- Hirdetés -

41 milliárd forintos bevétel az M-RTL Zrt.-nél

|

A 2020-as üzleti évet az RTL Magyarország részét képező, többek között az RTL Klub nevű csatornát üzemeltető Magyar RTL Televízió Zrt. (M-RTL Zrt.) 41 milliárd forintos nettó árbevétel mellett csaknem 840 millió forintos adózás előtti eredménnyel zárta.

Ez azt jelenti, hogy a társaság növelni tudta forgalmát, hiszen 2019-re 39,99 milliárd forintos bevételről számoltak be, az akkori adózás előtti eredmény 1,2 milliárd forint volt, míg az adózott eredmény 1,14 milliárd forint volt.

A tavalyi év a kedvező indulás ellenére a COVID-19-ről és annak hatásairól szólt, hiszen a pandémia átírta az elvárásokat a médiaiparban is, és a krízist az üzlet sok területén lehetett érezni. Ennek ellenére sikeres évet zárt: a fő kereskedelmi célcsoportban, főműsoridőben megőrizte piacvezető helyét a nézettségi piacon, mindezt úgy, hogy a médiavállalat munkatársainak fele home office-ban végezte a munkáját – írja közleményében az RTL Magyarország.

Az RTL Group magyar nyelvű műsorszolgáltatásában résztvevő cégeit magában foglaló RTL Magyarország teljes konszolidált árbevétele a koronavírus okozta reklámpiaci krízis, és az ebből eredő televíziós reklámbevételek csökkenése ellenére is 105 millió euró volt, ami 7,89 százalékkal, azaz 9 millió euróval kevesebb, mint a 2019-es évben volt. Az EBITA eredménye – az év során bevezetett költségcsökkentések és a programming tervek átütemezésének köszönhetően – 7,7 millió eurós pozitív egyenleget mutat. (Ez az összeg 2019-ben 10 millió euró volt.)

„A koronavírus-járvány okozta reklámpiaci visszaesés ellenére is sikeres évet zártunk tavaly. A piaci szereplők számára releváns mutatók alapján az RTL Magyarország 2020-ban is tartotta piacvezető pozícióját. A 18-49 éves korosztály körében, főműsoridőben átlagosan 26,6 százalékos átlagos közönségarányt értünk el, szemben a TV2 Csoport 25,0 százalékos eredményével*” – nyilatkozta Vidus Gabriella, az RTL Magyarország vezérigazgatója.

A műsorkészítésben közvetlenül részt vevő kollégák a legszigorúbb járványügyi előírások mellett olyan sikerműsorok új évadait készítették el, mint A Konyhafőnök, a Nyerő Páros, vagy éppen a Konyhafőnök VIP. Emellett 2020-ban az RTL Magyarország mutatta be a legtöbb hazai gyártású fikciós sorozatot is.

A lineáris premierek mellett kiemelt szerep jutott médiavállalat VOD platformjának: az RTL Most 2020-ban is a legismertebb streaming platform Magyarországon, megelőzve ezzel nemzetközi vetélytársait.

„Az RTL Magyarország a lineáris tévés piac mellett a digitális platformokon is egyre erőteljesebben terjeszkedik, amit az RTL Most és Most+ streamingplatformok sikerei jeleznek a legjobban. Az RTL Most+ jelenleg már a tévé előfizetéssel rendelkező háztartások közel kétharmadában elérhető” – tette hozzá Vidus Gabriella.

*Forrás: Nielsen Közönségmérés, 2020 teljes év, 18-49 éves célcsoport, TSV+Vendég adatokkal, főműsoridő: 19:00-22:59

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...