- Hirdetés -

Nem utaztak, így rengeteget spóroltak a cégek

|

Több mint tízmilliárd eurót takarítottak meg a vállalkozások Németországban tavaly egy felmérés szerint annak köszönhetően, hogy korlátozták dolgozóik üzleti utazását.

A munkaadói érdekképviseletek országos szövetségének (BDA) támogatásával működő IW (Institut der deutschen Wirtschaft)gazdaságkutató intézet vizsgálata szerint a német cégeknél a koronavírus-járvány kezdete óta sokkal kevesebb üzleti utat szerveznek, és inkább online megoldásokkal építik és tartják a kapcsolatot a partnerekkel. Az átalakulás révén egyedül 2020-ban hozzávetőleg 11 milliárd euró (3960 milliárd forint) megtakarítás keletkezett a vállalkozásoknál – írja az MTI a Rheinische Post című lap hírportálján közzétett beszámoló alapján.

A tanulmány szerzői számításaikhoz az üzleti utak szervezésére és az úgynevezett vállalati mobilitásmenedzsmentre szakosodott szolgáltatók országos szövetségének (Verband Deutsches Reisemanagement – VDR) adatait használták, amelyek szerint a német cégek a járvány előtti utolsó teljes évben, 2019-ben 55,3 milliárd eurót költöttek üzleti utakra. Ez az összeg 2020-ban 10,1 milliárd euróra csökkent.

A mintegy 45 milliárd eurós különbség azonban nem értelmezhető közvetlenül megtakarításként. Ennek oka, hogy az üzleti utak elmaradása sok vállalat számára az üzletmenetre is káros volt, például ha a törölt utak miatt nem sikerült új üzleti megállapodásokat kötni.

A VDR rendszeresen végzett felméréseiben 2020-ban a megkérdezett cégek 38,3 százaléka, 2021-ben pedig 24,8 százaléka válaszolta azt, hogy pillanatnyilag nincs sürgős szükség üzleti útra. „Ha a 2020-as felmérés 38,3 százalékos értékét átszámítjuk a 45 milliárd euróval csökkentett üzleti utazási kiadásokra, akkor 17,3 milliárd euró a becsült megtakarítás” – írták az IW kutatói, akik szerint azonban feltételezhető, hogy 2020-ban a vállalatok a világjárvány fenyegetésének hatása alatt több üzleti utat ítéltek feleslegesnek, mintha átlagos körülmények között dönthettek volna.

Ezért inkább az idei felmérés adatai tűnnek alkalmasnak annak megállapításához, hogy a cégek mennyit spórolnak az üzleti utak korlátozásával, és ezen adatok alapján 11,2 milliárd euró a megtakarítás – áll a tanulmányban. „Az üzleti utak költsége valóban komoly tétel a vállalati számlákon, és jelentős megtakarítási lehetőségeket rejt magában. A vállalatok több mint háromnegyede felismerte ezt, és a válság előtti 2019-es évhez képest az utazások tartós csökkentésével tervez” – írták a tanulmány szerzői.

Ugyanakkor sok vállalat többet fektetett be informatikai eszközeibe, hogy javítsa a digitális kommunikációt a működésében. Így az idén várhatóan 8,6 százalékkal növekednek a vállalati informatikai kiadások tavalyhoz képest – tették hozzá.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...

Ez lehet a digitális bankolás jövője

A COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez – derül ki a Deloitte legfrissebb, Digital Banking...

Black Friday: a bankoknál is nagyot lehet szakítani

A bankok is beleálltak a Black Friday akciódömpingbe: az áruhiteleknél jönnek a 0%-os THM-es ajánlatok, a személyi kölcsönöknél akciókkal és kamatcsökkentésekkel keresik az új ügyfelek kegyét a bankok Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője...

Különleges sörökkel készül az ünnepekre a Borsodi

Advent alkalmából idén immár második alkalommal találkozhatnak az érdeklődők a Borsodi Sörgyár szezonális sörkülönlegességeivel a karácsonyi vásárokon. A tavalyi év slágere, a forralt Belle-Vue Kriek mellett idén egy újabb specialitás is elérhető lesz: a...

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Havi tízezer dollár hirdetéskeretet hagynak az asztalon a nonprofit szervezetek

Ennyit biztosítana a Google hirdetéskeretre. Ha hallottak is a lehetőségről, akkor sem tudnak hatékonyan élni vele.Nem újdonság a Google for Nonprofits szolgáltatáscsomagja, azonban a legtöbb magyar nonprofit szervezet számára ismeretlen. Egész röviden, a keresőóriás...

Elégedetlenek a fizetésükkel a munkavállalók

A vállalkozásoknál dolgozó munkavállalók 49 százaléka elégedetlen a jelenlegi fizetésének mértékével. A munkavállalók többsége ma is azt tervezi, hogy ha lehetősége nyílik rá, egy éven belül munkahelyet vált, noha 59 százalékuk úgy érzi, hogy...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...