- Hirdetés -

Gyorsan terjed az automatizáció és a fenntartható gyártás

|

Az élénkülő globális versenyre reagálva a régi gyártóvállalatok gyors ütemben változtatják meg működésük módját – derült ki a Fujitsu piaci attitűdökről készült friss kutatásából. Az IKT vezetők által 17 országban alkalmazott gyártási technológiákról végzett felmérés1 megerősítette, hogy a vállalatok elsősorban a minőség és a hatékonyság javítása érdekében automatizálnak, és a fenntarthatóság is fontos szempont az új IKT-beruházásoknál.

A Covid19 keltette sokk nyomán a gyártóvállalatok az üzleti ellenálló képességre és a reagálókészségre is kiemelten odafigyelnek. A gyári automatizálás kritikus szerepet játszik e célok megvalósításában. A gyártóvállalatok minden más területnél többet fordítanak automatizációra. Háromnegyedük (76,8%) tervezi automatizációs projektek elindítását a következő 12 hónapban. A fenntarthatóság is egyre lényegesebb tényező a gyártóvállalatok vezetőinek szemében – az IKT-költés szempontjából a harmadik helyre sorolták. A Fujitsu felmérésből úgy tűnik, hogy a cégek ezzel a környezettudatos márkák iránti fogyasztói preferenciák erősödésére reagálnak.

Az élesedő verseny folyamatos és sikeres digitális átalakuláshoz vezet

A Fujitsu felmérése azt mutatja, hogy a gyártóvállalatok erős és egyre élesebb verseny tapasztalnak, és a versenynyomás digitális átalakulásra ösztönzi őket. Több mint háromnegyedük (75,8%) rendkívül vagy nagyon erős globális versenyről számolt be, és csupán egyötödük (21,7%) nincs kitéve nemzetközi szereplők hatásának. A megkérdezettek 68,7%-a emellett az új belépők és a piaci részesedés megszerzésére törekvő, szabályokat újraíró szereplők részéről is fenyegetve érzi pozícióját.

A gyártóvállalatok folyamatos innovációval reagálnak, amit a sikeres digitális átalakulási (DX) projektek megvalósítása is erősít. A Fujitsu által vizsgált 17 átalakulási projekt közül 80% beváltotta vagy felülmúlta a hozzá fűzött reményeket. Az említésre méltó előnyök között szerepel a versenyképesség növekedése, a selejt mennyiségének csökkenése, a minőség javulása, az ökoszisztéma-alapú üzleti modellek támogatása, az ügyfélkapcsolatok megerősödése és a nagyobb agilitás. Ezek a sikerek gyorsítják a digitális átalakulás ütemét, és további átfogó DX-beruházások végrehajtására ösztönzik a gyártóvállalatokat a következő 12 hónapban. Legalább 30%-uk jelentős vagy nagy projekteket tervez a felmérésben vizsgált 36 működési területen.

A következő fontos lépés az IT-OT integráció

Yuuki Yamamoto, a Fujtisu COLMINA üzletágának vezetője elmondta: „Globális gyártóipari felmérésünk bebizonyította, mennyire fontos az automatizáció több szempontból is, de a gyártóvállalatok számára a minőségre és a hatékonyságra gyakorolt hatása jelent igazán prioritást. A világ legnagyobb gyártóipari IKT-integrátora lévén a Fujitsu úgy tartja, hogy az IT, azaz az informatika és az OT, azaz működéstámogató technológia integrálása lesz a következő fontos lépés. Jelenleg az IT és az OT többnyire egymástól elválasztva működik a világ gyáraiban. A műszaki tervezést kiszolgáló technológia és a gyártóüzemi működést támogató technológia integrálásával a vállalatok a minőség és a hatékonyság új szintjét érhetik el, amely vizsgálatunk eredményei szerint fontos motiváció az iparág számára.”

A válaszadók több mint kétharmada (69,3%) úgy gondolja, hogy a legfőbb prioritás a termékminőség javítása a gyártási alkalmazásoknál, a második helyen pedig a jobb kihasználtságon keresztül elérhető hatékonyságnövelés áll (67,6%). A biztonság valamennyi aspektusának fejlesztése a harmadik prioritás – amit az is alátámaszt, hogy az internetbiztonság az IKT-kiadások növelésének elsődleges oka.

A digitális átalakulás megvalósításában szerepet játszó konkrét technológiák közül az elsődleges vállalati alkalmazásokat tartják a legfontosabbnak. A két legyakoribb alkalmazás, az ERP és a rendelésfeldolgozó szoftver továbbra is kiemelt jelentőséggel bír a fejlesztésekben. Ugyanakkor változásokra számíthatunk. A gyártóvállalatok igyekeznek működésük szerves részévé tenni az ellenálló képességet és az alkalmazkodást – kétharmaduk (67,4%) készül ellátási láncai és gyártólétesítményei diverzifikálására a Covid19 miatt. Ezt a gyártóvállalatok következő 12 hónapban tervezett konkrét alkalmazásberuházásai is tükrözik, amelyeknél észrevehető eltolódott a hangsúly a készletgazdálkodás, a rendeléskezelés, az ellátásilánc-kezelés (SCM) és az ügyfélkapcsolat-kezelés (CRM) irányába (ebben a sorrendben).

A pontszerű gyártási alkalmazások közül a gyártólétesítmények adataival kapcsolatos beruházások voltak a legjellemzőbbek az elmúlt 12 hónapban. Az eredmények arra utalnak, hogy ezek helyét a gyári automatizáció veszi majd át a következő évben, majd a prediktív karbantartás és az üzemi karbantartás következik. A gyártólétesítmények adataival kapcsolatos projektek így a negyedik helyre szorulnak vissza. A Covid19 elleni intézkedésekkel kapcsolatos beruházások továbbra is fontosak, de már csak az ötödik helyen állnak, ami arra utal, hogy a gyártóvállalatok szerint a világjárvány legnehezebb szakasza már mögöttünk van.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...