Egyedülálló vállalás egy márka részéről: akiknek csak a hely, a közösség vagy az eszköz hiányzott, hogy újító ötleteiket megvalósítsák, azok számára a Telekom Debrecenben megnyíló, fiataloknak szánt alkotótere, a KraftLab minden szükséges feltételt biztosít a kiteljesedéshez. A KraftLab az együttműködés erejét is megmutatja: a kreatív műhely koncepcióját ugyanúgy az érintettekkel, vagyis a Z és Y generáció tagjaival együtt alakították ki, mint a megnyitóhoz kapcsolódó nyitóbuli programját.
A Telekom Kraft egy egyedi kezdeményezés. Olyan vállalás a Telekomtól, aminél a cél, hogy megváltoztassa a fiatalok életét, rávilágítson azokra a helyzetekre és lehetőségekre, amikor a fiatalok közösen vagy egy márkával összefogva hatalmas dolgokra lehetnek képesek! Olyan program, ami segít a fiataloknak pozícióba kerülni. Ehhez mostantól minden feltétel adott: Debrecenben megnyílik a KraftLab, ahol a fizikai helyszín, a technológiai háttér és a mentorálási segítség is rendelkezésre áll az újító elképzelések megvalósításához.
A KraftLab koncepcióját a fiatalokkal együtt alkotta meg a Telekom, és a kereteket is a Z és Y generáció sikeres újítói alakítják. Magát a frissen megnyílt KraftLabet is ők maguk mutatták be a sajtó képviselőinek: olyan krafterek voltak az esemény házigazdái, akik már letették a névjegyüket innovátorként (például játékfejlesztőként, egy digitális médiatermék elindítójaként, filmrendezőként). Nem csak abban van tapasztalatuk, hogy milyen úton lehet eljutni az ötlettől a befektetőkig és a piacig, hanem abban is, hogy milyen digitális eszközök és technikák nyújtják a leghatékonyabb támogatást a szintlépésben; hogy milyen sokat jelent a közösség ereje és a professzionális szakértői háttér, amit a Telekom Kraft tett és tesz a projektjeik mögé.
A hivatalos megnyitót olyan programok követik, amelyek szintén a fiatalok elgondolásain és kreatív elképzelésein alapultak: a megvalósításhoz a Telekom háttértámogatásként tapasztalt mentorokat és rendezvényszervezőket biztosított, a tervezést és a lebonyolítást viszont a krafterekre bízta.
Számomra fizikusként is nagyon izgalmas, hogy a Kraft a kísérletezésről, folyamatos próbálkozásról és a fejlődés lehetőségéről szól. A KraftLab felszereltsége egyedülálló, ráadásul ingyenesen hozzáférhető az egyetemisták számára, ami egy hatalmas lehetőség. Ha valakinek az ötletei kidolgozásához greenbox stúdiótechnikára, 3D-nyomtatóra, podcast-szobára van szüksége, itt megtalálja. De legalább ugyanilyen fontos, hogy itt találkozhatnak a hasonló érdeklődésű, hasonló problémákon dolgozó fiatalok, és nem csak a KraftLab mentoraitól, hanem egymástól is kaphatnak tanácsokat, megoldási javaslatokat és inspirációt. – hangsúlyozta Molnár Janka Sára, aki fiatal fizikusként lépett a krafterek közé.
Kutatások bizonyítják, hogy a Z generáció tagjai számára egyaránt fontos a bennük rejtőző kreativitás kibontakoztatásának, illetve a közös alkotásnak a lehetősége, ráadásul ezek az szükségletek a járványhelyzet korlátozásai után még fel is erősödtek. Fontos tapasztalata ugyanakkor a generációnknak, hogy sokat beszélnek rólunk, de nem kérdeznek meg minket. A KraftLab erre egy lehetséges válasz. – fogalmazott Trunk Tomi, Z generációs szakértő.
A Telekom számára a fiatal generáció kiemelten fontos. Amikor a Telekom Kraft koncepcióját kidolgoztuk, fizikai helyszínekkel is számoltunk, ám a pandémia miatt eddig csak az online megvalósítási formákra volt lehetőség. A Kraft közösség mára így is egy hálózattá szerveződött, sokféle lehetőséget biztosítva a hozzá tartozó fiataloknak az önfejlesztésre és a fejlődésre. Különösen örömteli számunkra, hogy végre az újonnan megnyitott épülettel is hozzájárulhatunk a kiteljesedésükhöz. A KraftLab egy olyan bázis lehet számukra, ahol kockázat nélkül tudnak kísérletezni, és ahol saját igényeik szerint formálhatják a kereteket. – nyilatkozta Szabó Béla Attila, a Telekom kereskedelmi és márkakommunikációs igazgatója.