Az elmúlt héten még csak három nap voltak meccsek, de már most rendhagyó nézettségi adatok születtek. Ettől függetlenül még így is A mi kis falunk volt a hét legnézettebb műsora.
Érdekesen alakult a nézettségi verseny az elmúlt héten. Egyrészt a két nagy kereskedelmi csatorna közül a TV2 már áttért a nyári műsorrendre, másrészt pénteken kezdetét vette a labdarúgó Európa-bajnokság, ami a korábbi tapasztalatok szerint alaposan felforgatja a megszokott főműsoridős erőviszonyokat.
Mindezek visszaköszönnek a friss adatokból is. A 18-49 éveseknél és főműsoridőben az RTL Klub 15,2 százalékos esti közönségarányt ért el, ami 0,1 százalékponttal még magasabb is a korábbi heti eredményüknél. A TV2 esetében viszont 5 százalékponttal, 5,7 százalékra csökkent a heti főműsoridős share. A két nagy kereskedelmi csatorna meccsébe pedig belépett az M4 Sport is: méghozzá 9,4 százalékos heti közönségaránnyal.
Az borítékolható, hogy a sportcsatorna még ennél magasabb share-t is össze fog hozni a következő időszakban. Pláne, hogy ezen a héten az RTL Klub is nyári műsorstruktúrára vált.
Csatornacsoportok terén az RTL Magyarország nyerte a hetet 25,8 százalékkal, őket a TV2 Csoport követte 18,7 százalékkal. A nemzetközi portfóliók külön versenyét az AMC csatornái nyerték 5,2 százalékos közönségaránnyal, majd a 4,9 százalékos ViacomCBS és a 4,2 százalékos Sony következett.
23. hét / 22. hét / 21. hét (főműsoridős share, 18-49 évesek)
RTL Klub – 15,2% / 15,1% / 13,5%
TV2 – 5,7% / 10,7% / 10,9%
Egyes hétköznap esti műsorok heti átlagos közönségaránya (23. hét, 18-49 évesek, zárójelben a korábbi hét adatai)
RTL Klub
Barátok közt – 5,2% (5,7%)
Híradó – 14,9% (15,1%) – hétfőtől vasárnapig
Fókusz – 14,1% (14,4%)
Konyhafőnök – 20% (17,4%)
TV2
A bosszú csapdájában – 14,9% (15,5%)
Tények – 16% (16,6%) – hétfőtől vasárnapig
Tények Plusz – 10,6% (12,2%) – hétfőtől szombatig
A hegyi doktor – Újra rendel – 6,9%
Bezár a bazár – 4,8%
A Tények heti szinten jobb eredményt produkált mint az esti RTL Híradó. A Konyhafőnök viszont nagyot ment az utolsó hetében, 20 százalékot tett ki az átlaguk. Nem igazán volt ellenfél számukra a TV2-n – hétfőtől csütörtökig – futó A hegyi doktor.
A labdarúgó Európa-bajnokság eddig meccsei közül a vasárnap esti Hollandia-Ukrajna vonzotta a legtöbb nézőt a 18-49 évesek és a teljes lakosság köréből is. Előbbieknél 251 ezres, utóbbiaknál 537 ezres nézettséget hozott az M4 Sportnak.
Az Európa-bajnokság azért akkora felfordulást nem hozott, hogy ne A mi kis falunk bizonyuljon a hét legnézettebb műsorának. A szombati évadzáró epizód a 18-49 éveseknél 282 ezres, a teljes lakosságnál 826 ezres nézettséget ért el. A múlt hét második legnézettebb műsorának a Konyhafőnök bizonyult a kereskedelmi célcsoportnál 271 ezres, a teljes lakosságnál 686 ezres nézőszámmal.
A 18-49 éveseknél a TV2 legnézettebb műsora a hétfő esti Tények volt 141 ezer nézővel, a teljes lakosságnál pedig 673 ezres nézettséggel.
Az M4 Sport a már említett Hollandia-Ukrajna mérkőzésen felül egy másikkal is bekerült a műsoros Top 10-be a 18-49 éveseknél: a keddi Magyarország – Írország felkészülési meccsel, ami 118 ezer nézőt érdekelt ebből a célcsoportból. A teljes lakosságnál 288 ezer nézőt vonzott a mérkőzés, ezzel a hét 12. legnézettebb műsorának számított.
A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél:
A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál:
Heszler Róbert
Adatok forrása: RTL / Nielsen Közönségmérés, TSV + vendég adatok
Megjegyzés: amennyiben nem jelezzük egy adatnál a célcsoportot, akkor az a 18-49 évesekre vonatkozik. A top 10-es táblázatokban a műsorok legnézettebb heti epizódjai szerepelnek.
Vendég adatok: a háztartásba érkező vendégekkel kalkulált nézettségi adatok.
Főműsoridő alatt a 19:00 és a 23:00 közötti időszakot értjük.