- Hirdetés -

Nagyot zöldült tavaly a Magyar Suzuki gyártási palettája

|

A Magyar Suzuki Zrt. esztergomi gyárában 2020-ban összesen 112 475 db jármű gördült le a gyártósorról. A teljes gyártás 87 százalékát exportra értékesítették 123 ország számára. A vállalat tavaly, a koronavírus miatti nehézségek ellenére is 11,55 százalékos részesedéssel vezette, ezzel ötödik éve uralja a hazai újautó eladásokat. A Magyar Suzuki 1.656,7 millió euró nettó árbevétellel zárta a 2020-as évet. A pandémia 362 millió forintos többletköltséget jelentett a cégnek. A Suzuki Csoport 2050-re karbonsemleges üzemekkel és termékportfólióval szeretne jelen lenni mindenhol a világon, a Magyar Suzukinál is ebbe az irányba indulnak el.

Összesen 112 475 autót gyártottak az esztergomi gyárban, 111 047 autót értékesítettek (79 879 db Vitara, 31 168 db SX4 S-CROSS), míg az itt gyártott modellek 87 százalékát – 96 441 db – exportra értékesítették a világ 123 országába. A Magyar Suzuki 2019. decemberében megkezdte a hibrid járművek sorozatgyártását, a gyártás több mint 65 százaléka már hibrid gépjármű volt 2020-ban. A vírushelyzet okozta hathetes leállás, illetve a belföldi és külföldi korlátozó intézkedések következtében hozzávetőlegesen 30 százalékkal csökkent a termelés 2020 során az előző évhez képest. A társaság 2020-as belföldi értékesítéséből származó nettó árbevétele 242,8 millió euró, az exportértékesítésből származó nettó árbevétele pedig 1.413,9 millió euró volt. A tervek szerint az idén 143 000 Suzukit szerelnek össze Esztergomban. A magas átoltottság hatására és a járvány lecsendesedésével a Magyar Suzuki termelése 2022-re visszaállhat a pandémia előtti pályára.

A Suzukik hibrid változatban is a magyarok kedvenc újautói lettek

Az idén 30 éves Magyar Suzukinak 2020-ban is sikerült, megtartani ötödik éve tartó piacvezető szerepét: 14 783 db magyarországi regisztrált újautóval, 11,55 százalékos piaci részesedéssel zárta az elmúlt esztendőt. A magyarok legkedveltebb újautó modellje ismét a Vitara lett, 6 882 darabot regisztráltak belőle 2020-ban január 1-je és december 31-e között. A Magyar Suzuki 2020. januárjától már hibrid meghajtású gépkocsikat értékesít az uniós piacokon, így Magyarországon is. Nem véletlen, hogy a tavaly elkészült 3,5 milliomodik hazai gyártású Suzuki is éppen egy hófehér hibrid Vitara volt.

A teljes személyautó piac TOP 3 modellje között a Suzuki SX4 S-CROSS foglalta el a képzeletbeli dobogó második fokát. Összesen 5 578 kelt el a legnépszerűbb, alsó-középkategóriás újautóból Magyarországon 2020 év végéig. A két közönségkedvenc hazai gyártású Suzuki a szakma elismerését is kivívta: az Év Magyar Autója verseny első díját 2020-ban az SX4 S-CROSS nyerte el, a Vitara pedig ezüstérmet szerzett. Az elmúlt évben a Magyarországon összesen forgalomba helyezett személyautó – 128 031 db – 11,55 százaléka Suzuki volt.

Négy-, illetve kétkeréken és vízen is jelentős teljesítmény

A Suzuki nem csak az autóipari szegmensben, hanem a motor és hajómotor kategóriában is erősítette pozícióját. A Magyar Suzuki összesen 34 346 motort és 6 647 hajómotort értékesített a hazai és a külföldi piacon 2005 óta. A Suzuki hajómotor üzletág 2017 óta a közép-kelet-európai régió központja és 644 értékesített hajómotorral piacvezető Magyarországon. A divízió 1893 hajómotort exportált 2020-ban Észtországba, Lettországba, Litvániába, Fehéroroszországba, Csehországba, Szlovákiába, Romániába, Szerbiába, Montenegróba, Bulgáriába és Albániába.

A Magyar Suzuki motorkerékpár-üzletága immár hatodik éve a legnagyobb piaci részesedésű disztribútor Európában a Suzuki csoporton belül. A vállalat 479 darab motorkerékpárt helyezett forgalomba tavaly Magyarországon. A V-Strom 650 kalandmotor nemcsak saját kategóriájában, hanem a modellek abszolút versenyében is megőrizte tavalyi dobogós helyét: 163 forgalomba helyezéssel a második legnépszerűbb motorkerékpár volt 2020-ban Magyarországon.

A COVID alatt erősödött a Suzuki csapat

A Magyar Suzuki, munkatársainak egészségi állapota, illetve a zavartalan termelés érdekében kiemelt figyelmet fordított a biztonságos munkavégzésre és a fokozott higiéniai előírások betartására. Az óvintézkedések bevezetése, a vírus ellen használt eszközök (maszkok, gyors- és PCR tesztek), illetve a cégen belül kialakított hivatalos oltópont összesen 362 millió forint többletköltséget jelentett a vállalatnak, amely mindenki számára biztosította a leállás idejére is a teljes fizetését. A munkatársak átlagosan 12 százalékos béremelést kaptak tavaly, az elmúlt négy évben pedig, az Üzemi Tanáccsal egyeztetve a fizikai dolgozók fizetése 65 százalékkal, az irodai munkatársak bére pedig 43 százalékkal emelkedett. A munkavállalók három alkalommal, júniusban és szeptemberben fél havi munkabérnek, decemberben pedig jelenlét és teljesítmény alapon egy havi munkabérnek megfelelő év végi bónuszt kaptak. 2020-ban a saját munkaerőállomány erősítése volt a cél.

Digitalizáció, robotizáció

Tavaly sikeresen folytatódott Esztergomban a 2016-ban indult, és számos Ipar 4.0-ás fejlesztési elemet tartalmazó, a versenyképesség fokozását célzó konzorciális Gazdaságfejlesztési és Innovációs Operatív Program (GINOP) projektjeinek megvalósítása. A robotizáció továbbra is hangsúlyt kap a fejlesztések terén, a cél a gyártás minél nagyobb mértékű digitalizálása. A tavalyi beruházások az új emissziós laborra, a festőüzem robotizációjának fejlesztésére fókuszáltak. A jövőben egyre több kollaboratív robot kap helyet az üzemben, amely tovább növeli a gép és ember gördülékeny együttműködését.

Úton a karbonsemlegesség felé

A világpiaci trendekkel összhangban a Suzuki Csoport 2050-re karbonsemleges üzemekkel és termékportfólióval szeretne jelen lenni mindenhol a világon, a megvalósítás mikéntjét az anyavállalat minden esetben a leányvállalataira bízta. A Magyar Suzukinál elindult a „Zöldebb üzem, zöldebb autók” belső program, hogy a Magyar Suzukira szabva, az esztergomi cég üzemegységenként megtalálja és beépítse a CO2-kibocsátást csökkentő technológiákat a gyártási folyamatba és az autókba.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...