Az elmúlt két évben kétszeresére nőtt a 90.9 Jazzy Rádió hallgatóinak száma (Forrás: Rádiós közönségmérés, NMHH M-Meter, Kantar Hoffmann). A Magyar Jazz Rádió Kft. 2021 áprilisában saját online kérdőíves kutatást végzett, így közönségének rádióhallgatási szokásait a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság hallgatottsági adatai mellett a saját felmérés eredményeinek felhasználásával vizsgálta.
A rádió online kutatásából kiderült, hogy a hallgatóinak 71%-a felsőfokú végzettséggel rendelkezik, és 96%-uk heti több napon is rendszeresen kapcsol a frekvenciára, elsősorban a zenei összeállítás miatt.
A 90.9 Jazzy Rádió online kérdőívét a rádió 750 hallgatója töltötte ki, amely kutatás a rádió tartalmaira, műsor- és zenei összeállítására irányult.
A válaszadók 85%-a Budapestről és agglomerációjából hallgatja a rádiót, míg 15%-uk vidékről, online indítja el a 90.9 Jazzy-t. A teljes mintát tekintve a hallgatók 36%-a nő, 63%-a férfi. Az eredményekből kiderül az is, hogy a 40 év alattiak körében a nemek aránya közti különbség markánsan csökken (44%-56%).
Az online kutatás megerősíti a korábbi – rádiós kutatások – eredményét, vagyis a 90.9 Jazzy közönségében rendkívül magas a felsőfokú végzettséggel rendelkező hallgatók száma, a válaszadók esetében 70%-uknak van főiskolai, egyetemi diplomája vagy magasabb végzettsége.
A rádió közönségére nagymértékben jellemző az állomáshűség, a válaszadók 89%-a rendszeresen, legalább heti öt napon hallgatja a 90.9 Jazzy-t, elsősorban a zenei összeállítás miatt, de a rádió reggeli főműsora, a Millásreggeli is előkelő helyen végzett az indokok között, ahogy az egyéb színvonalas műsorok miatt is a rádiót választják a hallgatók.
A kérdőívben a műsorvezetőket is lehetett osztályozni, amelyből kiderült, hogy a rádió főműsorvezetőinek kedveltsége 90% körüli.
A 90.9 Jazzy Rádió már 14 éve – a trendeknek és igényeknek megfelelően folyamatosan finomítva –, de következetesen biztosítja a minőségi zenei kínálatot, ahhoz az arculathoz igazodva, amit 2007-ben, a rádió indulásakor megrajzoltak a rádió alapítói.
Ennek legfőbb visszacsatolása, hogy a hallgatók elsősorban a zene miatt hallgatják a rádiót, de a legfőbb okok között szerepelnek a színvonalas műsorok is. A kutatás alapján kimondható, hogy döntő többségük akkor sem kapcsol el, amikor célzott kereskedelmi információt hall a reklámblokkban, így végig a 90.9-es frekvencián maradnak.