése. A megállapodásnak köszönhetően az ország legnagyobb kreatív, média és digitális ügynökségének ügyfelei élő adásba...

Kiderült, mikor lesz jövőre a MOZ.GO

Jövőre június 18-án indul a négy napos MOZ.GO – Magyar Mozgókép Fesztivál a Veszprém-Balaton régióban közel 10 helyszínen. Az eseményen a legújabb hazai filmekkel, televíziós és streaming alkotásokkal, sztárokkal és életműdíj-átadóval várják az érdeklődőket....

Megható reklámfilmmel ünnepli a karácsonyt a Telekom

Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...