- Hirdetés -

Divathullámból reklámeszköz – ez derült ki az influencer marketingről

|

Széles körben alkalmazzák a hazai vállalkozások az influencer marketinget, a legnépszerűbb felületnek az Instagram számít és igyekeznek belső erőforrásokkal megoldani az ezzel kapcsolatos feladatokat – többek között ez derült ki a POME, a DeepInsight és a Free Association összefogásában készült hiánypótló kutatásból. Az influencer marketing alkalmazása során a legnagyobb kihívást a hiteles véleményvezérek megtalálása jelenti.

A legnagyobb reklámköltésű hazai vállalatok marketingvezetői bevonásával készített hiánypótló kutatás során a megkérdezett szakemberek 85 százaléka jelezte, hogy használják az influencer marketinget, további tíz százalék válaszolta azt, hogy 2-3 éve már nem él ezzel a lehetőséggel, de előtte kipróbálta és mindössze 5 százalékuk válaszolta azt, hogy soha nem alkalmazta ezt az eszközt.

Annak ellenére, hogy igen elterjedt az influencer marketing, a válaszadók mindössze 23 százaléka rendelkezik külön, erre a célra szánt büdzsével. A felmérés egyik fontos megállapítása, hogy a marketingvezetők közel harmada arra számít, hogy csökken idén a teljes marketing költségvetése, mindössze 10 százalékuk vár bővülést, 40 százalék pedig azzal számol, hogy a tavalyihoz hasonló kerettel gazdálkodhat, míg a többiek a kutatás idején még nem tudtak, vagy nem akartak válaszolni erre a kérdésre. Az influencer marketing költések kapcsán a válaszadók 57 százaléka jelezte, hogy nőttek az ilyen jellegű kiadásaik az elmúlt két évben, idén és jövőre viszont egyaránt 30-30 százalék azok aránya, akik bővülésre és akik csökkenésre számítanak ebben a mutatóban.

Ahol aktívan használják az influencer marketinget, ott jellemzően már több éves tapasztalattal rendelkeznek az eszköz kapcsán, a megkérdezettek felénél ugyanis 4 éve, vagy még hosszabb ideje élnek ezzel a lehetőséggel. A marketing döntéshozók 53 százaléka szerint nagyon jól illeszkedik ez az eszköz saját márkájukhoz, illetve ahhoz a szektorhoz, amiben dolgoznak, míg további 40 százalék véli úgy, hogy valamennyire illeszkedik hozzájuk.

Az influencer marketing alkalmazása kapcsán a legfontosabb elvárás a márkaismertség növelése, ezt a válaszadók közel háromnegyede emelte ki, míg valamivel több mint 60 százalékuk az új fogyasztók, ügyfelek elérését, 40 százalék pedig a brand „hangjának” erősítését jelölte meg a fontos célok között. A felmérésből az is jól látszik, hogy a szakemberek szerint a 18-35 éves korosztály elérésére igazán hatékony az influencerek alkalmazása, az idősebbeket viszont már más módon igyekeznek megszólítani.

A használt platformok közül kiemelkedik az Instagram, ezt a válaszadók 87 százaléka jelölte meg, a YouTube-ot 73 százalékuk használta, míg a Facebookot 63 százalék próbálta már ki influencer kampányra. A fiatalok körében rendkívül népszerű, rövid videók megosztására alkalmas TikTokot viszont egyelőre csak a megkérdezettek 23 százaléka használta.

A kutatás egyik fontos tanulsága, hogy a legtöbb cégnél igyekeznek belső erőforrásból megoldani az influencer marketinget, a válaszadók 47 százaléka jelezte ezt, 37 százalékuk social media ügynökséget, míg egyharmaduk kreatív ügynökséget is alkalmaz, 30 százalékuk pedig vállalaton belüli social media csapattal látja el az ezzel kapcsolatos feladatokat (több válaszlehetőséget is megjelölhettek a kutatásban résztvevők).

Egy-egy influencer kampány kapcsán a legnagyobb kihívásnak a hiteles véleményvezérek megtalálását tartják a marketing döntéshozók – 70 százalékuk jelezte ezt -, de komoly fejtörést okoz az influencer tartalmak kontrollja is, ezt a megkérdezettek 57 százaléka emelte ki. A kampányokhoz kiválasztott véleményvezérek leginkább 150-300 ezres követői táborral rendelkeznek, de viszonylag sok aktivitás fut 50-150 ezer követővel rendelkező influencerrel is.

Az influencer marketinget a szakemberek 13 százaléka tartja maximálisan hatékonynak, míg 81 százalék szerint valamennyire hatékony ez a módszer, és csak a válaszadók 6 százaléka gondolja úgy, hogy nem igazán eredményes. A siker legfontosabb mutatói az elérés és az engagement – a megkérdezettek 87 és 77 százaléka sorolta ezeket előre.

„Az influencer marketing hype-ja, a mindent megoldó voltába vetett hit ma már csökkenőben van és lassan megtalálja valós értékét a márkák által használt média mixekben. Bizonyos korcsoportok számára illetve bizonyos célokra nagyszerű elérési, figyelem felkeltési lehetőséget jelent, amennyiben az influencer nem használja túl saját én-márkáját. De jelentőségét nem szabad túlértékelni és mindenhatónak tartani – az influencer marketing sem több vagy jelentősebb, mint bármelyik másik hirdetési felület, amin keresztül adott célcsoportokat adott üzenettel meg tudunk szólítani. Érteni kell a működését, tudni kell az előnyeit, korlátait, így tudjuk a helyén kezelni, és kommunikációnk során a legcélravezetőbben használni” – mondta el Horváth Magyary Nóra, a K&H Csoport kommunikációs ügyvezető igazgatója.

„A kezdeti hurráhangulatot és a sok nyitott kérdést követően mára kezd tisztulni a kép az influencer-kommunikációt illetően. Hatékonyságát és működését kezdjük kiismerni és már van annyi tapasztalatunk, adatunk, hogy egyre inkább a helyén tudjuk kezelni. A reklámeszköz egyre inkább a megfelelő súllyal kerül be a döntéshozók stratégiai -és taktikai eszköztárába. ” – jelezte Bendl Mátyás, a youth marketingre és fiatal családosokra fókuszáló ügynökség, a POME ügyvezetője.

„Az influencer marketing továbbra is jó kiegészítő eleme lehet a hagyományosan használatos kommunikációs eszközöknek és csatornáknak. Az viszont a kutatási eredményekből is jól látszik, hogy a márkák egyre tudatosabban, tapasztaltabban használják. Fontos a kreativitás, az alkotói szabadság, ugyanakkor nagyon megválogatják azt a környezetet, amiben szerepeltetni szeretnék saját termékeiket, szolgáltatásaikat. Ezért fordulhat elő, hogy egyes esetekben az elérésnél sokkal fontosabb a hitelesség, a stílus, vagy akár az influencer által képviselt értékek ” – mutatott rá Vér Balázs, a DeepInsight kreatívigazgatója.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...