Ezért érheti meg influencerekkel dolgozni

A Z generációba tartozók közel harmada követ influencereket a GWI 47 országra kiterjedő felmérése szerint, ez nem sokkal marad el attól, amennyien márkákat követnek.

A kutatás szerint a millenniumi generációba tartozók követnek a legnagyobb arányban olyan márkákat, amelyeket vásárolnak is, vagy amelyek iránt érdeklődnek, az ő esetükben 36 százalék ez az érték. Őket a Z generáció követi 33, majd az X generáció 31 százalékos aránnyal, míg a baby boomerek körében viszonylag ritka a brandek közösségi médiás követése, mindössze 22 százalékuk él ezzel a lehetőséggel.

A GWI felmérése arra is rámutatott, hogy az influencerek alkalmazása a marketing kampányok során különösen a fiatalok körében lehet hatékony eszköz. A Z generációhoz tartozók 28 százaléka követ véleményvezéreket, vagyis mindössze 5 százalékponttal kisebb arányban tesznek így, mint a márkák esetében. A több generáció kapcsán jóval nagyobb különbség figyelhető meg, a millenniumiaknál például 13, míg az X generációnál már 15 százalékpont az eltérés. A baby boomerek mindössze 9 százaléka követ influencereket.

Az elemzés szerint a véleményvezérek hasznos eszközök lehetnek a fiatalabb közönség megszólítására és a kis- és közepes vállalkozások különösen sokat profitálhatnak abból, ha beépítik az influencereket is a marketing mixükbe.

A GWI szakértői ugyanakkor arra is felhívják a figyelmet, hogy az influencer marketing önmagában kontraproduktív is lehet és célszerű egyéb márkaépítő aktivitásokkal együtt használni, hogy elérje a kívánt hatást és befolyásolja a vásárlói döntéseket.