A reklámok visszavonását a közvélemény csekély támogatottságával és a nézők hiányával indokolja az autóipari vállalat.
A 2020-as tokiói olimpia egyik főszponzora, a Toyota nem jeleníti meg a hirdetéseit a játékokat közvetítő televízióadásokban. A döntést a közvélemény csekély támogatottságával és a nézők hiányával indokolták. A Világgazdaság cikke szerint a Toyota Motor vezérigazgatója, Akio Toyoda és a vállalat vezetői a július 23-ai megnyitón sem vesznek részt.
A japánok kétharmada vonja kétségbe a koronavírusmentes, biztonságos szervezést és háromnegyede ért egyet azzal, hogy szurkolók nélkül tartsák meg az eseményt. Egy friss felmérés szerint a lakosság 55 százaléka pedig kifejezetten ellenzi a játékok megrendezését, és mindössze 33 százalék pártolja.
Közel 60 japán vállalat 3 milliárd dollárt fizetett az olimpiai szponzori jogokért, de egyre többen gondolják úgy, hogy nem érte meg, mert az aktuális helyzetben mégsem vet jó fényt a márkára az olimpia támogatása.