A múlt évben a hirdetési költések 58 százaléka jutott az online reklámokra, és a következő években a digitális platformok további dinamikus előretörése várható az Omdia elemzése szerint.
A kutatócég azzal számol, hogy 2025-re már a globális hirdetési bevétel 70 százaléka realizálódik online csatornákon. A társaság elemzése szerint ezért a hagyományos médiapiaci szereplők számára egyre sürgetőbb, hogy erősítsék az internetes jelenlétüket és újfajta együttműködési módokat dolgozzanak ki, hogy így vehessék fel a versenyt a fejlett tévés hirdetési megoldásokkal, illetve a YouTube-hoz és a Facebookhoz hasonló digitális szolgáltatásokkal.
Mivel a tanulmány szerint jelenleg még többnyire elkülönülten kezelik a digitális és a hagyományos médiavásárlás kapcsán az adatokat, méréseket, értékesítési folyamatokat és a disztribúciót, a hirdetők számára kihívást jelent, hogy jól működő, több-platformos kampányokat szervezzenek.
Az „Advanced TV Advertising” című tanulmány szerint a hagyományos televíziózás részesedése a videós tartalmakhoz köthető hirdetések között két éven belül 50 százalék alá csökken az Egyesült Államokban. Ugyanakkor a hagyományos és az internetes tévés hirdetés továbbra is domináns marad az audiovizuális reklámpiacon.